دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا
متافیزیک نیچه
تاریخ نشر : ۸۴۰۸۰۹
تیراژ : ۲۲۰۰
تعداد صفحه : ۱۱۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۶۲۹-۹۰-۳
رده دیویی : ۱۹۳
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : آبادان
مترجم : اسدی - منوچهر
ویراستار : رنجبر - محمد
نویسنده : هیدگر - مارتین
در نوشتار حاضر میخوانیم: 'ارادهی معطوف به قدرت، نیستانگاری، بازگشت جاودان همان، ابر بشر و عدالت، پنج کلام بنیادین متافیزیک نیچه است. 'ارادهی معطوف به قدرت'، وجود موجود را در این معنا مینامد که مساوق با وجود موجود است. 'نیستانگاری'، نام برای تاریخ حقیقت چنین موجود تعیین یافتهای است. 'بازگشت جاودان همان'، طریقی را مینامد که چگونه موجود در کلیت امر، وجود دارد. یعنی تصور ظهوری موجود. 'ابر بشر'، آن حوالتی را برای بشر، مشخص میدارد که به واسطهی این کلیت، طلبیده میشود. 'عدالت'، ذات حقیقت موجود چنان ارادهی معطوف به قدرت است'. سپس غایت این تفکر بدین گونه تبیین گردیده: 'این که بشر تاریخی به وجود اصیل و حقیقت آن، متعلق است؛ این که وجود اصیل، هرگز به قرب موجود نیاز ندارد تا با آن دیدار کند؛ نیز وجود تفکر است و اما هنوز به طور ماهوی در غایت تفکر، مقام نیافته است و سرانجام این که چنین تفکری، آغازین است و در آغاز دیگری در حوزهی شعر در معنای (Poesie) هنوز میباید پیشاهنگ باشد'.
تیراژ : ۲۲۰۰
تعداد صفحه : ۱۱۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۶۲۹-۹۰-۳
رده دیویی : ۱۹۳
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : آبادان
مترجم : اسدی - منوچهر
ویراستار : رنجبر - محمد
نویسنده : هیدگر - مارتین
در نوشتار حاضر میخوانیم: 'ارادهی معطوف به قدرت، نیستانگاری، بازگشت جاودان همان، ابر بشر و عدالت، پنج کلام بنیادین متافیزیک نیچه است. 'ارادهی معطوف به قدرت'، وجود موجود را در این معنا مینامد که مساوق با وجود موجود است. 'نیستانگاری'، نام برای تاریخ حقیقت چنین موجود تعیین یافتهای است. 'بازگشت جاودان همان'، طریقی را مینامد که چگونه موجود در کلیت امر، وجود دارد. یعنی تصور ظهوری موجود. 'ابر بشر'، آن حوالتی را برای بشر، مشخص میدارد که به واسطهی این کلیت، طلبیده میشود. 'عدالت'، ذات حقیقت موجود چنان ارادهی معطوف به قدرت است'. سپس غایت این تفکر بدین گونه تبیین گردیده: 'این که بشر تاریخی به وجود اصیل و حقیقت آن، متعلق است؛ این که وجود اصیل، هرگز به قرب موجود نیاز ندارد تا با آن دیدار کند؛ نیز وجود تفکر است و اما هنوز به طور ماهوی در غایت تفکر، مقام نیافته است و سرانجام این که چنین تفکری، آغازین است و در آغاز دیگری در حوزهی شعر در معنای (Poesie) هنوز میباید پیشاهنگ باشد'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
رهبر انقلاب رافائل گروسی حج مجلس شورای اسلامی انتخابات دولت سیزدهم شورای نگهبان دولت حجاب ایران حسین امیرعبداللهیان رسانه
تهران هواشناسی شهرداری تهران فضای مجازی وزارت بهداشت قتل آموزش و پرورش سلامت شهرداری سازمان هواشناسی باران پلیس
ایران خودرو قیمت دلار قیمت طلا بانک مرکزی خودرو قیمت خودرو بازار خودرو دلار حقوق بازنشستگان مسکن قیمت تورم
تئاتر محمدعلی علومی نمایشگاه کتاب تلویزیون سریال مهناز افشار دفاع مقدس سینمای ایران صدا و سیما سینما صداوسیما مهاجرت
مغز دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه آمریکا فلسطین حماس جنگ غزه روسیه اوکراین طوفان الاقصی طالبان رفح
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران نساجی رئال مادرید بازی بارسلونا سپاهان جواد نکونام باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی اپل سامسونگ فناوری آیفون گوگل باتری مایکروسافت اندروید ناسا ماهواره ویندوز
رژیم غذایی مواد غذایی بیمه چای زیبایی ویتامین دندانپزشکی کاهش وزن آلرژی سبزیجات