جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا

هدف‌گیری بازار فیلتراسیون


هدف‌گیری بازار فیلتراسیون
تعریف یک استراتژی "پیش به سوی بازار" کلیدی است برای تولیدکنندگان Roll good (منسوج نبافته رول شده به عنوان ماده اولیه برای واحدهای تولید فیلتر و ...).
بسیاری از کمپانی‌ها به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند در محاسباتشان در زمینه توسعه محصولاتشان در صنعت فیلتراسیون که مناسب نیاز بازار نیز باشد موفق باشند.
این راهکارها عموماً یک انقلاب تکنیکی در تولید را رهبری می‌کند که موجب می‌شود تولیدات فیلتری یک کمپانی سازنده Roll good مناسب بازار تولید شود. این مسأله عموماً پس از تست‌ها و بررسی محصول تولید شده نشان داده می‌شود. پس از اینکه خصوصیات لازم برای Roll good تأئید شد در مرحله بعد معمولاً به یک استراتژی به سمت بازار و آنالیز بازار نیاز داریم.
چنین طرحی معمولاً براساس فاکتورهای زیاد مانند: نوع محصول، قابلیت رقابت‌پذیری، توجیه اقتصادی آن در بازار و تعیین سطح در چرخه قیمت‌گذاری طراحی می‌شود.
معمولاً این طرح‌ها اگر با حجم سرمایه‌گذاری بالا و میزان ریسک پایین برای تولید‌کننده Roll good نیز همراه باشد می‌تواند موفقیت خوبی کسب کند.
در اینجا می‌توانیم چند دقیقه‌ای در مورد گزینه‌هایی که می‌تواند برای شرکت شما وجود داشته باشد تا موجب هدف‌گیری درست شما در بازار و استراتژی فروش شما شود صحبت کنیم.
گزینه‌های مختلف ممکن برای یک تولیدکننده Roll good
- مشارکت با یک تولیدکننده بزرگ فیلتر
- مشارکت با یک یا چند تولیدکننده رول گود دیگر برای دستیابی به بازارهای. گسترده‌تر
- فروش Roll good در بازار آزاد
- فروش فیلتر به صورت مستقیم در بازار
● مشارکت با یک تولیدکننده بزرگ فیلتر برای فروش Roll good
مزیت این گزینه در توزیع محصول نزد مشتری است (تحویل آسان و بازاریابی ساده) که با سهم عمده‌ای از بازار ارتباط دارد. در واقع وجود چنین شریکی بسیار به شما کمک می‌کند تا بتوانید شناخت بیشتری نسبت به بازار پیدا کنید و در طول مدت شراکت محصولات خود را به راحتی به فروش برسانید. در نتیجه گسترش این نوع از وابستگی (همکاری و شراکت) می‌تواند یک تولیدکننده Roll good را در بازار مطرح سازد.
در این موارد ممکن است سود تأمین‌کننده Roll good کمتر از سود معمولی آن در بازار آزاد باشد و باید این مطلب مد نظر گرفته شود. اما به هر حال سودآوری بلند مدت را تضمین می‌کند.
مشارکت با یک کمپانی تولیدکننده Roll good دیگر مزیت این گزینه این است که می‌تواند به حجم فروش قبلی شرکت شوک خوبی وارد کند و کانالهای فروش تازه‌ای را ایجاد کند. همچنین می‌تواند موجب توسعه خطوط تولید آنها شود و فروشگاههای آنها را زیاد کند. این استراتژی یک عیب هم دارد. بدین شکل که باعث کمرنگ شدن برخی پتانسیل‌های موجود شده و در طی عملیات فروش ارتباط مستقیم با مشتریان قبلی کمتر می‌شود. هر چند در برخی مواقع نیز باید سود بیشتر را فدای حفظ رابطه قویتر مابین دو طرف کرد. اما در مجموع این روش باعث افزایش قدرت تولید و توان رقابتی می‌گردد و در برخی مواقع می‌تواند موجب تسخیر بازار گردد.
● فروش Roll good خام در بازار آزاد
در این روش کمپانی می‌تواند محصول خود را بطور مستقیم در بازار به فروش برساند. این گزینه برای کمپانی شما تعدادی از مشتریان را فراهم می‌آورد که در حجم‌های پائین فروش هم پول خوبی می‌دهند. ارتباط مستقیم با خریدار نهایی مزایای بیشتری دارد. اما مشکلی که وجود دارد این است که انجام هر دو مرحله تولید و فروش برای یک شرکت معمولی کار دشواری است و باعث عدم امکان توسعه تولیدات و نوآوری می‌گردد. همچنین در این مورد بحث سرویس‌دهی مناسب به مشتریان جدید از اهمیت بالایی برخوردار است.
در این مجال چند نکته‌ای که می‌تواند به کمپانی شما در فروش Roll good کمک کند اشاره شد اما همواره راه های دیگری هم وجود دارد که بسته به توان مدیریت بازاریابی شرکت متفاوت است.
منبع : صنعت کهن