شنبه, ۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 11 May, 2024
مجله ویستا
عذاب - Frenzy
سال تولید : ۱۹۴۴
کشور تولیدکننده : سوئد
محصول : سونسک
کارگردان : آلف شوبرگ
فیلمنامهنویس : اینگمار برگمان.
فیلمبردار : مارتین بودین.
آهنگساز(موسیقی متن) : هیلدینگ رزنبرگ
هنرپیشگان : استیگ یارل، آلف چلین و مای زترلینگ.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۱ دقیقه.
از آموزگاری معروف به "کالیگولا" (یارل)، همه دانشآموزان مدرسه و بهویژه "یان ـ اریک" (چلین) نفرت دارند. "یان ـ اریک" با دختری الکلی و خیابانگرد بهنام "برتا" (زترلینگ) آشنا و به او علاقهمند میشود. "برتا" به او میگوید که همواره مردی شرور تعقیبش میکند و باعث هراس و آزارش میشود. روزی که "یان ـ اریک" برای دیدن "برتا" به خانهاش میرود، با جسد او روبهرو میشود و "کالیگولا" را میبیند که مخفی شده است....
٭ نخستین فیلمنامه برگمان این فرصت را برای شوبرگ فراهم میکند تا شخصیتهائی متفاوت را در بافت اجتماعی سوئد به تماشاگران معرفی کند. اما او از فیلمنامه برگمان فراتر میرود و خودش را به خلق یک ملودرام روانشناختی (که به تجزیه و تحلیل اعمال، انگیزهها و تعارضهای انسان اسیر در موقعیتهای دشوار میپردازد) محدود نمیکند. او در بافت اثر خود، داستانی سمبلیک درباره اوضاع اروپای ۱۹۴۴ را روایت میکند که ضد قهرمان آن، یادآور هیملر، فرمانده وقت گشتاپو است. صحنه پایانی فیلم نیز، که در آن قهمان جوان داستان راهی جز دفاع از خود و آیندهاش نمییابد، یادآور ملتهائی است که برابر فاشیستها ایستادند و به رهائی رسیدند.
کشور تولیدکننده : سوئد
محصول : سونسک
کارگردان : آلف شوبرگ
فیلمنامهنویس : اینگمار برگمان.
فیلمبردار : مارتین بودین.
آهنگساز(موسیقی متن) : هیلدینگ رزنبرگ
هنرپیشگان : استیگ یارل، آلف چلین و مای زترلینگ.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۱ دقیقه.
از آموزگاری معروف به "کالیگولا" (یارل)، همه دانشآموزان مدرسه و بهویژه "یان ـ اریک" (چلین) نفرت دارند. "یان ـ اریک" با دختری الکلی و خیابانگرد بهنام "برتا" (زترلینگ) آشنا و به او علاقهمند میشود. "برتا" به او میگوید که همواره مردی شرور تعقیبش میکند و باعث هراس و آزارش میشود. روزی که "یان ـ اریک" برای دیدن "برتا" به خانهاش میرود، با جسد او روبهرو میشود و "کالیگولا" را میبیند که مخفی شده است....
٭ نخستین فیلمنامه برگمان این فرصت را برای شوبرگ فراهم میکند تا شخصیتهائی متفاوت را در بافت اجتماعی سوئد به تماشاگران معرفی کند. اما او از فیلمنامه برگمان فراتر میرود و خودش را به خلق یک ملودرام روانشناختی (که به تجزیه و تحلیل اعمال، انگیزهها و تعارضهای انسان اسیر در موقعیتهای دشوار میپردازد) محدود نمیکند. او در بافت اثر خود، داستانی سمبلیک درباره اوضاع اروپای ۱۹۴۴ را روایت میکند که ضد قهرمان آن، یادآور هیملر، فرمانده وقت گشتاپو است. صحنه پایانی فیلم نیز، که در آن قهمان جوان داستان راهی جز دفاع از خود و آیندهاش نمییابد، یادآور ملتهائی است که برابر فاشیستها ایستادند و به رهائی رسیدند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات مجلس ایران انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس دوازدهم مجلس دوازدهم مجلس ستاد انتخابات کشور وزارت کشور رئیس جمهور دولت دولت سیزدهم
تهران زلزله هواشناسی سیل شهرداری تهران پلیس سازمان هواشناسی بارش باران وزارت بهداشت قتل آموزش و پرورش ازدواج
قیمت طلا قیمت دلار خودرو گاز قیمت خودرو بورس ایران خودرو هوش مصنوعی بانک مرکزی نمایشگاه نفت مالیات بازار خودرو
نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران کتاب تلویزیون سینمای ایران میراث فرهنگی فضای مجازی دفاع مقدس نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران سریال مهران مدیری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
فلسطین رژیم صهیونیستی غزه آمریکا جنگ غزه حماس سازمان ملل رفح اوکراین نوار غزه افغانستان ترکیه
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر سپاهان رئال مادرید لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس بازی لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ باشگاه استقلال
ایلان ماسک تبلیغات اینترنت ناسا اپل فیبرنوری گوگل
فشار خون چاقی آسم کبد چرب زوال عقل