پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
نخوردن میوه زیان دیگر آگهی های تلویزیونی برای کودکان
براساس مطالعاتی كودكان هر چه بیشتر تلویزیون تماشا كنند ، كمتر میوه و سبزی می خورند و این امر شاید به علت تاثیر آگهی های مربوط به تنقلات غیرضروری است كه از تلویزیون پخش می شود.
كودكان مورد مطالعه هر چه بیشتر تلویزیون تماشا می كردند كمتر میوه می خوردند.
تاكنون خوردن بیشتر تنقلات بی فایده ، كمتر ورزش كردن و چاقی به تماشای تلویزیون ربط داده شده بود اما این نخستین مطالعه درباره تاثیر تلویزیون بر مصرف سبزی ها و میوه ها به وسیله كودكان است.
در ابتدای این بررسی در سال ۱۹۹۵ ، كودكان كه میانگین سنی آنان ۱۲ سال بود ، در روز بیش از ۴ بار میوه می خوردند كه كمتر از ۵ مورد توصیه شده از طرف دولت بود.
چاقی روزافزون كودكان در امریكا و انگلیس و سایر كشورهای صنعتی ، علت پیدایی بیماری های قلبی و عروقی در نوجوانان – و مجموعه ای از بیماری های مراحل بعدی زندگی – معرفی شده است.
كودكان امریكایی وقت خود را بیشتر از هر فعالیت دیگری – غیر از خواب – صرف تماشای تلویزیون می كنند و هر هفته به طور متوسط ۲۲ ساعت پای تلویزیون می نشینند.
آنان هر سال ۲۰ هزار مورد – یا ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساعت – آگهی تلویزیونی تماشا می كنند.
«رنی بوینتون جارت» از دانشكده بهداشت عمومی هاروارد نویسنده و تهیه كننده این بررسی ، گفت: بیشتر آگهی های غذایی كه در طول برنامه های كودكان پخش می شوند ، با عادات تغذیه سالم تضاد دارند و هدف كمتر تبلیغاتی ، بازاریابی برای میوه و سبزی ها است.
كودكان مورد مطالعه هر چه بیشتر تلویزیون تماشا می كردند كمتر میوه می خوردند.
تاكنون خوردن بیشتر تنقلات بی فایده ، كمتر ورزش كردن و چاقی به تماشای تلویزیون ربط داده شده بود اما این نخستین مطالعه درباره تاثیر تلویزیون بر مصرف سبزی ها و میوه ها به وسیله كودكان است.
در ابتدای این بررسی در سال ۱۹۹۵ ، كودكان كه میانگین سنی آنان ۱۲ سال بود ، در روز بیش از ۴ بار میوه می خوردند كه كمتر از ۵ مورد توصیه شده از طرف دولت بود.
چاقی روزافزون كودكان در امریكا و انگلیس و سایر كشورهای صنعتی ، علت پیدایی بیماری های قلبی و عروقی در نوجوانان – و مجموعه ای از بیماری های مراحل بعدی زندگی – معرفی شده است.
كودكان امریكایی وقت خود را بیشتر از هر فعالیت دیگری – غیر از خواب – صرف تماشای تلویزیون می كنند و هر هفته به طور متوسط ۲۲ ساعت پای تلویزیون می نشینند.
آنان هر سال ۲۰ هزار مورد – یا ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساعت – آگهی تلویزیونی تماشا می كنند.
«رنی بوینتون جارت» از دانشكده بهداشت عمومی هاروارد نویسنده و تهیه كننده این بررسی ، گفت: بیشتر آگهی های غذایی كه در طول برنامه های كودكان پخش می شوند ، با عادات تغذیه سالم تضاد دارند و هدف كمتر تبلیغاتی ، بازاریابی برای میوه و سبزی ها است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل روز معلم معلمان رهبر انقلاب دولت مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم خلیج فارس حجاب شهید مطهری
تهران هواشناسی سلامت شهرداری تهران سیل پلیس قوه قضاییه آموزش و پرورش بارش باران سازمان هواشناسی قتل دستگیری
بانک مرکزی خودرو ارز قیمت دلار قیمت خودرو ایران خودرو قیمت طلا دلار سایپا بازار خودرو کارگران تورم
مسعود اسکویی فضای مجازی تلویزیون سریال سینمای ایران سینما دفاع مقدس موسیقی فیلم
دانشگاه علوم پزشکی مکزیک
غزه رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین آمریکا چین روسیه حماس نوار غزه عربستان اوکراین نتانیاهو
پرسپولیس استقلال فوتبال سپاهان تراکتور باشگاه استقلال لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر باشگاه پرسپولیس
اینستاگرام همراه اول دبی اپل ناسا وزیر ارتباطات تبلیغات گوگل پهپاد
کبد چرب بیماری قلبی کاهش وزن دیابت داروخانه قهوه صبحانه بارداری