سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مجله ویستا
پیش بینی بانکداری ایران در سال ۱۳۹۰
با توجه به گرایش جهان و ایران به سمت الکترونیکی شدن امور بانکی و الکترونیکی شدن پول و اوراق بهادار و خدماتی شدن بانکها، انتظارات را میتوان پیش بینی کرد. وقتی وظایف شعب بانک تغییر کند، بدیهی است که سازمان و ستاد نیز باید تغییر کنند. گارتنر میگوید که در چند سال آینده ۷۵ درصد از بانکداری خرد توسط وب انجام میشود. به گزارش بینا، طی چند سال اینده و تا سال ۹۰میتوان پیشبینی کرد که موارد زیر رخ خواهند داد:
▪ ۹۵ درصد تراکنشهای قبوض، غیر حضوری میشود و مردم برای پرداخت قبض به شعبه مراجعه نمیکنند.
▪ حوالههای بین بانکی (انتقال پول از حساب یک بانک به حساب بانک دیگر) الکترونیکی شده و مردم به شعبه مراجعه نمیکنند بلکه با موبایل یا اینترنت انجام میشود.
▪ چک رمزدار بین بانکی حذف میشود .
▪ سامانه واریز آنی افتتاح شده و بسیاری از انتقالات بین بانکی از طریق الکترونیکی انجام میشود.
▪ ایران چک و چک مسافرتی تقریبا حذف میشوند.
▪ شاید ۳ صفر از واحد پولی ایران کم شود.
▪ اسکناس درشت، چاپ شده و مشکلات مردم کمتر میشود.
▪ مشتریان برای دریافت تسهیلات ابتدا به شعبه مراجعه نمیکنند و فقط برای دریافت و نهایی کردن عقود به شعبه میروند.
▪ انتقال پول بین مردم به مردم، مردم به شرکتها و شرکتها به شرکتها، الکترونیکی شده و مردم به شعبه مراجعه نمیکنند.
▪ مردم از موبایل برای کارهای بانکی خود استفاده میکنند و مصرف اینترنت کمتر میشود.
▪ اکثر خریدهای مردم توسط پوز صورت گرفته و دریافت پول از خودپرداز کم میشود.
▪ بعضی از وظایف شعبه و باجه به دستگاه خودپرداز منتقل میشوند.
بنابراین میتوان گفت مردم لازم نیست برای انجام امور مالی خود به بانک مراجعه نمایند و بانکها باید بسیار خلوتتر از حال شوند. در این حالت شعب بانک باید وسیلهای شوند برای ارایه مشاوره مالی و فروش محصولاتی که دارند و محصولاتی که برای مشتریان خاص و عام خود از ابتدا میسازند.
در این چند سال باقی مانده، سیستم بانکی ما در حال تغییر جدی است و باید مدیران ما خود را برای آن زمان حاضر کنند. اگر اکنون شروع نکنند، مطمئن نباشند که رقبا هم شروع نکردهاند. ارایه و نهایی کردن یک محصول زمانی لازم دارد که باید در اختیارش قرار داد. حتی اگر بتوان محصولی را آنی خریداری و راهاندازی کرد، (که بعید است) فرهنگسازی و پذیرش آن در شعب بانک کاری طاقت فرسا و زمانبر است.
بنابراین شکل شعبه نیز باید عوض شود و به صورت دفاتر کار باشد. مشتری را دیگر نمیتوان ایستاده نگه داشت یا مانند آژانس هواپیمایی با او رفتار کرد. قسمتهایی که به امور سپردهها مربوط است لاغر شده و قسمت تسهیلات و اعتبارات و خدمات چاق میشوند. بد نیست اگر بانکها چشم انداز ۱۳۹۰ را اکنون ترسیم نمایند و مقدمات تحقق آنرا فراهم آورند.
منبع : روزنامه حیات نو
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
آمریکا رافائل گروسی اسماعیل هنیه رهبر انقلاب حج نیچروان بارزانی مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان دولت حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم رسانه
حجاب سازمان غذا و دارو هواشناسی تهران شهرداری تهران قوه قضاییه سیل فضای مجازی آموزش و پرورش سیلاب سلامت سازمان هواشناسی
خودرو قیمت خودرو مالیات ایران خودرو قیمت دلار بانک مرکزی قیمت طلا بازار خودرو دلار مسکن حقوق بازنشستگان قیمت
تئاتر مسعود اسکویی محمدعلی علومی تلویزیون نمایشگاه کتاب دفاع مقدس سینمای ایران صدا و سیما سریال
دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان
اسرائیل حماس رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه روسیه رفح اوکراین طوفان الاقصی نوار غزه طالبان
استقلال فوتبال پرسپولیس لیگ برتر ذوب آهن نساجی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی سپاهان رئال مادرید جواد نکونام
هوش مصنوعی اپل سامسونگ باتری گوگل آیفون مایکروسافت تلفن همراه ماهواره
رژیم غذایی بیمه بیماران خاص زیبایی چای کاهش وزن دندانپزشکی فشار خون سبزیجات