سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مجله ویستا


مقدمه‌ای بر: آموزش و پرورش شناختی: نظریه و کاربرد


تاریخ نشر : ۸۴۰۷۰۵
تیراژ : ۲۵۰۰
تعداد صفحه : ۳۶۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۸۷۱-۰۲-۷
رده دیویی : ۳۷۰.۱۵
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : اشمن - آدریان
نویسنده : کانوی - رابرت
مترجم : خرازی - سیدکمال
ویراستار : شعبانی - امیر

کتاب حاضر مربوط به کاربرد نظریه‌ها و اصول شناختی در زمینه‌های ارزیابی، تدریس، درمان و اقدامات بالینی در حوزه‌ی تعلیم و تربیت است. این کتاب از سه قسمت تشکیل شده است. بخش اول مقدمه‌ای بر مفاهیم شناختی و سابقه‌ی تاریخی آن‌هاست. بخش دوم، به راه‌های ارزیابی مهارت‌های ذهنی می‌شود، و در نهایت سومین بخش، مربوط به تدریس و برنامه‌های جبرانی است. سرفصل‌های کتاب نیز بدین شرح است: 'آموزش و پرورش و یادگیری'، 'طراحی الگوی شناخت'، 'شناخت و مفاهیم شناختی'، 'کارکردهای مغز و حل مساله'، 'سنت سنجش روان ـ آموزشی'، 'سنجش مهارت‌ها و فرآیندهای شناختی'، 'آموزش و جبران'، 'روش‌های شناختی تدریس و یادگیری'، 'مهارت‌های شناختی و رفتارهای اجتماعی' و 'آموزش و پرورش شناختی و مدارس'.