سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا
روشهای حقوقی مقابله با دامپینگ
تاریخ نشر : ۸۴۱۲۰۹
تیراژ : ۵۰۰
تعداد صفحه : ۱۲۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۴۶۹-۱۷۲-۵
رده دیویی : ۳۴۳.۰۸۷
نوع اثر : گردآوری
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : صادقی - محسن
نویسنده : شهیکیتاش - محمدنبی
'دامپینگ همواره یکی از پدیدههای بحثبرانگیز در حوزهی تجارت بینالملل بوده است این واژه از سالهای نخست قرن بیستم وارد ادبیات جهان شد و یکی از نمونههای رقابت ناسالم در عرضهی تجارت جهانی است و یکی از متغیرهای رفتاری بازار شناخته میشود که ساختار و عملکرد بازار را تحت تاثیر قرار میدهد چرا که از یک سو منجر به افزایش درجهی اعضا و سوق دادن بازار به سوی اعضا میشود (تغییر ساختار بازار) و از سوی دیگر چنین سیاستی به روی کاهش سهم بازاری بنگاهها و خسارت به بنگاههای داخلی (متغیرهای عملکردی بازار) اثر خواهد داشت'. در فصل نخست کتاب ابتدا مفهوم دامپینگ آورده شده سپس از تاریخچه وقوع آن در عرصهی تجارت بینالملل و پیشینه قوانین داخلی و بینالمللی مقابله با دامپینگ سخن به میان آمده و پس از آن به انگیزهی کشورها از دست یازیدن به دامپینگ اشارتی شده و سپس جنبههای اقتصادی اقدامات ضد دامپینگ و تاثیر آن بر اقتصاد کشور وارد کننده مطرح گردیده است. 'مرحلهی تقدیم درخواست، آغاز رسیدگی و آیین تحقیقات در دعاوی ضد دامپینگ'، 'اقدامات حین رسیدگی'، 'اقدامات پس از رسیدگی'، 'آیین استفاده از نظام مشورت و حل اختلاف WTO در دعاوی ضد دامپینگ' و 'وضعیت نظام حقوقی ایران در مقابله با دامپینگ و مشکلات ناشی از پذیرش موافقتنامه ضد دامپینگ WTO'.
تیراژ : ۵۰۰
تعداد صفحه : ۱۲۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۴۶۹-۱۷۲-۵
رده دیویی : ۳۴۳.۰۸۷
نوع اثر : گردآوری
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : صادقی - محسن
نویسنده : شهیکیتاش - محمدنبی
'دامپینگ همواره یکی از پدیدههای بحثبرانگیز در حوزهی تجارت بینالملل بوده است این واژه از سالهای نخست قرن بیستم وارد ادبیات جهان شد و یکی از نمونههای رقابت ناسالم در عرضهی تجارت جهانی است و یکی از متغیرهای رفتاری بازار شناخته میشود که ساختار و عملکرد بازار را تحت تاثیر قرار میدهد چرا که از یک سو منجر به افزایش درجهی اعضا و سوق دادن بازار به سوی اعضا میشود (تغییر ساختار بازار) و از سوی دیگر چنین سیاستی به روی کاهش سهم بازاری بنگاهها و خسارت به بنگاههای داخلی (متغیرهای عملکردی بازار) اثر خواهد داشت'. در فصل نخست کتاب ابتدا مفهوم دامپینگ آورده شده سپس از تاریخچه وقوع آن در عرصهی تجارت بینالملل و پیشینه قوانین داخلی و بینالمللی مقابله با دامپینگ سخن به میان آمده و پس از آن به انگیزهی کشورها از دست یازیدن به دامپینگ اشارتی شده و سپس جنبههای اقتصادی اقدامات ضد دامپینگ و تاثیر آن بر اقتصاد کشور وارد کننده مطرح گردیده است. 'مرحلهی تقدیم درخواست، آغاز رسیدگی و آیین تحقیقات در دعاوی ضد دامپینگ'، 'اقدامات حین رسیدگی'، 'اقدامات پس از رسیدگی'، 'آیین استفاده از نظام مشورت و حل اختلاف WTO در دعاوی ضد دامپینگ' و 'وضعیت نظام حقوقی ایران در مقابله با دامپینگ و مشکلات ناشی از پذیرش موافقتنامه ضد دامپینگ WTO'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی رئیسی شهدای خدمت ایران شهادت بالگرد تبریز حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم
تهران کنکور هواشناسی امتحانات نهایی شورای شهر تهران شهرداری تهران هلال احمر سانحه بالگرد رئیسی پلیس سیل قوه قضاییه بارش باران
قیمت دلار قیمت خودرو بورس قیمت طلا خودرو بازار خودرو یارانه دلار حقوق بازنشستگان بازنشستگان ایران خودرو سایپا
شهادت رئیس جمهور سینمای ایران سینما تلویزیون لیلا حاتمی سریال آیت الله سید ابراهیم رئیسی هنرمندان شعر رسانه ملی نمایشگاه کتاب کتاب
کنکور ۱۴۰۳ گوگل دانش بنیان دانشگاه تهران تجهیزات پزشکی تلسکوپ فضایی هابل
رژیم صهیونیستی جنگ غزه ترکیه روسیه امیرعبداللهیان اسرائیل غزه آمریکا فلسطین چین حماس ولادیمیر پوتین
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید لیگ برتر باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال بازی منچسترسیتی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی مایکروسافت اپل تبلیغات سامسونگ ناسا موبایل آیفون فناوری
سرطان سزارین رژیم غذایی آلزایمر طول عمر کاهش وزن شادی فشار خون مغز انسان افسردگی