چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا

شمشیر شکسته: فرشته مرگ(Broken Sword: The Angel Of Death)


شمشیر شکسته: فرشته مرگ(Broken Sword: The Angel Of Death)
قبل از پرداختن به بازی بد نیست ابتدا نگاهی گذرا به تاریخچه سری بازی‌هائی که به نام Broken Sword (شمشیر شکسته) ساخته شده‌اند بیندازیم. این مجموعه از بازی‌ها حول ماجراهای جورج و نیکو می‌چرخند که داستان‌هائی مجازی برمبنای اسطوره‌شناسی را روایت می‌کنند. اولین بازی از این نوع در سال ۱۹۹۷ به نام Broken Sword: The Smoking Mirror برای کامپیوترهای شخصی توسط Virgin Interactive ساخته شد و توسط Revoution Soft منتشر گردید که با استقبال خوبی مواجه گردید و توانست سری بازی‌های دنبال خود را به همراه داشته باشد. اولین بازی شمشیر شکسته که برای کنسول پلی‌استیشن ۱ ساخته شد Broken Sword: Shadow of The Templar نام داشت که در سال ۱۹۹۸ توسط THQ وارد بازار شد که نتوانست جایگاهی مناسب برای خود پیدا کند. داستان این بازی حول کشف راز قتل‌هائی می‌چرخید که اتفاق می‌افتاد و جورج (کاراکتر بازی) از اسپانیا به سوریه و از آن‌جا به فرانسه و ایرلند سفر می‌کند تا حقیقت را کشف کند.
بازی Broken Sword ۲ که همان نسخهٔ کامپیوتری ۱۹۹۷ بود برای پلی‌استیشن ۱ در سال ۱۹۹۹ عرضه شد که بازی مورد قبولی از آب درآمد. نسخهٔ سوم این‌سری از بازی‌ها در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ برای کنسول‌های PC, PS۲, Xbox عرضه گردید. اینک چهارمین سری از بازی‌های شمشیر شکسته به نام فرشته‌ٔ مرگ را پیش رو داریم که اواخر سال ۲۰۰۶ توسط THQ عرضه گردید و راه‌یابی آن‌را برای دوستداران این نوع از بازی‌ها پیاده کرده‌ایم. از زمان سری سوم بازی تاکنون (قسمت چهارم) اتفاقات باور نکردنی در زندگی جورج به‌وقوع پیوسته، یکی از این اتفاقات آن‌که او دیگر نمی‌تواند به‌عنوان وکیل کار کند و وکالت‌نامهٔ او باطل شده است. او اینک به‌عنوان منشی کار می‌کند. در واقع زمانی‌که یک زن مغرور به نام آناماریا وارد زندگی جورج شده او به‌سوی ماجراهائی کشانده شد که ....
برای نصب و اجرای این بازی به کارت گرافیک حداقل ۶۴ مگابایتی و رم ۲۵۶ نیاز دارید. ضمناً یادتان باشد که حتماً DirectX۹ را نصب کرده باشید. با شروع بازی و به‌دست گرفتن کنترل جورج، باید اتاق را بررسی کنید، ابتدا چوب گلف را سمت راست در بردارید. به سمت چپ رفته و روی استریو سوئیچ کنید. باز به سمت چپ رفته و در را بررسی کنید. با حرکت به چپ، نگاهی به گاوصندوق و تلفن روی میز بیندازید. به سمت راست برگشته و جلوی در بسته قرار بگیرید. چوب گلف را از منوی بالای صفحهٔ نمایش انتخاب کرده و توسط آن در را باز کنید. فایل کنار دیوار را به‌ جلوی در هل دهید و پس از رفتن به روی آن از سوراخ سقف به طبقه‌ٔ بالا بروید. پس از گفت‌وگوئی که با ماریا انجام می‌دهید حفاظ آسانسور شروع به بسته شدن می‌کند و ماریا سعی می‌کند آن‌‌را نگه دارد. دوباره چوب گلف را انتخاب کنید و زیر حفاظ قرار دهید. به سمت راست اتاق رفته و سعی کنید دریچهٔ هواکش را جدا کنید. از ماریا بخواهید که برای جدا کردن حفاظ هواکش (با کلیک روی تصویر بالای صفحه) به شما کمک کند و با کمک یکدیگر آن‌را جدا کنید. با کلیک سمت راست، هواکش را از دیوار بیرون کشیده و سپس به سمت چپ هواکش رفته و آن‌را به‌ طرف خود بکشید تا از جلوی سوراخ دیوار کنار رود. هواکش را کشان کشان به زیر حفاظ آسانسور ببرید و با قرار دادن آن زیر در، چوب گلف را بردارید. اینک به سوراخ دیوار برگشته و وارد آن شوید. وقتی بیرون رفتید چسبیده به دیوار به سمت راست گام بردارید تا به بالکن فلزی برسید.
