پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
رودلف دیزل
Rudolf Diesel در سال ۱۸۵۸ در فرانسه متولد شد و كار خود را به عنوان یك كارشناس یخچال برقی آغاز كرد. برای مدت ده سال او روی موتورهای حرارتی مختلفی، ازجمله موتور هوا با نیروی خورشیدی كار كرد. ایدههای دیزل برای یك موتور وقتی احتراق در سیلندر رخ میدهد در سال ۱۸۹۳ منتشر شد، یك سال بعد از آن كه برای اولین حق امتیازش درخواست داده بود. Rudolf Diesel امتیاز ۶۰۸۸۴۵ را برای موتور دیزلی دریافت كرد. موتورهای دیزلی امروزی، نسخههای تصحیح شده و بهبود یافته از مفاهیم اصلی Rudolf Diesel هستند. آنها اغلب در زیردریاییها، كشتیها، لوكوموتیوها و باركشهای بزرگ و در دستگاههای تولیدی برقی استفاده میشوند.
اگرچه او بیشتر به خاطر اختراع موتور گرمایی اشتعالی با فشار كه اسم او را بر خود گرفته است، مشهور بود، Diesel همچنین به عنوان یك كارشناس حرارتی و یك متخصص علوم اجتماعی قابل احترام بوده است. اختراعات Diesel سه نقطه مشترك دارند: آنها برمبنای قوانین یا فرایندهای طبیعی فیزیكی به تبدیلات گرمایی مربوطند. آنها مشخصاً درگیر طراحی مكانیكی هستند و انگیزه ایجاد آنها در اصل فكر مخترع درباره نیازهای جامعهشناسی بوده است. دیزل در واقع با انگیزهٔ قادر ساختن صنعتگران مستقل برای رقابت در صنعت، به ایدهٔ موتور دیزلی رسیده است. در Augsburg در دهم اگوست ۱۹۸۳، مدل اولیه دیزل، یك سیلندر آهنی ده فوتی با یك چرخ طیار در پایهاش، برای اولین بار با نیروی خودش به كار در آمد. دیزل دو سال دیگر را برای ایجاد اصلاحات گذراند و در سال ۱۸۹۶ مدل دیگری با كارآیی تئوری ۷۵% در مقابل موتور بخار با كارآیی ۱۵% معرفی كرد. در ۱۸۹۸، دیزل یك میلیونر بود. موتورهای او برای دادن نیرو به خطوط لولهكشی، دستگاههای الكتریكی و آبی، اتومبیلها، باركشها و كمی پس از آن در معدنها، كارخانهها، عرصههای نفتی و حمل و نقلهای اقیانوسی استفاده میشدند.
اگرچه او بیشتر به خاطر اختراع موتور گرمایی اشتعالی با فشار كه اسم او را بر خود گرفته است، مشهور بود، Diesel همچنین به عنوان یك كارشناس حرارتی و یك متخصص علوم اجتماعی قابل احترام بوده است. اختراعات Diesel سه نقطه مشترك دارند: آنها برمبنای قوانین یا فرایندهای طبیعی فیزیكی به تبدیلات گرمایی مربوطند. آنها مشخصاً درگیر طراحی مكانیكی هستند و انگیزه ایجاد آنها در اصل فكر مخترع درباره نیازهای جامعهشناسی بوده است. دیزل در واقع با انگیزهٔ قادر ساختن صنعتگران مستقل برای رقابت در صنعت، به ایدهٔ موتور دیزلی رسیده است. در Augsburg در دهم اگوست ۱۹۸۳، مدل اولیه دیزل، یك سیلندر آهنی ده فوتی با یك چرخ طیار در پایهاش، برای اولین بار با نیروی خودش به كار در آمد. دیزل دو سال دیگر را برای ایجاد اصلاحات گذراند و در سال ۱۸۹۶ مدل دیگری با كارآیی تئوری ۷۵% در مقابل موتور بخار با كارآیی ۱۵% معرفی كرد. در ۱۸۹۸، دیزل یك میلیونر بود. موتورهای او برای دادن نیرو به خطوط لولهكشی، دستگاههای الكتریكی و آبی، اتومبیلها، باركشها و كمی پس از آن در معدنها، كارخانهها، عرصههای نفتی و حمل و نقلهای اقیانوسی استفاده میشدند.
منبع : شبکه فیزیک هوپا
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت سیزدهم
آتش سوزی هلال احمر قوه قضاییه تهران پلیس اصفهان بارش باران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش سلامت سازمان هواشناسی
قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو خودرو قیمت سکه دلار حقوق بازنشستگان بانک مرکزی سایپا ایران خودرو کارگران
فضای مجازی سریال جواد عزتی نمایشگاه کتاب عفاف و حجاب فیلم سینمایی مسعود اسکویی تلویزیون سینما سینمای ایران دفاع مقدس فیلم
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه چین ترکیه انگلیس اوکراین نتانیاهو یمن
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان علی خطیر باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ برتر
هوش مصنوعی هواپیما کولر تبلیغات موبایل تلفن همراه اینستاگرام اپل گوگل ناسا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات
کبد چرب فشار خون بیمه بیماری قلبی دیابت کاهش وزن داروخانه رابطه جنسی