چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا

روابط‌عمومی‌ در سیره‌ پیامبر اعظم (ص)


روابط‌عمومی‌ در سیره‌ پیامبر اعظم (ص)
کتاب «روابط‌ عمومی‌ در سیره‌ پیامبر اعظم (ص)» شامل مجموعه مقالات کنفرانس بین‌المللی بررسی روابط ‌عمومی در سیره پیامبر اعظم (ص) توسط انتشارات موسسه روابط ‌عمومی آرمان منتشر شد. در بخشی از پیش‌گفتار این کتاب آمده است: از دیرباز بررسی روابط ‌عمومی ‌در اسلام و نمودهای آن در رفتار اولیای اسلام، یکی از ضرورت‌های اساسی این حرفه بوده و بر اساس همین نیاز بوده که در شرح درس روابط ‌عمومی‌ بر نیاز به تدریس آن تاکید می‌‌شود، لیکن فقدان منابع علمی لازم، مسئله‌ای بوده است که حل آن، به اهتمام استادان و مراکز فعال در این عرصه نیاز داشته است. با توجه به این ضرورت در اساس‌نامه کنفدراسیون روابط ‌عمومی کشورهای اسلامی از یک ‌طرف و نام‌گذاری سال ۱۳۸۵ از طرف مقام معظم رهبری، عزم ما را در تدوین این مجموعه راسخ کرد تا این‌که در رسیدن به این هدف، کنفرانس بین‌المللی بررسی روابط ‌عمومی در سیره پیامبر اعظم (ص) در ۱۷ خردادماه سال‌جاری در تهران برگزار شد تا نخبگان روابط‌عمومی جهان اسلام به طرح دیدگاه‌های در این خصوص بپردازند که در واقع کتاب حاضر مجموعه سخنرانی‌های علمی کنفرانس مذکور را در بر می‌گیرد.
عناوین مقالاتی که در این کتاب آمده به شرح زیر است:
ـ روابط ‌عمومی در سیره پیامبر اعظم(ص) / هوشمند سفیدی
ـ پذیرش مبتنی بر عاطفه در رسانه‌های معاصر در مقایسه با پذیرش مبتنی بر تعقل در صدر اسلام / دکتر مهدی محسنیان‌راد
ـ پیامبر اعظم(ص)، پیام‌آور روابط‌عمومی ‌در جهان / دکتر حسام‌الدین بیان
ـ حضرت محمد(ص)؛ الگوی ایده‌آل روابط‌عمومی / دکتر می الخواجا
ـ گسترش و ترویج پیام روابط ‌عمومی‌ و ارتباطات در زندگی و کار حضرت محمد(ص) / پروفسور محمد کایرات
ـ مقایسه تحلیلی مهارت‌های ارتباطی مدرن با روابط ‌عمومی پیامبر اعظم(ص) / پروفسور خالد سرحان ال‌هیتی
ـ شناخت مولفه‌های روابط‌عمومی در سیره نبی اکرم(ص) / دکتر امید مسعودی
ـ روابط‌ عمومی در اسلام / دکتر قاسم محمدی
ـ برنامه‌ریزی و استراتژی روابط‌عمومی پیامبر اعظم(ص) / پروفسور علی رزق
ـ روابط ‌عمومی و اهمیت رفتار شایسته در سیره حضرت محمد(ص) / دکتر محمدعابد سیداستال
منبع : فرهنگسرا


همچنین مشاهده کنید