چهارشنبه, ۱۶ خرداد, ۱۴۰۳ / 5 June, 2024
مجله ویستا

مدل‌های مرجع؛ راهی برای بهبود فرآیندهای کسب و کار


مدل‌های مرجع؛ راهی برای بهبود فرآیندهای کسب و کار
فرآیندهای کسب و کار را می‌توان با شناسایی نقاط ضعفشان بهبود داد. بنابراین سازمان‌ها نیازمند روشی نظام‌یافته برای شناسایی و اصلاح نقاط ضعف و بهبود فرآیندها هستند.
اغلب سازمان‌ها در این مورد به دانش و تجربه کارکنان خود وابسته هستند که مسلما دارای محدودیت است. فرصت بزرگی خواهد بود، اگر سازمان‌ها قادر باشند تا از دانش و تجربه انباشته‌ای برای رویارویی با چالش‌های مشابه استفاده کنند.
چنین رویکردی منجر به ایجاد و توسعه مدل‌های مرجع شده است. مدل‌های مرجع فرآیندی ساختارهای سلسله مراتبی هستند که با مشارکت سازمان‌های مختلف و به عنوان پیشنهادی برای سازماندهی فرآیندها (یا حتی به عنوان بهترین تجارب) در بنگاه‌ها قابل استفاده هستند.
امروزه این دانایی در نرم افزارهای نقشه‌برداری و بهبود فرآیند نیز جای گرفته است.
منبع : خبرگزاری ایسنا