چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 8 May, 2024
مجله ویستا
کد زمان - timecode
سال تولید : ۲۰۰۰
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : آنی استورات و مایک فیگیس
کارگردان : فیگیس
فیلمنامهنویس : فیگیس
فیلمبردار : پاتریک الکساندر استوارت
آهنگساز(موسیقی متن) : آنتونی مارینلی و فیگیس
هنرپیشگان : هالی، سالما هایک، جین تریپلهورن، ریجارد ادسن، جولیان سندز، سفرون باروز، استلان اسکارسگارد، زاندر برکلی، گلن هدلی، دانی هیدستن و کایل مکلاکلن.
نوع فیلم : رنگی، ۹۸ دقیقه.
چهار نفر در جلسهٔ انتخاب بازیگر برای فیلمی تحت عنوان ̎پتیارهٔ لوییزیانا̎ به کارگردانی ̎لستر مور̎ (ادسن) شرکت کردهاند؛ ̎الکس گرین̎ (اسکارسگارد)، مدیر استودیو که بر پروژهٔ ̎مور̎ نظارت دارد و همسرش، ̎اما̎ (باروز)؛ گنگستری بهنام ̎لارن هاتاوی̎ (تریپلهورن) و محبوبهاش، ̎رز̎ (هایک). در این بین وقوع یک زلزله و پیامدهایش زندگی آنان را بر هم میریزد و مسیر زندگی این چهار تن با قتل و زدوبند و بیوفائی در هم میآمیزد...
● همه چیز این ساختهٔ فیگیس به فرم بدیع و ساختمان غیر عادی آن مربوط میشود؛ ایدهٔ بصری جاه طلبانهٔ تقسیم کردن پرده به چهار قسمت و نمایش بخشهای مختلف داستان در هر کدام از این تکهها، آنقدر غریب و نوآورانه بود که فیلم را جنجالی و پر سروصدا کند. چیزی که پس از گذشتن چند سال از این تجربه هنوز آن را جالب و تماشائی نگه داشته و علاوه بر جسارت فرمی، به دقت و توجه فیگیس نسبت به داستان و شخصیتپردازی آدمهای کد زمان مربوط میشود؛ فیلمی که ایدهٔ داستانیاش را از حادثههای افشاگرانهٔ پشت صحنهٔ سینما میگیرد و جائی اطراف یکی از دفاتر فیلمسازی لسآنجلس میگذرد. هر چهار بخش فیلم با یک برداشت ۹۸ دقیقهای و با دوربین دیجیتال گرفته شده، اما نشانی از آماتوریسم ندارد و شیوهٔ ظاهراً بداههپردازانهٔ کارگردان، حاصل دقت و برنامهریزی و نمابندی دقیق و وسواسگونهای بهنظر میرسد. شخصیتها و وقایع ابتدا جداگانه و مستقل به نظر میرسند، اما به مرور به هم دیگر مربوط میشوند و میژیوندند تا قالب فرمی اثر با مضمون آن پیوندی قدرتمند پیدا کند و توجیه مناسبی بیابد. گفتوگوها بداههپردازانه است و بازیگران پرشمار و نامدار فیلم عالی هستند. اعتماد به نفس فیگیس و اعتقادش به این شیوهٔ روائی تازه باعث میشود تا بار دراماتیک فیلم در سایهٔ این تجربه̎ری نماند و نگاه انتقادآمیز او به صنعت فیلمسازی امریکا به نمونههای خوب گذشته ـ مثل سانست بولوارد (بیلیوایلدر، ۱۹۵۰) و بازیگر (رابرت آلتمن، ۱۹۹۲) ـ پهلو میزند. ̎رد مالیت̎ که وقایع فیلم در اطرافش رخ میدهد، کمپانی فیلمسازی خود فیگیس است.
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : آنی استورات و مایک فیگیس
کارگردان : فیگیس
فیلمنامهنویس : فیگیس
فیلمبردار : پاتریک الکساندر استوارت
آهنگساز(موسیقی متن) : آنتونی مارینلی و فیگیس
هنرپیشگان : هالی، سالما هایک، جین تریپلهورن، ریجارد ادسن، جولیان سندز، سفرون باروز، استلان اسکارسگارد، زاندر برکلی، گلن هدلی، دانی هیدستن و کایل مکلاکلن.
