یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا


اثربخشی در ارتباطات و روابط عمومی (مروری بر مفاهیم و شیوه‌ها)


تاریخ نشر : ۸۴۱۲۲۴
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۴۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۹۴-۰۶۵-۹
رده دیویی : ۶۵۸.۴
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : فقیه - محمدعلی

در فصل نخست کتاب با عنوان 'اثربخشی' به تعریف موضوع، رویکردهای علمی و روش‌های اندازه‌گیری آن، مشخصه‌های یک سازمان اثربخش و نهایتا عوامل موثر بر اثربخشی سازمان پرداخته شده است. هم‌چنین در بخش دوم، تحت عنوان 'ارتباطات' علاوه بر تعریف واژه، فرآیند ارتباطات، نظریه‌ها و مدل‌های ارتباطات، الگوهای ارتباطات انسانی، انواع ارتباطات، و موانع آن و نیز عوامل موثر بر اثربخشی ارتباطات مطرح گردیده و در فصل سوم (روابط عمومی) جایگاه روابط عمومی در اسلام، تاریخچه‌ی روابط عمومی در ایران، تئوری‌ها و الگوها، نگرش‌های عمده به موضوع، نقش‌های روابط عمومی، عوامل موثر بر اثربخشی و روش‌های ارزیابی عملکرد روابط عمومی تشریح گردیده است.