چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا


تأثیر روانشناسی تبلیغات در صنعت کفش


تأثیر روانشناسی تبلیغات در صنعت کفش
از دوران ماقبل تاریخ نوعی ارتباط دربارهٔ آگاهی از وجود و در دسترس بودن اجناس و کالاها وجود داشته است. برخی از تصاویری که بر روی دیواره غارهای اولیه نقش بسته است مربوط به سازندگان اشیاء ابتدائی هستند که قصد آگاه‌کردن بقیه افراد از این اشیاء را داشته‌اند. بنابراین می‌توان گفت تبلیغات مقوله‌ای نیست که چندان جدید باشد و مربوط به سال‌های اخیر گردد.
بلکه ریشه در زندگی اجتماعی انسان‌ها داشته است. با این‌همه آنچه که ما تحت عنوان تبلیغات نو و جدید می‌شناسیم ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم دارد. تبلیغات به شکل امروزی مانند بسیاری از رسوم دیگر وارد تجارت و کسب و کار شد و رفته رفته توسعه یافت. چرا که لزوم آن احساس می‌شد. بعد از انقلاب صنعتی به‌دلیل بالارفتن حجم تولیدات دیگر ”فروش“ مقولهٔ راحتی نبود. زیرا اولاً به‌دلیل تولید انبوه تمایز در بین محصولات تولیدی از میان رفت و بیشتر محصولات استاندارد و یک‌شکل شدند. ثانیاً به‌علت زیاد شدن فاصله بین تولیدکننده و مصرف‌کننده اطلاعات محصولات و خدمات مانند گذشته به سهولت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار نمی‌گرفت.
سمیه مکیان
منبع : جامعه مديران و متخصصين صنعت کفش ايران


همچنین مشاهده کنید