پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا


۱۰ نکته مهم برای جلوگیری از خطرات و اتفاقات غیر منتظره در هتل ومتل


۱-هرگز تعداد پرسنل حفاظت و ایمنی هتل را كم نكنید حفاظت یكی از بخشهای است كه باید بودجه ویژه ای زا به آن اختصاص داد و هرگز نباید از تعداد كاركنان بخش حفاظت كم كرد با حذف یك كارمند در بخش حفاظت تنها مقداركمی از بوجه هتل صرفه جوئی می شود كه ممكن است منجر به خسارت مالی یا جانی شودكه هرگز جبران نخواهد شد .
علاوه بر این ، كم كردن كارمند از این بخش ، پیام و جلوه بدی برای سایر كارمندان هتل نیز داردكه بقیه كاركنان اینطور تعبیر می كنند حفاظت و ایمنی برای شما مهم نیست
۲- حتما نقشه پله اضطراری و در های خروجی را در اتاق كنفرانس یا سالن اجتماعات نصب كنید ، سالن جلسا ت و اجتماعات مكان تجمع تعداد زیادی از گروهای مختلف مردم است كه در مواقع اضطراری و خطر مثل طوفان ،زلزله ،آتش سوزی همه هراسان ووحشت زده به دنبال راه فرار هستند ،در چنین موقعیتی با توجه به تابلو ی پله اضطراری ، در های خروجی به مردم آگاهی می دهد كه از كجا خارج شوند به مسئولین این كنفرانس ها و جلسات نقشه پله اضطراری را نشان دهید
۳- نور پله های اضطراری ،پاركینگ و راهرو ها را افزایش دهید حتما مناطق اطراف پله ها و پاركینگ و راهرو ها را كنترل كنید ، اگر نور كافی نیست آنرا فورا پیگیری كنید و نور مناسب را فراهم كنید همه قسمتهای هتل را برای ایمن سازی كنترل كنید تا از خسارت جانی و مالی مسافرین و پرسنل جلوگیری كنید قبل از اینكه مسافری یا كارمندی مجروح شود یا از بالكن بیفتد بالكن ها و نرده ها را بررسی كنید و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل كنید
۴- دائما كارمندان هتل را آموزش دهید
در فصل باران و برف كه احتمال لیز خوردن و زمین خوردن وجود دارد ، آیا كارمندان هتل می دانند چگونه با مسافر مجروح برخورد كنند و چگونه موقعیت را اداره كنند . چه كسی مسئول آموزش كارمندان است ؟ آموزش را اساس كار خود قرار دهید كه كارمندان شما برای هر بخشی به اندازه كافی آموزش ببینند و آگاهی لازم را برای مواجه شدن با هر شرایطی را داشته باشند . یكساعت آموزش كافی نیست باید با جزئیات و مكرا انجام شود .
۵- كمك های اولیه و ایمن سازی بصورت استاندارد
مطمئن شوید كه ایمن سازی و كمكهای اولیه از تمام استاندارد های لازم بر خوردار هستند ،اگر مطمئن نیستید كه تمام اطلاعات لازم وجدید را جهت ایمن سازی در اختیار دارید حتما از افراد مجرب و آشنا به این امور كمك بگیرید از منابعی مثل اینترنت نیز می توانید اطلاعات كسب كنید . تابلو های در خروجی و پله های اضطراری را هر چند وقت یك بار كنترل كنید تا مطمئن شوید در محل مناسب نصب شده اند و به تعداد كافی موجود هستند و در حال حاضر پشت تابلو دیگری قرار نگرفته باشند و كاملا در معرض دید باشند
۶- همیشه از اطلاعات بك آپ Back Up د اشته باشید
همیشه یك كپی ازتمام اطلاعات مهم وضروری درجای امنی داشته باشید به كامپیوترومسئول كامپیوتر اكتفا نكنیدزیرا در مواقع اضطراری بسیارمهم است كه شما به اطلاعات مربوط به مسافران دسترسی داشته باشید
۷- نصب تلفن در سالن تفریحات یا ورزشی
همه سالن های ورزشی و تفریحات سالم باید تلفن داشته باشند كه مسافرین بتوانند با بخشهای هتل تماس بگیرند. همچنین دوربین در این مكان ها ضروریست ، چنانچه كسی مجروح شد یا حمله قلبی یا مشكلاتی از این قبیل رخ داد افراد مسئول كه از تلویزیون این مكان ها را كنترل میكنند بتوانند فورا پیگیری وبه كمك بشتابند.افرادی كه مسئول دوربین وحفاظت هستند بایدكاملا به سیستم دوربین ها ، آگاهی كامل داشته باشند و در زمان های معینی دوربین ها كنترل شوند كه آیا به درستی كار میكنند وچنانچه نیاز به تعمیر داشت فورا اقدام كنند
۸- دقت و توجه لازم در زمان استخدام كاركنان
همه مدیران و پرسنل كلیه بخشهای هتل باید درزمان استخدام عدم سو پیشنه داشته باشند و در زمان استخدام از آنها معرف خواسته شود تا اشخاص صالح و واجد شرایط استخدام شوند با استخدام افراد صادق و صالح می توان خیلی از مشگلات غیر پیش بینی شده جلوگیری كرد
۹- سیستم اعلام حریق و آبفشان را مرتبا كنترل كنید
آیا دستگاه اعلام حریق و آبفشان ها به درستی كار می كند و در تمام طبقات و اتاق ها و مراكز عمومی به تعداد كافی وجود دارد ؟ آیا برق اضطراری كه در مكان های لازم درنظر گرفته شده كنترل شده اند كه به درستی كار می كنند ، هر ماه این سیستمها باید توسط اشخاص آگاه بازرسی و كنترل شود .
۱۰- سیستم تجهیزات اضطراری و كمكهای اولیه را كنترل كنید
آیا هتل شما دارای گاز اكسیژن و وسایل كمكهای اولیه می باشد ؟ آیا كارمندان شما آشنا به این تجهیزات هستند . باید حتما چندكارمند در بخشهای مختلف هتل آشنا به كمك های اولیه باشند تا در مواقع ضروری و شرایط خاص بتوانند به مسافرین یا كاركنان هتل كمك كنند و در تمام اوقات باید چند نفر از افراد تعلیم دیده در هتل حضور داشته باشند .
اینها فقط چند نمونه از نكات ایمنی است كه باید به آنها توجه داشت لازم است قبل از وقوع حادثه پیشگیری كرد با كمی دقت و توجه می توان بسیاری از خطرات و خسارت جلوگیری كرد

مترجم : ندا ژیان دربندی