یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
ابعاد و ملاکهای کیفیت و روشهای ارزیابی کیفیت آمارهای رسمی
آمار رسمی طیف گستردهای از آمارها از قبیل نتایج حاصل از طرحهای نمونهگیری، سرشماریها، آمارهای ثبتی، حسابهای ملی و شاخص قیمتها را شامل میشود. این آمارها بهطور معمول در برنامهریزیهای کلان اقتصادی ـ اجتماعی یک کشور، طرحهای تحقیقاتی و یا بهوسیلهٔ سازمانهای تولیدکنندهٔ آنها مورد استفاده قرار میگیرند.
همچنین تولید آمار درست، بهموقع، بهنگام و قابل مقایسه در سطح ملی، منطقهای و بینالمللی همواره از دغدغههای سازمانهای تولیدکنندهٔ آمار میباشد. از اینرو از سال ۱۹۸۰ سازمانهای ملی و بینالمللی توجه ویژهای را به بهبود و مدیریت کیفیت آماری نشان دادهاند. اما تعریف جنبههای نظری ارزیابی کیفیت آماری بسیار دشوار است زیرا سطح کیفیت آماری به نیازهای کاربران آن بستگی دارد و شیوههای تأمین این نیازها با توجه به فرهنگ آماری یا سطح توسعهٔ آماری از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است.
محمدرضا اناری
منبع : مرکز آمار ایران
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس شورای اسلامی حجاب دولت سیزدهم مجلس جمهوری اسلامی ایران دولت رئیس جمهور گشت ارشاد رئیسی پاکستان امام خمینی سیدابراهیم رئیسی
پلیس تهران وزارت بهداشت قتل شهرداری تهران هواشناسی سیل کنکور پایتخت زنان آتش سوزی سازمان سنجش
خودرو قیمت خودرو دلار قیمت دلار بازار خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا تورم مسکن ایران خودرو قیمت
سریال تلویزیون یمن سینمای ایران سینما کیومرث پوراحمد موسیقی سریال پایتخت مهران مدیری فیلم ترانه علیدوستی قرآن کریم
اینترنت کنکور ۱۴۰۳
غزه اسرائیل فلسطین رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
پرسپولیس فوتبال لیورپول بازی جام حذفی سپاهان آلومینیوم اراک فوتسال تیم ملی فوتسال ایران تراکتور باشگاه پرسپولیس بارسلونا
تبلیغات هوش مصنوعی ناسا اپل سامسونگ فناوری بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات روزنامه
کاهش وزن روانشناسی بارداری مالاریا آلزایمر زوال عقل