پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
اهمیت صفحه "درباره ما" در وب سایتها
اینترنت به نماد "حفظ مساوات" تبدیل شده است: در پنجره یک مرورگر همه شرکتها، بدون توجه به کوچکی و اندازه خود، میتوانند به خوبی یک شرکت بزرگ، با سابقه طولانی در کیفیت و ارایه خدمات، به نظر برسند. این وضعیت، صاحبان مشاغل کوچک را به چالشی بااهمیت فرا میخواند: چگونه میتوانیم مشتریان بالقوه خود را از این بابت قانع کنیم که شرکت ما شرکتی کلاهبردار و با زمینه فعالیت غیراخلاقی نیست؟ بهترین راه حل، استفاده از یک صفحه کاملا سازمانیافته "درباره ما" است.
این صفحه نباید فقط شرکت را به مشتری معرفی کند، بلکه باید ورای هرگونه شک و تردید، به شرح دلایل اعتماد مشتری به شرکت شما بپردازد.
اغلب، این موضوع به معنی پاسخگویی به شش سوال مهم زیر است که از طرف بازدید کننده وب سایت شما مطرح می شود:
▪ چه کسی گرداننده این وبسایت است؟
امروزه مردم از شرکتهای بزرگ و مقرراتی و نگرش قدیمی و شعار گونه "تماس شما برای ما مهم است" خسته شدهاند. شما میتوانید به عنوان مالک یک شرکت کوچک، توجه شخصی را به مشتری خود داشته باشید که آنها از هیچ شرکت بزرگی دریافت نمیکنند. این پیغام را در صفحه "درباره ما" بگنجانید.
از صحبت درباره خود و علاقه شغلی خود هیچ واهمهای نداشته باشید و البته میتوانید عکس خود را نیز ضمیمه کنید. پیام اصلی شما این است که در پس زمینه کسب و کار شما فردی واقعی قرار دارد که به مشتریان خود از صمیم قلب اهمیت میدهد.
▪ آیا این یک کسب و کار واقعی است؟
شاید بهترین روش پاسخ به این سوال این است که آدرس پستی کامل خود را در سایت قرار دهید. حتی اگر مشتریان شما هیچ وقت به دیدن شما نیایند، نکته اطمینان بخشی درباره مکان حقیقی شرکت شما وجود دارد. یک آدرس پستی به مشتریان احتمالی شما نشان میدهد که چیزی برای پنهان کردن ندارید. آدرس تماس خود، شامل آدرس پستی را در نقطهای مشخص در صفحه "درباره ما" قرار دهید.
▪ آنها از چه روشهایی پول درمیآورند؟
همه شما با عبارت کلیشهای "اگر چیزی بیش از حد لزوم خوب به نظر برسد حتما به درستی آن شک کن" آشنا هستید. اگر طرح فعالیتهای خود را برای بازدیدکنندگان آشکار نکنید، به عبارت دیگر اگر به آنها نگویید که از چه راهی کسب درآمد میکنید، اولین سوالی که به ذهن آنها خطور میکند این است:"مشکل چیست؟"
اگر شرکت شما تولیدات رایگان زیادی عرضه میکند یا این که قیمت اجناس شما در مقایسه با رقبا بسیار کم است، مشتریان شما عقب نشینی میکنند.
در صفحه "درباره ما" درمورد منابع درآمد خود و دلایل دریافت هزینه بابت خدماتی که مشتری را به خاطر آنها شارژ می کنید، صحبت نمائید. به یاد داشته باشید که به جای صحبت از قیمتها از ارزش خدمات و محصولات خود صحبت کنید.
▪ مدت فعالیت آنها چقدر است؟
مردم غالبا به دو گزینه ثبات و دوام به عنوان دو عامل تعیین کننده اعتماد نگاه میکنند. از آنجا که بیشتر شرکتهای کوچک (به خصوص از نوع آنلاین) قدمت زیادی ندارند، انتظار تاریخچهای طولانی برای ایجاد اعتماد کاری، مشکل است. اگر شما با چنین موردی روبهرو هستید، میتوانید از تجربیات گذشته خود صحبت کنید. تجربه گذشته بیشتر صاحبان شرکتهای کوچک، با فعالیت کنونی آنها ارتباط زیادی دارد. در صفحه "درباره ما" ضمن صحبت درباره این موضوع، ارتباط و دلیل سود رسانی آن به فعالیت کنونی خود را شرح دهید.
▪ چگونه از کیفیت کار آنها مطلع شوم؟
بهترین راه برای این که به مشتریان بالقوه خود نشان دهید چه کار میتوانید برای آنها انجام دهید، قرار دادن متنهای تشکر از مشتریان خرسند شرکت است. بهترین حالت این است که این پیامها از جانب شرکتها باشند تا بتوانند به شکلی دقیق، موقعیت و رضایت مشتری شما را مشخص کنند. برای تاثیرگذاری بیشتر بهتر است این پیامهای قدردانی، آدرس تماس فرستنده را نیز مشخص کنند.
