سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا
مهارت های شنیداری
وقتی مردم به یکدیگر گوش می دهند ، طبیعت افراد ، محتوای منطقی افکار ، نیازها و خواسته های خود را تشخیص می دهند . آنها در می یابند که بطور مشخص چه مواردی در ایجاد رهبری ، مشارکت با گروههای کاری ، ارائه خدمات ، حل مسائل ، فرصت های عالی و عمل به آنها مهم است . اگر چه این نکات ظریف کمتر به چشم می آید اما از مهارت های بسیار موثر بشمار می رود . مهارت هایی که در بیشترین زمان موفقیت ما نقش دارد و به سختی می توان آنها را توصیف کرد .
بهر حال روش هایی را می توان نام برد که افراد بتوانند از این مهارت ها بتدریج و با موفقیت بیشتر استفاده کنند .
● چند روش برای شنیدن بیشتر
۱- در شروع گفتگو با دیگران بیاد داشته باشید که هر فرد یک تصمیم گیرنده و شاید یک مصرف کننده ایده های شماست . تصمیم آنها در مورد همکاری با شما و نحوه تاثیر تلاش ها بر نتایج کار شماست .
۲- از ابتدا خود را در شنیدن بیطرف نشان دهید . این حالت باعث می شود تا شما واقعا بر روی شنیده ها تمرکز داشته باشید .
۳- نه تنها توجه به محتوای منطقی مطالب گوینده لازم است ، بلکه به چگونگی بیان آن نیز باید توجه داشت . اینکه در مورد موضوع مورد بحث چه احساسی دارند و احساس مردم در مورد یک شخص و یا موضوعی که در تصمیم گیری موثر است کدام است .
۴- در پاسخ دادن چنان رفتار کنید که شما را فرد جدی قلمداد کنند . احترام به دیدگاه گوینده را در رفتار خود نشان دهید . این موارد مجموعه مهارت هایی است که گفتن آن ساده است ، اما در عمل انجام آن مخصوصا برای یک سازمان خیلی دشوار بنظر می رسد . با این حال ، اثر این مهارت ها در بهبود عمل و امر آموزش در خور توجه می باشد .
بهر حال روش هایی را می توان نام برد که افراد بتوانند از این مهارت ها بتدریج و با موفقیت بیشتر استفاده کنند .
● چند روش برای شنیدن بیشتر
۱- در شروع گفتگو با دیگران بیاد داشته باشید که هر فرد یک تصمیم گیرنده و شاید یک مصرف کننده ایده های شماست . تصمیم آنها در مورد همکاری با شما و نحوه تاثیر تلاش ها بر نتایج کار شماست .
۲- از ابتدا خود را در شنیدن بیطرف نشان دهید . این حالت باعث می شود تا شما واقعا بر روی شنیده ها تمرکز داشته باشید .
۳- نه تنها توجه به محتوای منطقی مطالب گوینده لازم است ، بلکه به چگونگی بیان آن نیز باید توجه داشت . اینکه در مورد موضوع مورد بحث چه احساسی دارند و احساس مردم در مورد یک شخص و یا موضوعی که در تصمیم گیری موثر است کدام است .
۴- در پاسخ دادن چنان رفتار کنید که شما را فرد جدی قلمداد کنند . احترام به دیدگاه گوینده را در رفتار خود نشان دهید . این موارد مجموعه مهارت هایی است که گفتن آن ساده است ، اما در عمل انجام آن مخصوصا برای یک سازمان خیلی دشوار بنظر می رسد . با این حال ، اثر این مهارت ها در بهبود عمل و امر آموزش در خور توجه می باشد .
منبع : سایت مدیران ایران
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی رئیسی شهدای خدمت ایران شهادت بالگرد تبریز حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم
تهران کنکور هواشناسی امتحانات نهایی شورای شهر تهران شهرداری تهران هلال احمر سانحه بالگرد رئیسی پلیس سیل قوه قضاییه بارش باران
قیمت دلار قیمت خودرو بورس قیمت طلا خودرو بازار خودرو یارانه دلار حقوق بازنشستگان بازنشستگان ایران خودرو سایپا
شهادت رئیس جمهور سینمای ایران سینما تلویزیون لیلا حاتمی سریال آیت الله سید ابراهیم رئیسی هنرمندان شعر رسانه ملی نمایشگاه کتاب کتاب
کنکور ۱۴۰۳ گوگل دانش بنیان دانشگاه تهران تجهیزات پزشکی تلسکوپ فضایی هابل
رژیم صهیونیستی جنگ غزه ترکیه روسیه امیرعبداللهیان اسرائیل غزه آمریکا فلسطین چین حماس ولادیمیر پوتین
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال بازی منچسترسیتی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی مایکروسافت اپل تبلیغات سامسونگ ناسا موبایل آیفون فناوری
سرطان سزارین رژیم غذایی آلزایمر طول عمر کاهش وزن شادی فشار خون مغز انسان افسردگی