پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا

روشهای توسعه تجارت


روشهای توسعه تجارت
●● شرکتها برای گسترش و رشد دامنه تجاری خود می توانند روشهای متفاوتی را برگزینند از جمله :
● توسعه بازار فروش :
تمرکز موفقیت آمیز بر بازاریابی جهت فروش محصولات تولیدی و خدمات ،از دو طریق ممکن می گردد. یا اینکه بازارهای جدیدی بیابیم یا بر تعداد مشتریان جدید در بازارهای موجود بیفزاییم .
● گسترش دامنه تولید :
برای چنین گسترشی برای جوابگویی به تقاضا در بازارهای بزرگتر، تمرکز بر تحقیقات و توسعه ، امری اجتناب ناپذیر است ، تا بتوان به تولیدات و خدمات جدید دست یافت و یا اینکه اصلاحات لازم را درمحصولات موجود به وجود آورد .
● نوآوری :
لازمه موفق بودن در امر بازاریابی ، تمرکز بر تولید کالاها و خدماتی است که بتواند تولیدات قدیمی را از دور خارج ساخته و مشتری را تشویق کند تا به سطوح جدیدی از تقاضا ارتقا یابد .
● ترکیب افقی :
منظور از ترکیب افقی آن است که بتوانید با ایجاد تشکل ، فعالیتهای بازاریابی خود را با توجه به فعالیتهای بازاربی بنگاههای مشابه توسعه داده و رقبا را نیز جذب کنید .
● ترکیب عمودی :
در ترکیب عمودی ، عملکرد فروش خود را بتوانید بالا برده و از همکاری عرضه کنندگان و توزیع کنندگان استفاده نموده و یا تشکیلاتی به وجود آورید تا توزیع و عرضه را بر عهده داشته باشند .
منبع : سایت مدیران ایران