یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا
نظری بر منطق هرمنوتیکی هیدگر و زندآگاهی حکمت انسی اسلامی
تاریخ نشر : ۸۵۰۳۳۱
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۶۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۰۶-۱۲۱-۰
شماره کنگره : ۸۵۳۳۱۰۴۸
رده دیویی : ۱۹۳
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : جیبی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : مددپور - محمد
در پانزدهمین شماره از این مجموعه، در خصوص منطق هرمنوتیکی هایدگر تصریح گردیده است: 'غایت هرمنوتیک، ادراک قلبی و حضوری است که در مواجههی بیواسطه با حقیقت دست میدهد و نسبت به اثر هنری تفقه و درایت، حاصل میشود. رسیدن به این حضور، جز با انس و همدلی ممکن نیست. در نظر هایدگر و تفکر زندآگاهانهی او، انسان تنها موجودی است که میان حق و خلق سیر میکند: گاه رو به حق میآورد و در وحدت حقانی مستغرق میگردد و گاه رو به خلق میکند و در کثرت و غوغای خلق، گم میشود. او برای وجود خاص آدمی، دازین (Dasein) این سیر را به اگزیستانس و تقرر ظهوری تعبیر میکند و ذات آدمی و تفکر او را در این سیر متحقق میداند. اگر دازین رو به حق وجود کند، اگزیستانسش حقیقی و به عکس، اگزیستانسش مجازی خواهد بود. این دو مرتبه که فضای حقیقی و تعلقاتش خاص دازین است، با دراتی که دازین از وجود دارد و یا کسب میکند، ظاهر میشود. بنابراین هایدگر ذات بشر را در اگزیستانس (تقرر ظهوری) میداند. مقصد هایدگر از اگزیستانس، داشتن افتادگی وجود انسانی میان حق و باطل و سیر میان آن دو است. بشر که سیر میان حق و باطل میکند، لاجرم به ذات، اهل قرب و بعد است. از سویی در نظر هایدگر تفکر اصیل و حقیقی در ذات بشر است که در همین نسبت خاص با وجود ظاهر شده است. همان طوری که اگزیستانس برای دازین، حاکی از افتادن میان حق و باطل و سیر میان آن دو است، دازین سیر دیگری میان حضور و حصول یا اجمال و تفصیل دارد. این سیر را هایدگر، دور هرمنوتیک میخواند'.
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۶۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۰۶-۱۲۱-۰
شماره کنگره : ۸۵۳۳۱۰۴۸
رده دیویی : ۱۹۳
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : جیبی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : مددپور - محمد
در پانزدهمین شماره از این مجموعه، در خصوص منطق هرمنوتیکی هایدگر تصریح گردیده است: 'غایت هرمنوتیک، ادراک قلبی و حضوری است که در مواجههی بیواسطه با حقیقت دست میدهد و نسبت به اثر هنری تفقه و درایت، حاصل میشود. رسیدن به این حضور، جز با انس و همدلی ممکن نیست. در نظر هایدگر و تفکر زندآگاهانهی او، انسان تنها موجودی است که میان حق و خلق سیر میکند: گاه رو به حق میآورد و در وحدت حقانی مستغرق میگردد و گاه رو به خلق میکند و در کثرت و غوغای خلق، گم میشود. او برای وجود خاص آدمی، دازین (Dasein) این سیر را به اگزیستانس و تقرر ظهوری تعبیر میکند و ذات آدمی و تفکر او را در این سیر متحقق میداند. اگر دازین رو به حق وجود کند، اگزیستانسش حقیقی و به عکس، اگزیستانسش مجازی خواهد بود. این دو مرتبه که فضای حقیقی و تعلقاتش خاص دازین است، با دراتی که دازین از وجود دارد و یا کسب میکند، ظاهر میشود. بنابراین هایدگر ذات بشر را در اگزیستانس (تقرر ظهوری) میداند. مقصد هایدگر از اگزیستانس، داشتن افتادگی وجود انسانی میان حق و باطل و سیر میان آن دو است. بشر که سیر میان حق و باطل میکند، لاجرم به ذات، اهل قرب و بعد است. از سویی در نظر هایدگر تفکر اصیل و حقیقی در ذات بشر است که در همین نسبت خاص با وجود ظاهر شده است. همان طوری که اگزیستانس برای دازین، حاکی از افتادن میان حق و باطل و سیر میان آن دو است، دازین سیر دیگری میان حضور و حصول یا اجمال و تفصیل دارد. این سیر را هایدگر، دور هرمنوتیک میخواند'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
امیرعبداللهیان حسین امیرعبداللهیان سازمان همکاری اسلامی دولت سیستان و بلوچستان جنگ انتخابات مجلس شورای اسلامی حجاب دولت سیزدهم مجلس حسن روحانی
سیل یسنا تهران هواشناسی شهرداری تهران بارندگی سازمان هواشناسی باران فضای مجازی آتش سوزی هلال احمر آموزش و پرورش
هوش مصنوعی خودرو بانک مرکزی قیمت خودرو قیمت دلار مسکن قیمت طلا تورم دلار بازار خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو
تلویزیون صدا و سیما جهان مهران غفوریان موسیقی صداوسیما سریال سینمای ایران سازمان صدا و سیما
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل جنگ غزه روسیه آمریکا ترکیه انگلیس اوکراین نوار غزه ایالات متحده آمریکا یمن
فوتبال پرسپولیس رئال مادرید استقلال سپاهان لیگ برتر باشگاه استقلال بازی باشگاه پرسپولیس علی خطیر جواد نکونام بایرن مونیخ
آیفون اینستاگرام دیابت اپل ناسا عکاسی تبلیغات موبایل گوگل
کبد چرب فشار خون