یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا

بررسی نگرش مدیران مدارس نسبت به مطالعهٔ غیر درسی دانش‌آموزان شهر اصفهان


بررسی نگرش مدیران مدارس نسبت به مطالعهٔ غیر درسی دانش‌آموزان شهر اصفهان
مطالعه دریچهٔ ورودی آدمی به دنیای دانش، تجارب، مهارت‌ها و آگاهی‌های عمیق و وسیع در دنیای کنونی است. انجام مطالعه به‌عنوان یک عملکرد، متأثر از عوامل متعددی است که هر کدام سهم و نقش خاص خود را در آن رفتار دارند.
یکی از عوامل مهمی که حوزهٔ روان‌شناسی اجتماعی به آن می‌پردازد و می‌تواند ارتباط بسیار زیادی با رفتار داشته باشد، نگرش‌های افراد در مورد هر فعالیت یا رفتار است.
نگرش، یک جنبهٔ مهم از زندگی عاطفی و احساسی ما را تشکیل می‌دهد. ما نسبت به افراد و اندیشه‌ها نظرهای خاصی داریم که ناشی از اطلاع ما از آنها، احساس ما نسبت به آنها و تمایل ما به انجام عملی در مورد آنهاست.
فروغ السادات عریضی
جواد یارعلی
منبع : حوزه معاونت تحقیقات و فناوری