یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا
مرگ با طنابدار - Death By Hanging
سال تولید : ۱۹۶۸
کشور تولیدکننده : ژاپن
محصول : سوزوشا
کارگردان : ناگیسا اوشیما
فیلمنامهنویس : تسوتومو تامورا، مامورا ساساکی، میچینوری فوکائو و اوشیما
فیلمبردار : یاسوهیرو یوشیوکا
آهنگساز(موسیقی متن) : هیکارو هایاشی
هنرپیشگان : یون دو ـ یون، کی ساتو، فومیو واتانابه، توشیرو ایشیدو، ماسائو آداچی و ماسائو ماتسودا.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۱۷ دقیقه.
"ر" (دو ـ یون) دانشجویکرهای ساکن ژاپن، به جرم هتک حرمت و قتل دو دختر ژاپنی به دار آویخته میشود؛ اما زنده میماند. مطابق اصول اخلاقی و قانونی، اعدام دوباره او ناممکن میشود، مگر آن که خود بار دیگر به جرایمش اعتراف کند. وقتی "ر" بهبود مییابد، معلوم میشود که حافظهاش را از دست داده است. در این بین مقامات تلاش میکنند تا "ر"، هویت و اعمال خود را به یاد آورد...
٭ در این فیلم جسورانه، مایه تأملانگیز برای اوشیما مجازات اعدام شخصیت اصلی نیست، بلکه، حق داوری قضات است. محکوم کرهای از نژادی پستتر از ژاپنیها تلقی میشود و به نوعی قربانی تبعیضنژادی نیز به شمار میآید. اوشیما مبتکرانه از ژانژنه و بهخصوص برتولت برشت تأثیر میگیرد: سه چهارم فیلم را میتوان قصهای اخلاقی، جسورانه و درخشان به شیوه برشت دانست. فن فاصله گذاری، تماشاگر را از "واقعیت" مراسم تکاندهنده اعدام با طناب دار، دور نگه میدارد و عناوین صحنهها، نکتههای مورد نظر هر صحنه را مشخص میکنند. به این ترتیب تعلیق در روایت کم و مفهوم فیلم برجسته میشود. ترکیببندیهای سیاه و سفید و هندسی اوشیما با ظرافت، بافت و مفهوم اشیا را نمود میدهند و کارکردی به شدت زیبائی شناسانه مییابند.
کشور تولیدکننده : ژاپن
محصول : سوزوشا
کارگردان : ناگیسا اوشیما
فیلمنامهنویس : تسوتومو تامورا، مامورا ساساکی، میچینوری فوکائو و اوشیما
فیلمبردار : یاسوهیرو یوشیوکا
آهنگساز(موسیقی متن) : هیکارو هایاشی
هنرپیشگان : یون دو ـ یون، کی ساتو، فومیو واتانابه، توشیرو ایشیدو، ماسائو آداچی و ماسائو ماتسودا.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۱۷ دقیقه.
"ر" (دو ـ یون) دانشجویکرهای ساکن ژاپن، به جرم هتک حرمت و قتل دو دختر ژاپنی به دار آویخته میشود؛ اما زنده میماند. مطابق اصول اخلاقی و قانونی، اعدام دوباره او ناممکن میشود، مگر آن که خود بار دیگر به جرایمش اعتراف کند. وقتی "ر" بهبود مییابد، معلوم میشود که حافظهاش را از دست داده است. در این بین مقامات تلاش میکنند تا "ر"، هویت و اعمال خود را به یاد آورد...
٭ در این فیلم جسورانه، مایه تأملانگیز برای اوشیما مجازات اعدام شخصیت اصلی نیست، بلکه، حق داوری قضات است. محکوم کرهای از نژادی پستتر از ژاپنیها تلقی میشود و به نوعی قربانی تبعیضنژادی نیز به شمار میآید. اوشیما مبتکرانه از ژانژنه و بهخصوص برتولت برشت تأثیر میگیرد: سه چهارم فیلم را میتوان قصهای اخلاقی، جسورانه و درخشان به شیوه برشت دانست. فن فاصله گذاری، تماشاگر را از "واقعیت" مراسم تکاندهنده اعدام با طناب دار، دور نگه میدارد و عناوین صحنهها، نکتههای مورد نظر هر صحنه را مشخص میکنند. به این ترتیب تعلیق در روایت کم و مفهوم فیلم برجسته میشود. ترکیببندیهای سیاه و سفید و هندسی اوشیما با ظرافت، بافت و مفهوم اشیا را نمود میدهند و کارکردی به شدت زیبائی شناسانه مییابند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
مجلس شورای اسلامی ایران مجلس مجلس دوازدهم انتخابات انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم ستاد انتخابات کشور رهبر انقلاب رئیس جمهور
تهران هواشناسی شهرداری تهران زلزله فضای مجازی سیل سازمان هواشناسی وزارت بهداشت آتش سوزی پلیس قتل بارش باران
قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا خودرو گاز حقوق بازنشستگان بازار خودرو بورس بانک مرکزی نمایشگاه نفت ایران خودرو مالیات
نمایشگاه کتاب کتاب نمایشگاه کتاب تهران رضا عطاران کیانوش عیاری تلویزیون سینمای ایران نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران دفاع مقدس سینما سریال کتابخانه
فناوری
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه حماس سازمان ملل افغانستان رفح اوکراین
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر هوادار رئال مادرید باشگاه پرسپولیس سپاهان لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران بازی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی همراه اول خورشید شفق قطبی ناسا ایالات متحده ایلان ماسک اپل نوآوری گوگل عیسی زارع پور وزیر ارتباطات
سرطان درمان و آموزش پزشکی تغذیه آلزایمر رژیم غذایی فشار خون قهوه زیبایی بارداری توت فرنگی