معمولا نام و یک لینک به یک وب سایت کافی است. فراهم کردن لیستی از مشتریان سابق و نوع فعالیت ارایه شده از جانب شما به آنها نیز موثر است. قبل از تهیه لیست نام مشتریان، از آنها اجازه این کار را بگیرید. بیشتر اوقات آنها از دادن این اجازه بسیار خوشحال میشوند به خصوص اینکه لینکی به وب سایت آنها در سایت خود بگذارید.
▪ آیا آنها به انجمنهای شغلی مرتبط هستند؟
روش دیگر برای ایجاد اطمینان و اعتبار، وابسته بودن به انجمن ها، موسسات تجاری یا شغلی است. این موسسات غالبا به اعضا خود اجازه استفاده از لوگوی موسسه را میدهند. به عنوان مثال، وب سایت یک تعمیرگاه اتومبیل میتواند از علامت یک شرکت بزرگ تولید خودرو استفاده کند و به این وسیله بر در اختیار داشتن مکانیکهایی آموزش دیده تاکید کند. به طور مشابه، یک وب سایت مشاوره شغلی نیز میتواند لوگوی انجمن مدیریت و یک آژانس معاملات ملکی، لوگوی انجمن صنفی معاملات ملکی را به کار برد. از این انجمنها به نفع خود در صفحه "درباره ما" بهره بگیرید.
▪ آیا میتوانم در مورد سپردن اطلاعات محرمانه خود به آنها اعتماد کنم؟
مردم درباره اطلاعات شخصی خود، به خصوص در دنیای برخط، بسیار محتاط هستند. شما باید از یک سری سیاستهای حفظ و محرمیت اطلاعات استفاده کرده، آن را به وضوح در وب سایت خود نشان دهید، همچنین باید لینک آن را در صفحه "درباره ما" و همچنین صفحه اصلی قرار دهید. این مورد به تنهایی ممکن است تاثیر های مثبتی را بین مشتریان احتمالی که به جای انتخاب محلی دیگر، خرید از شما را انتخاب میکنند بگذارد.
▪ برخی جزییات اجرایی
اگر اطلاعات صفحه "درباره ما" ضمن اشغال فضایی زیاد، متن شما را طولانی میکند، میتوانید آن را در صفحههای مختلف تقسیم کنید. در این صورت به جای یک صفحه، یک بخش "درباره ما" خواهید داشت. در صورت انجام این کار، منوی کوچکی حاوی گزینههای مختص بخش "درباره ما" تهیه کنید. لینکهای این منو را میتوانید اینگونه بنامید: کارمندان ما، فعالیت ما، نمونه کارهای ما، مشتریان ما و غیره.
بهترین مکان برای قرار دادن این بخش، یک ستون در سمت راست یا چپ صفحه، با توجه به انگلیسی یا فارسی بودن صفحه است. همچنین در صفحه اصلی، لینکی را به صفحه "درباره ما" قرار دهید. لازم نیست این لینک حتما در مشخصترین مکان یا در منوی اصلی وب سایت شما باشد، فقط کافی است قابل رویت و دردسترس باشد.
▪ خلاصه
تشخیص خوب بودن و حسن شهرت شرکت ها در اینترنت کار سختی است. یک راه برای کمک به مشتریان احتمالی برای اعتماد به شغل شما، داشتن یک صفحه "درباره ما" خوب است. این صفحه باید به بیشتر سوالات احتمالی که مشتری ها از خودشان در مورد اعتماد یا عدم اعتماد به شرکت شما می پرسند، پاسخ دهد. این صفحه باید از طریق یک لینک در صفحه اصلی به راحتی در دسترس باشد.
نوشته: محمود بشاش
منبع : آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایستنا
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل دولت روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم خلیج فارس حجاب شهید مطهری
تهران سلامت شهرداری تهران هواشناسی سیل پلیس قوه قضاییه آموزش و پرورش بارش باران سازمان هواشناسی دستگیری وزارت بهداشت
بانک مرکزی خودرو بازار خودرو قیمت دلار قیمت خودرو ایران خودرو قیمت طلا دلار سایپا تورم کارگران حقوق بازنشستگان
فضای مجازی مسعود اسکویی تلویزیون رضا عطاران سریال سینمای ایران سینما دفاع مقدس فیلم تئاتر
دانشگاه علوم پزشکی مکزیک
غزه رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین آمریکا چین روسیه نوار غزه حماس ترکیه عربستان اوکراین
فوتبال استقلال سپاهان تراکتور باشگاه استقلال لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ برتر باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران
اینستاگرام همراه اول دبی اپل ناسا وزیر ارتباطات تبلیغات گوگل پهپاد
کبد چرب کاهش وزن دیابت قهوه فشار خون داروخانه