پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
برنامه ریزی مالی در مدیریت
● مدیریت عامل
برنامه ریزی یک فرآیند پیاپی و کلیدی برای کامیابی مدیریت شماست .
سوء مدیریت ، علت اصلی ورشکستگی موسسه ها و سازمانهاست ، مدیریت بد به صورت برنامه ریزی ضعیف خود را بروز می دهد . بسیاری از مواقع مدیر مالی سازمان آنقدر درگیر فعالیت های روزمره برای خدمات به مشتری ( رساندن کالا به دست مشتریان ) و کسب درآمد برای پرداخت حقوق کارکنان است که نمی تواند به مساله برنامه ریزی بیندیشد .توجه به برنامه ریزی ، کلیدی برای ماندگاری سازمان است .
بدین ترتیب برنامه ریزی را می توان به دو دسته تقسیم نمود : برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت .
● برنامه ریزی کوتاه مدت
این برنامه ریزی بصورت ماهیانه و برای یک سال آینده آماده می شود . این کار با استفاده از پروفرما و بودجه گردش نقدی صورت می گیرد .
● برنامه ریزی بلند مدت
برنامه ریزی راهبردی یا بلند مدت براساس صورت وضعیت درآمد پروفا برای دوره های سالیانه سه تا پنج سال در نظر گرفته می شود . برای این منظور باید :
هدفهای بلند مدت و کوتاه مدت برای سازمان تعیین کنند (از نظر میزان رشد درآمد ، بازگشت سرمایه و جهت گیری سازمان برای رشد و توسعه ) این هدفها را بصورت عدد و رقم مشخص کنید .
به شرایط مالی ، انسانی و فیزیکی لازم برای تحقق برنامه توجه نمایید . برای این کار باید فروش ، هزینه و درآمد را در طول سه تا پنج سال آینده پیش بینی کنید .
برنامه های بلند مدتی بریزید که در آن امکان حفظ هدفهای کوتاه و بلند مدت خود را همزمان داشته باشید .
همیشه از صورت وضعیتهای جدید سازمان برای تعیین برنامه های کوتاه و بلند مدت استفاده کنید .
عملکرد مالی سازمان خود را با اطلاعات دیگر سازمانها مقایسه کنید تا بدین ترتیب به نقطه ضعفهای سازمانتان پی ببرید . اگر انتظارات شما خیلی افراطی و یا خیلی محافظه کارانه بود ، از تغییر دادن برنامه های خود هراسی نداشته باشید.
برنامه ریزی یک فرآیند پیاپی و کلیدی برای کامیابی مدیریت شماست .
سوء مدیریت ، علت اصلی ورشکستگی موسسه ها و سازمانهاست ، مدیریت بد به صورت برنامه ریزی ضعیف خود را بروز می دهد . بسیاری از مواقع مدیر مالی سازمان آنقدر درگیر فعالیت های روزمره برای خدمات به مشتری ( رساندن کالا به دست مشتریان ) و کسب درآمد برای پرداخت حقوق کارکنان است که نمی تواند به مساله برنامه ریزی بیندیشد .توجه به برنامه ریزی ، کلیدی برای ماندگاری سازمان است .
بدین ترتیب برنامه ریزی را می توان به دو دسته تقسیم نمود : برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت .
● برنامه ریزی کوتاه مدت
این برنامه ریزی بصورت ماهیانه و برای یک سال آینده آماده می شود . این کار با استفاده از پروفرما و بودجه گردش نقدی صورت می گیرد .
● برنامه ریزی بلند مدت
برنامه ریزی راهبردی یا بلند مدت براساس صورت وضعیت درآمد پروفا برای دوره های سالیانه سه تا پنج سال در نظر گرفته می شود . برای این منظور باید :
هدفهای بلند مدت و کوتاه مدت برای سازمان تعیین کنند (از نظر میزان رشد درآمد ، بازگشت سرمایه و جهت گیری سازمان برای رشد و توسعه ) این هدفها را بصورت عدد و رقم مشخص کنید .
به شرایط مالی ، انسانی و فیزیکی لازم برای تحقق برنامه توجه نمایید . برای این کار باید فروش ، هزینه و درآمد را در طول سه تا پنج سال آینده پیش بینی کنید .
برنامه های بلند مدتی بریزید که در آن امکان حفظ هدفهای کوتاه و بلند مدت خود را همزمان داشته باشید .
همیشه از صورت وضعیتهای جدید سازمان برای تعیین برنامه های کوتاه و بلند مدت استفاده کنید .
عملکرد مالی سازمان خود را با اطلاعات دیگر سازمانها مقایسه کنید تا بدین ترتیب به نقطه ضعفهای سازمانتان پی ببرید . اگر انتظارات شما خیلی افراطی و یا خیلی محافظه کارانه بود ، از تغییر دادن برنامه های خود هراسی نداشته باشید.
منبع : سایت مدیران ایران
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی معلمان رهبر انقلاب دولت سیزدهم مجلس بابک زنجانی شهید مطهری
آتش سوزی تهران پلیس قوه قضاییه پلیس راهور زلزله شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار بازار خودرو خودرو دلار بانک مرکزی ایران خودرو حقوق بازنشستگان سایپا کارگران تورم
سریال نمایشگاه کتاب جواد عزتی عفاف و حجاب تلویزیون فیلم سینمایی مسعود اسکویی سینما رضا عطاران سینمای ایران دفاع مقدس فیلم
مکزیک
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه چین انگلیس اوکراین ترکیه نتانیاهو یمن
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان علی خطیر تراکتور لیگ برتر ایران لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید باشگاه استقلال بایرن مونیخ لیگ برتر
هوش مصنوعی هواپیما تلفن همراه اپل اینستاگرام گوگل همراه اول واکسن تبلیغات ناسا عیسی زارع پور
کبد چرب فشار خون بیمه کاهش وزن بیماری قلبی دیابت مسمومیت داروخانه