شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

بررسی نوآوری‌ها و راهبردهای جدید تدریس در مقطع ابتدائی چهار کشور پیشرفته جهان


بررسی نوآوری‌ها و راهبردهای جدید تدریس در مقطع ابتدائی چهار کشور پیشرفته جهان
تجربه بسیاری از کشورها نشان می‌دهد که رویکرد سنتی آموزشی نتوانسته با تحولات سریع علمی و پژوهشی جهان امروز همگام شده و دانش‌آموزان را برای حل مسائل روزمره زندگی آماده سازد. این عدم موفقیت به این دلیل است که جوامع به سرعت در حال تغییرند و زمینه‌های مطالعاتی و مشاغل جدیدی پا به عرصهٔ وجود می‌گذارند.
بنابراین، در صورتی‌که تنها ذهن دانش‌آموزان را از اطلاعات و حقایق انباشته نمائیم، بعد از مدت کوتاهی این اطلاعات کهنه و قدیمی شده و دیگر نیاز دانش آموخته را در مواجه با مسائل کار و زندگی تامین نخواهد کرد. برای زندگی و کار در دنیای آینده، باید به دانش‌آموزان آموخت که چگونه یاد بگیرند.
منبع : حوزه معاونت تحقیقات و فناوری


همچنین مشاهده کنید