چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا

Red Steel


Red Steel
Red Stee می‌آید تا ثابت کند که می‌توان دو سبک متفاوت بازی سازی را با هم تلفیق کرد، Red Steel هم هنر ژاپنی‌ها را به همراه دارد هم تکنیک غربی‌ها را. Red Steel دلیل محکمی برای خرید Wii خواهد بود، بخصوص وقتی بفهمیم که این بازی عنوان انحصاری کنسول Wii، در هنگام توزیع کنسول خواهد بود. نام این بازی را باید بخاطر سپرد زیرا این بازی مزیت و برتری کامل کنترلر جدید Wii و بدعت گذاری که نینتندو برای طراحی آن انجام داده است را نشان می‌دهد. مجموعه‌ای که گیم پلی سبک اکشن اول شخص را مستقیما” به گیمرها ارائه می‌دهد تا جایی که شما احساس کنید واقعا” اسلحه‌ای را در دستانتان گرفته‌اید!
تا به امروز هر چیزی که ما از بازی دیده‌ایم و شنیده‌ایم را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: “شاهکار جدیدی از شاهکار ساز فرانسوی” ما تا بحال از UbiSoft بازی ضعیف ندیده‌ایم فقط تعداد بسیار کمی بازی متوسط دیده‌ایم که این آثار متوسط با توجه به شاهکار‌های UbiSoft به هیچوجه به چشم نمی‌آیند. شاهکار جدید UbiSoft مطمئنا بازی Red Steel خواهد بود که شاید پایه گذار افسانه جدیدی در تاریخ بازی‌های رایانه‌ای و تا حدودی متحول کردن آن باشد البته این بار این افسانه فقط بر روی Wii ظهور می‌کند.
در مورد بازی دو داستان مختلف عرضه شده است که خوشبختانه هر دو خط داستانی در عین جالب و جذاب بودن، داستان را غیر پیچیده و گویا روایت می‌کنند و شما براحتی از آن سر در خواهید آورد. بر روی سایت سازنده بازی داستان به این شکل گفته شده که:
نامزد شما که دختر یکی از سران گروه‌های بزرگ مافیایی ژاپن است بعد از کشته شدن پدرش به دست مزدوران گروه رقیب، ربوده شده است. تنها راهی که برای نجات جان کسی که دوستش دارید و دفاع از عشق، علاقه و شرافت خود این است که از Los Angles به ژاپن سفر کرده و با تشکیلات زیرزمینی شهر توکیو روبرو شوید تا به مقصود خود که نجات جان نامزدتان است برسید. سفری که در طول آن با هنر کهن ژاپنی، مبارزه با استفاده از شمشیر Katana، آشنا خواهید شد و دقت در متمرکز کردن حواس برای استفاده از اسلحه‌های گرم امروزی را خواهید آموخت.
برای درک مساله اثر پذیر بودن InterActive وسایل موجود در محیط بازی جالب است بدانید که در یکی از تریلرهای عرضه شده از بازی ناگهان صدای تلویزیونی که در حال پخش یک انیمیشن بود و در کنار نقش اول بازی قرار داشت بلند شد و گیمری که در حال انجام بازی بود بدلیل اینکه شوکه شده بود از فرط عصبانیت به سمت تلویزیون شلیک کرد و آن تلویزیون را برای همیشه خراب کرد! افکت انفجار در بازی خیلی جالب کار شده است، در یکی از صحنه‌های بازی مشاهده کردیم وقتی که اتومبیل موجود در صحنه منفجر شد قسمت‌های مختلف بدنه آن با زاویه‌های خاصی و با توجه به وزنشان، به اطراف پرتاب شدند که حس واقعی بودن را هر چه بیشتر منتقل می‌کرد. افکت دیگر بازی، آتش است که البته نوع زبانه زدن آن زیاد بود و آن میزان ارتفاع آتش برای انفجار یک اتومبیل مقداری زیاد به نظر می‌رسید. نوع متحرک‌سازی شخصیت‌ها هم به نظر خوب می‌رسید. دیده‌های ما در زمینه عکس‌العمل بدن شخصیت و نوع قرار گرفتن آنها بعد از مردن ما را یاد ۲HL انداخت که در نوع متحرک سازی هنوز هم چیزی فراتر از شاهکار به نظر می‌رسد.
نکته جالب دیگر در مورد دشمنان، متفاوت بودن مدل‌های مورد استفاده برای آنها بود به طوری که در همان مرحله کوتاهی که در ۳E قابل بازی بود گیمر‌ها با نزدیک به ۱۰ دشمن متفاوت روبرو می‌شدند که مطمئنا کشتن آدم‌هایی با چهره‌های متفاوت حس و حال بهتری دارد!! در مجموع تا به الان گرافیک بازی نسبتا خوب به نظر می‌رسد و برای یکی از اولین بازی‌های یک کنسول نسل بعد، فراتر از عالی به نظر می‌رسد.
پرتاپ نارنجک هم در بازی بسیار زیبا گنجانده شده است به طوری که شما باید دسته بازی را جای نارنجک پرتاپ کنید، هر چه با قدرت بیشتری آن را پرتاب کنید نارنجک در بازی جای دور‌تری می‌افتد و اگر شما آن را با یک زاویه رو به بالا پرتاپ کنید این نارنجک دور تر نیز خواهد رفت. البته لازم به ذکر است اگر زاویه بین دست شما و مسیر پرتاب صفر درجه باشد و بعبارت بهتر نارنجک را بالای سرتان بیندازید مطمئنا” کار دشمنانتان را راحت تر کرده‌اید! در حین بازی می‌توانید با استفاده از شمشیرهای متعددی که نصیبتان می‌شود کمبو‌های مرگباری را روی دشمنانتان اجرا کنید یا برای انتخاب کردن از بین اسلحه‌های گرم متنوع بازی به منظور حملات دراز مدت، آزادی عمل زیادی دارید. سیستم AI بازی هم با الهام گیری از سیستم AI بازی F.E.A.R قرار است حس واقعگرایی خاصی را منتقل کند. چیزی که تا به الان مشخص شده اینست که اگر شما در اتاقی باشید که چند در ورودی دارد دشمنان شما را دور می‌زنند تا غافلگیرتان کنند یا مثلا اگر در یک ساختمان چند طبقه قرار دارید و با آسانسور به طبقه‌های بالاتر می‌روید دشمنان هم با سرعت هر چه تمام خود را از طریق پله به یک طبقه بالاتر از شما می‌رسانند تا از جایی به شما حمله کنند که تصورش را هم نمی کنید. از امکانات جالب بازی بخشی با نام e PointzFree می‌باشد که از زیر مجموعه‌های “Focus System” است و با رفتن به این حالت، زمان را ثابت می‌کنید و شما در حالی که دشمنانتان از حرکت ایستاده‌اند می‌توانید با برنامه‌ریزی نوع تاکتیک تان و نشانه‌گیری دقیق بطور موثر پس از بیرون رفتن از این حالت و شلیک‌های متوالی بصورت در جا و پشت سر هم، می‌توانید با یک تیر به سر شان آنها را به راحتی بکشید یا اینکه با شلیک به دستشان آنها را خلع سلاح کنید. بعد از خلع سلاح کردن دشمنان می‌توانید آنها را وادار کنید به کنار دیوار بروند تا بهک‌باره تعداد زیادی از آنها را با یک نارنجک قتل عام کنید!!!
منبع : روزنامه هدف و اقتصاد


همچنین مشاهده کنید