نوع فیلم : رنگی، ۹۸ دقیقه.
چهار نفر در جلسهٔ انتخاب بازیگر برای فیلمی تحت عنوان ̎پتیارهٔ لوییزیانا̎ به کارگردانی ̎لستر مور̎ (ادسن) شرکت کردهاند؛ ̎الکس گرین̎ (اسکارسگارد)، مدیر استودیو که بر پروژهٔ ̎مور̎ نظارت دارد و همسرش، ̎اما̎ (باروز)؛ گنگستری بهنام ̎لارن هاتاوی̎ (تریپلهورن) و محبوبهاش، ̎رز̎ (هایک). در این بین وقوع یک زلزله و پیامدهایش زندگی آنان را بر هم میریزد و مسیر زندگی این چهار تن با قتل و زدوبند و بیوفائی در هم میآمیزد...
● همه چیز این ساختهٔ فیگیس به فرم بدیع و ساختمان غیر عادی آن مربوط میشود؛ ایدهٔ بصری جاه طلبانهٔ تقسیم کردن پرده به چهار قسمت و نمایش بخشهای مختلف داستان در هر کدام از این تکهها، آنقدر غریب و نوآورانه بود که فیلم را جنجالی و پر سروصدا کند. چیزی که پس از گذشتن چند سال از این تجربه هنوز آن را جالب و تماشائی نگه داشته و علاوه بر جسارت فرمی، به دقت و توجه فیگیس نسبت به داستان و شخصیتپردازی آدمهای کد زمان مربوط میشود؛ فیلمی که ایدهٔ داستانیاش را از حادثههای افشاگرانهٔ پشت صحنهٔ سینما میگیرد و جائی اطراف یکی از دفاتر فیلمسازی لسآنجلس میگذرد. هر چهار بخش فیلم با یک برداشت ۹۸ دقیقهای و با دوربین دیجیتال گرفته شده، اما نشانی از آماتوریسم ندارد و شیوهٔ ظاهراً بداههپردازانهٔ کارگردان، حاصل دقت و برنامهریزی و نمابندی دقیق و وسواسگونهای بهنظر میرسد. شخصیتها و وقایع ابتدا جداگانه و مستقل به نظر میرسند، اما به مرور به هم دیگر مربوط میشوند و میژیوندند تا قالب فرمی اثر با مضمون آن پیوندی قدرتمند پیدا کند و توجیه مناسبی بیابد. گفتوگوها بداههپردازانه است و بازیگران پرشمار و نامدار فیلم عالی هستند. اعتماد به نفس فیگیس و اعتقادش به این شیوهٔ روائی تازه باعث میشود تا بار دراماتیک فیلم در سایهٔ این تجربه̎ری نماند و نگاه انتقادآمیز او به صنعت فیلمسازی امریکا به نمونههای خوب گذشته ـ مثل سانست بولوارد (بیلیوایلدر، ۱۹۵۰) و بازیگر (رابرت آلتمن، ۱۹۹۲) ـ پهلو میزند. ̎رد مالیت̎ که وقایع فیلم در اطرافش رخ میدهد، کمپانی فیلمسازی خود فیگیس است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا دولت سیزدهم دولت رئیس جمهور مجلس شورای اسلامی رافائل گروسی حجاب انتخابات رهبر انقلاب مجلس انتخابات مجلس
هواشناسی قتل تهران شهرداری تهران پلیس وزارت بهداشت بارش باران آموزش و پرورش شهرداری فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی
خودرو قیمت طلا قیمت دلار مالیات قیمت خودرو حقوق بازنشستگان مسکن بازار خودرو سایپا ایران خودرو بانک مرکزی بورس
نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون تئاتر دفاع مقدس محمدمهدی اسماعیلی سینمای ایران سریال موسیقی سینما کتاب فیلم
اینوتکس دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه رفح روسیه حمله به رفح چین ترکیه نوار غزه طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ قهرمانان اروپا دورتموند لیگ برتر ذوب آهن نساجی لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران بازی رئال مادرید
تبلیغات عیسی زارع پور اپل اینترنت سامسونگ ناسا گوگل آب آیفون مایکروسافت
سرطان قلب هندوانه کمردرد ناباروری روغن زیتون زیبایی بیماران خاص بیمه