پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا


بازاریابی خلاق: روش‌های کشف ایده‌های راه‌گشا در بازاریابی


بازاریابی خلاق: روش‌های کشف ایده‌های راه‌گشا در بازاریابی
نویسنده : کاتلر، فیلیپ,حیدرزاده، کامبیز,تریاس‌دبس، فرناندو,رادفر، رضا
شماره کنگره : ۲ب۲ك/۱۳/HF۵۴۱۵
شابک : ۹۶۴-۹۳۷۲۳-۸-۵
رده دیویی : ۶۵۸.۸
تاریخ نشر : ۸۵۰۶۰۸
تعداد صفحه : ۱۸۰
نوبت چاپ : ۱

نگارنده در اين كتاب، ضمن تشريح چارچوب و تئوري بازاريابي خلاق، روش‌هاي بهره‌گيري از ايده‌هاي راه‌گشا در اين خصوص را تبيين مي‌نمايد. گفتني است بازاريابي خلاق، به بازاريان اين امكان را مي‌دهد كه نسبت به بهره‌برداري از فرصت‌هاي نوين براي آماده‌سازي امكان ورود محصولي جديد كه گستره‌ي وسيع‌تري از مخاطبان را دربرمي‌گيرد، اقدام كنند. به عبارت ديگر به جاي اين كه در بازارهاي امروز، صرفا به مشتري پيشنهاد كنند كه از يك محصول، مجددا خريد و استفاده كند، به او محصولات جديدي پيشنهاد مي‌كنند. برخي از محصولاتي كه با استفاده از تفكر بازاريابي خلاق، تغيير يافته و اصلاح شده‌اند بدين‌قرار است: 1- تخم‌مرغ شانسي كيندر كه كاربرد بازي كردن را به شكلات مي‌افزايد. 2- فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي سون الون كه كاربرد محل تحويل را به فروشگاه‌هايش مي‌افزايد. 3- غلات صبحانه كه حالت استفاده‌ي تنقلات را به غلاتي مي‌افزايد كه فقط براي صبحانه طراحي شده‌اند. 4- اكتيمال، نياز حفاظت از باكتري‌ها را به ماست مي‌افزايد. 5- فروشگاه داخل پمپ بنزين، كاربرد خريد مواد غذايي را به پمپ بنزين‌ها مي‌افزايد. 6- كافي‌نت، كاربرد استفاده از اينترنت را به يك كافه مي‌افزايد. 7- پدرخواندگي يكي كودك، نياز انتخاب فرزند‌خوانده را به كمك‌هاي اعطايي مي‌افزايد. 8- عروسك‌ باربي، نياز به استفاده از عروسك را به نوجوانان مي‌افزايد. 9- واكمن، كاربرد يك ضبط صوت را در شرايطي كه با راه‌حل‌هاي موجود، غيرممكن بوده است مي‌افزايد. بنابراين در بازاريابي خلاق، به طور ضمني بيان مي‌شود كه بايد يك تغيير و دگرگوني در محصول خود ايجاد كرد.