جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا

بیست و چهار هفت - TWENTY FOUR SEVEN


سال تولید : ۱۹۹۷
کشور تولیدکننده : انگلستان
محصول : ایموجن وست
کارگردان : شین میدوز
فیلمنامه‌نویس : پل فریزر و میدوز
فیلمبردار : اشلی رو
آهنگساز(موسیقی متن) : نیل مکول و بو هیوردین
هنرپیشگان : دانی نوسبام، تونی، باب هاسکینز، بروس جونز، آنت بدلند، جاستین بریدی و جیمز هوتن
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۶ دقیقه


̎آلن دارسی̎ (هاسکینز)، بوکسور بی‌کار و بازنشسته، از یک گنگستر مبلغی قرض می‌گیرد تا در شهر کوچک محل اقامت خود یک باشگاه مشت‌زنی راه‌اندازی کند. او به بزرگان شهر توصیه می‌کند تا از بوکس به‌عنوان حربه‌ای برای مقابله با گنگسترها استفاده کنند. او جوانان بدون آیندهٔ شهر را به سمت ورزش ترغیب می‌کند تا انرپی خود را از این راه صرف کنند. او ابتدا با آنان فوتبال بازی می‌کند و کم‌کم علاقه‌شان را به سمت بوکس سوق می‌دهد. سپس، با ترتیب دادن مسابقات مشت‌زنی با بوکسورهائی از شهرهای مجاور، به این ورزش بال و پر می‌دهد و تیم بوکس شهر را ایجاد می‌کند. اما در اوج کار، پدر یکی از بهترین بوکسورهایش مانع از مسابقهٔ او می‌شود...
‌● نخستین فیلم میدوزِ بیست و پنج ساله، جمع و جور و دل‌پذیر است. در حالی‌که مایهٔ روایتی آن اصیل نیست و نگاهی کلیشه‌ای دارد به ̎سرخوردگی، یأس و رستگاری̎ در شهری کوچک (از شهرهائی که به قول گروه‌ مانتی‌پایتن از مناطق بهترین جهان سومی انگلستان به شمار می‌آیند!). امتیاز فیلم بازی هاسکینز است که یکی از بهترین نقش‌های خود را عرضه می‌کند. او شخصیتی را می‌سازد که می‌تواند هم‌دردی تماشاگر را جلب کند. شخصیت ̎دارسی̎، اگرچه که قرار است خشن باشد، اما هاسکینز از طنز نیز استفاده می‌کند و به طبیعی جلوه دادن او کمک می‌کند. عنوان فیلم کوتاه شدهٔ ̎بیست و چهار ساعتِ روز و هفت روزِ هفته̎ است.