چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 8 May, 2024
مجله ویستا


ارزیابی و شناخت ـ رفتاردرمانی نوجوانان


ارزیابی و شناخت ـ رفتاردرمانی نوجوانان
نویسنده : زارب - ژانت
مترجم : خدایاری‌فرد - محمدعابدینی - یاسمین
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۳/۰۲/۲۹
رده دیویی : ۶۱۶.۸۹۱۴۲
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۳۱۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : RJ۵۰۵/ش۹ز۴
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۷۵۳۷-۴۷-۶

در این تحقیق, از دیدگاه نظریه 'یادگیری اجتماعی شناختی' به مشکلات جوانان نگریسته شده است. نویسنده بر مبنای تجارب بالینی خود, ابتدا مبانی نظری و شیوه‌های سنجش مختلفی را مطرح می‌سازد؛ آن گاه مداخله‌های درمانی از نوع بازسازی شناختی و آموزش مهارت‌های مقابله‌ای با رفتار را, هم برای کار با نوجوانان و هم برای آموزش و درمان خانواده, توضیح می‌دهد. بخش دوم کتاب به شرح نمونه‌هایی از مشکلات نوجوانان و درمان آنها, که به سه حیطه خانواده, همسالان, مدرسه و فعالیت‌های آموزشی مرتبط اند, اختصاص دارد. گفتنی است برای تعیین اهداف مورد نظر در درمان هر مشکل, یک رویکرد شناختی ـ رفتاری به کار گرفته شده سپس توصیه‌هایی برای به کارگرفتن روش‌های درمانی مناسب مطرح گردیده است.