چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا


صادرات کفش؛ روزهای رفته


صادرات کفش؛ روزهای رفته
ایرانیان از دیرباز مردمانی تجارت پیشه بوده‌اند. میل به تجارت و بازرگانی چه آن‌گاه که ”جاده ابریشم“ هنوز رونق داشت و اروپای نیمه متمدن را به آسیای شرقی متصل می‌کرد و چه در هنگامی که جنگ و ویرانگری در این سرزمین سایه افکنده بود همواره نزد ساکنان ایران زنده بوده است. جای تعجب نیست اگر کالائی به مانند ”پسته“، ۲۵ قرن پیش به آن سوی دنیا می‌رفته و نزد مردمان سرزمین‌های دور نیز خریدار داشته است. این ”هنر“ ایرانیان بوده که کالای خود را برای عرضه در جهان به‌خوبی معرفی کرده‌اند.
ایران را در چرخه اقتصاد جهانی با یک نام می‌شناسند: ”نفت“. ماده‌ای سیاه و پرارزش که از دل زمین می‌جوشد و همواره از نخستین ساعت‌های بهره‌برداری تا کنون که عمر آن به قدمت بیش از یک قرن رسیده است پاشنه آشیل ”صنعت“ بوده است. می‌گویند همین نفت است که اجازه خودنمائی به صنعت نمی‌دهد و دولت‌مردان را از درآمد صنعتگران بی‌نیاز می‌کند.
مسعود یوسفی
منبع : جامعه مديران و متخصصين صنعت کفش ايران


همچنین مشاهده کنید