جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا

مادر زیباترین هدیه خداوند


مادر زیباترین هدیه خداوند
- اگر در هر لحظه گلی در دست داشته باشم از عطر آن لذت خواهم برد. ولی با تو ای مادر باغی از گل مرا هست که هر لحظه عطر آن مرا سرمست می سازد.
- مادر یک رنگ ترین دوستی است که می توان داشت هنگامی که در سختی و زیر بار زندگی خم می شوم او آنجاست تا مرا برافرازد.
- هنگامی که سعادت و شادی جای خود را به مصیبت و دردمندی می دهد او آنجاست تا مرا تسکین دهد.
- هنگامی که یاران دوران خوشی و جوانی ما را در سختی ها و دردها فراموش می کنند، زمانی که بهترین و نزدیکترین غمخواران ما را ترک می کنند، او آنجاست. او آنجاست تا ما را بر سینه بفشارد و بگوید که عزیزانم دوستتان دارم. او خورشید همیشه تابان آسمان زندگی ماست، که ابرها را کنار می زند تا نور روی خویش را به ما بنماید و ما را در گرمای بازوان خود پناه دهد و صلح و آرامش را به دل های رمیده ما بازگرداند.
- قلب یک مادر، اقیانوسی بس ژرف و عمیق است که موج های ساحل آن بخشش و عشق است و تنها در اوست که این دو یافت می شوند.
- بهترین چیزی که یک پدر می تواند برای فرزندان خود هدیه آورد همانا عشق ورزیدن به مادر آن کودکان است.
- هر آنچه بوده ام و هر آن چه که امیدوارم یک روز باشم ثمره دستان مادر فرشته خوی من است.
من سال ها نوای خوش آهنگ دعای مادرم را شنیده ام و بارها دیده ام که دعاهای او چگونه مرا محافظت کرده اند، آن نواها جان مرا تازه ساخته اند و چون آب حیات در سراسر زندگی سیرابم کرده اند.
تصویر سال های دیرین به یاد من می آورد که از میان گرد و غبار خاطرات از یاد رفته او را ببینم در حالی که در کنار پاهای وی زانو زده ام و نوازش دست های مادرم را روی گیسوانم، مرا به خواب می برد. من جوان نماندم و آن دست نیز به ضرب سالیان پر از چروک و شیار شد. من به دنبال زندگی خویش رفتم و دردهای زندگی مرا درهم کوبیدند. حال که سالیان دراز از آن دوران گذشته است و گیسوان من رنگ خاکستری بر خود گرفته اند، مهر مادرم را به یاد می آورم و اینکه این عشق لایزال تنها جواهر من در طول این سالیان بوده است.
گل جوانی پژمرده خواهد شد، عشق چون برگ خزان بر زمین خواهد ریخت، برگ های دوستی اسیر دست باد زندگی از شاخه جدا خواهند شد. ولی آرزو و امید قلب یک مادر ورای همه اینها به حیات خود ادامه خواهد داد.ممکن است شما صاحب گنج ها و ثروت های ناگفتنی باشید، صندوق های پرجواهر و شمش های طلا داشته باشید. بسیار ثروتمندتر از هر آن چه که من داشته ام ولی هرگز به پای گنج من نخواهید رسید؛ زیرا گنج نهانخانه دل من، مادرم است.
در میان تمام کوه هایی که زنان می توانند به بلندای آن برسند، فرازترین قله همانا مادر شدن ایشان است.مادر من زیباترین زنی بود که دیده ام و هر آن چه که در توان دارم از جمله رشد فکری، هوش و زندگی روحی و مادی همه ثمره دستان پر مهر اوست و هر آن چه که یافته ام را از دستان او دریافت کرده ام.در میان تمام مشاغل دنیا زنان و مادران در خانه تنها کسانی هستند که هیچ دوران تعطیل یا بازنشستگی ندارند. آن ها در همه ساعات شبانه روز مشغول کار و خدمت و مهر ورزیدن هستند.
منبع : روزنامه کیهان