سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 14 May, 2024
مجله ویستا
سکوت - The Silence
سال تولید : ۱۹۶۳
کشور تولیدکننده : سوئد
محصول : سونسک فیلم
کارگردان : اینگمار برگمان
فیلمنامهنویس : اینگمار برگمان
فیلمبردار : سون نیکویست.
هنرپیشگان : اینگرید تولین، گونل لیندبلوم و یورگن لیندستروم.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۶ دقیقه.
"استر" (تولین) به همراه خواهرش "آنا" (لیندبلوم) و پسر دهساله او، "یوهان" (لیندستروم) در راه مراجعت به سوئد با قطار، در شهری عجیب توقف کوتاهی دارند. تنشی تند و فرساینده میان خواهران وجود دارد؛ "استر" در عذاب از عارضهای کهنه، نسبت به خواهرش احساس قیومیت میکند؛ "آنا" نیز از این سلطهجوئی خواهرش بیزار است. "یوهان" در راهروهای پیچ در پیچ هتل پرسته میزند و با آدمهای مختلفی برخورد میکند. "آنا" با مردی غریبه ملاقات میکند. "استر" آن دو را میرباید اما "آنا" حاضر نیست از معاشرت بامرد چشم بپوشد و به تندی با او رفتار میکند. روز بعد، "آنا" بیاعتنا و خونسرد با "یوهان" سوار قطار میشوند و "استر" محتضر را تحت مراقبت پیشخدمت مسن هتل که زبان "استر" را نمیفهمد، جا میگذارند.
٭ از سیاهترین و خفقانآورترین فیلمهای برگمان که در محیطی تقریباً انتزاعی میگذرد. در آن تمام تمرکز بر رابطه "آنا" و "استر" گذاشته شده و مملو از جلوههای دیگر آزاری و خود ویرانگری است. دو خواهر، زنانی در دو قطب حسی متضاد هستند، یکی متمایل به نوعی سلطهجوئی مردوار و دیگر عاجز از مهار نفسانیت خویش. بیپردگی فیلم در زمان نمایش آن جنجال بسیاری برپا کرد. با این حال هدف برگمان آشکارا نه بهرهبرداری تماشاگرپسند از این ویژگیها بلکه تقویتع انزجار نسبت به بیپردگی عاری از احساس واقعی است. در کنار همچون در یک آینه (۱۹۶۱) و نور زمستانی (۱۹۶۳) بخشی از یک سهگانه به شمار میآید که قرار است بیانگر رنج و عذاب معنوی بشر باشد.
کشور تولیدکننده : سوئد
محصول : سونسک فیلم
کارگردان : اینگمار برگمان
فیلمنامهنویس : اینگمار برگمان
فیلمبردار : سون نیکویست.
هنرپیشگان : اینگرید تولین، گونل لیندبلوم و یورگن لیندستروم.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۶ دقیقه.
"استر" (تولین) به همراه خواهرش "آنا" (لیندبلوم) و پسر دهساله او، "یوهان" (لیندستروم) در راه مراجعت به سوئد با قطار، در شهری عجیب توقف کوتاهی دارند. تنشی تند و فرساینده میان خواهران وجود دارد؛ "استر" در عذاب از عارضهای کهنه، نسبت به خواهرش احساس قیومیت میکند؛ "آنا" نیز از این سلطهجوئی خواهرش بیزار است. "یوهان" در راهروهای پیچ در پیچ هتل پرسته میزند و با آدمهای مختلفی برخورد میکند. "آنا" با مردی غریبه ملاقات میکند. "استر" آن دو را میرباید اما "آنا" حاضر نیست از معاشرت بامرد چشم بپوشد و به تندی با او رفتار میکند. روز بعد، "آنا" بیاعتنا و خونسرد با "یوهان" سوار قطار میشوند و "استر" محتضر را تحت مراقبت پیشخدمت مسن هتل که زبان "استر" را نمیفهمد، جا میگذارند.
٭ از سیاهترین و خفقانآورترین فیلمهای برگمان که در محیطی تقریباً انتزاعی میگذرد. در آن تمام تمرکز بر رابطه "آنا" و "استر" گذاشته شده و مملو از جلوههای دیگر آزاری و خود ویرانگری است. دو خواهر، زنانی در دو قطب حسی متضاد هستند، یکی متمایل به نوعی سلطهجوئی مردوار و دیگر عاجز از مهار نفسانیت خویش. بیپردگی فیلم در زمان نمایش آن جنجال بسیاری برپا کرد. با این حال هدف برگمان آشکارا نه بهرهبرداری تماشاگرپسند از این ویژگیها بلکه تقویتع انزجار نسبت به بیپردگی عاری از احساس واقعی است. در کنار همچون در یک آینه (۱۹۶۱) و نور زمستانی (۱۹۶۳) بخشی از یک سهگانه به شمار میآید که قرار است بیانگر رنج و عذاب معنوی بشر باشد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان مجلس حسن روحانی صادق زیباکلام دولت دولت سیزدهم انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم
تهران قوه قضاییه بارش باران هواشناسی شهرداری تهران پلیس قتل سیل سازمان هواشناسی سلامت زلزله وزارت بهداشت
سایپا خودرو بانک مرکزی قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو بازار خودرو مسکن بورس گاز حقوق بازنشستگان دلار
نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران دفاع مقدس حج تلویزیون سینمای ایران تئاتر نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران رضا عطاران سریال سینما
وزارت علوم دانشگاه تهران
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه افغانستان طوفان الاقصی نوار غزه اوکراین رفح
استقلال فوتبال فولاد خوزستان پرسپولیس لیگ برتر مهدی طارمی رئال مادرید فولاد باشگاه استقلال لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی
هوش مصنوعی فناوری شفق قطبی تبلیغات نوآوری ایلان ماسک ناسا اپل
کودک رژیم غذایی شیر خواب ویتامین واکسن تجهیزات پزشکی فشار خون افسردگی