از نردبان بالا بروید و روی بام از نردبان چسبیده به تیرآهن سبز رنگ بالا بروید در بالا به سمت راست رفته و انتهای تیرک زنجیر فلزی را آزاد کنید. سعی کنید زنجیر را بگیرید و پائین بروید اما نمی‌توانید، دستتان به آن نمی‌رسد. از چوب گلف استفاده کنید و با گرفتن زنجیر به طرف دیگر روی پشت‌بام مقابل فرود آئید. پشت ستون فولادی دو اهرم می‌بینید. اهرم سمت راست را بچرخانید تا راه برای آمدن آناماریا برقرار شود. وارد ساختمان سمت چپ می‌شوید. به سمت چپ رفته و تیر چوبی را بگیرید (با پرش) و به سمت چپ انتهای تیرک بروید. روی سقف فرود آمده و به سمت چپ از محل شکسته شده در سقف به طرف دیگر بپرید و روبه‌رو به دیوار چسبیده و باز به سمت چپ تا انتهای دیوار (جائی‌که سوراخی درون دیوار با فروریختن آجرها ایجاد شده) بروید. از سوراخ دیوار به سمت دیگر بروید و طنابی را که به در بسته شده را بگیرید. در بسته می‌شود. در را توسط دستگیرهٔ سمت چپ متصل به دیوار قفل کنید. روی در کلیک راست کرده و با انتخاب چرخ‌دنده و زدن لگدی به در، آن‌را کف زمین می‌خوابانید تا آناماریا بتواند از روی آن گذشته و با شما همراه شود. از پله‌ها پائین بروید و در پاگرد دوم وارد در باز شوید. تمام راه را به سمت چپ محوطه گام بردارید و لولهٔ خاکستری رنگ را کف اتاق بررسی کنید.
سوئیچ روی دیوار را بررسی کنید (این‌جا را به‌خاطر بسپارید). تمام راه را به سمت راست اتاق گام برداشته از سراشیبی کوتاه نیز پائین پریده و باز به سمت راست ادامه دهید. از روی دو تکه الوار باقی‌مانده به طرف مقابل رفته به کابل‌های برق که جرقه می‌زنند می‌رسید. کابل‌ها را بررسی کنید و دوباره به محل سوئیچ روی دیوار برگردید. حالا با کلیک راست روی تصویر آناماریا و کلیک روی دستهٔ سوئیچ روی دیوار از آنا بخواهید که دستهٔ سوئیچ را بالا نگه دارد تا جریان برق قطع بماند سپس خود دوباره به محل اتصال کابل‌ها برگشته و پس از گذشتن از آنها به سمت راست به طرف دری که جلویش یک جعبه گذاشته شده است بروید. جعبه را به کناری هل دهید تا در باز شده آنا نیز بیاید. سمت راست یک در کرکره‌ای می‌بینید، دستگیرهٔ کنار در را بچرخانید تا کرکره بالا بیاید سپس از آنا بخواهید که دستگیره را بالا نگه دارد تا شما بتوانید کرکره را نگه دارید و از آن بگذرید. اینک باید به آرامی به محل هتل اقامت آنا بروید.
● هتل نیویورک:
ابتدا با مرد جلوی پیشخوان (Alfonso) صحبت کنید. سعی کنید پنجرهٔ سمت راست پیشخوان را باز کنید که البته نمی‌توانید، به سمت راست تالار نشیمن رفته و با مردی که روی صندلی نشسته صحبت می‌کنید. از او راجع‌به هر چیزی بپرسید. موقعی که گفت‌وگو تمام شد کتاب را مورد بررسی قرار دهید. یک بار دیگر با او صحبت کنید تا او اسمش را به شما بگوید سپس به سمت ماشین‌های پرداخت جنس رفته و آنها را بررسی کنید. وارد دستشوئی شده و PDA (گوشی موبایل) را از موجودی انتخاب کنید و تماسی با آلفونسو داشته باشید و از او بخواهید که مرد نشسته روی صندلی (Thelwell) را پای تلفن صدا بزند (با کلیک روی عکس او در پائین تصویر) وقتی Thelwell کتابش را روی میز می‌گذارد و به‌سوی پیشخوان می‌رود از فرصت استفاده کرده و کارت هتل را از لای کتاب او بردارید. به طرف در دودهنهٔ تالار نشیمن بروید و از کارت روی کارت‌خوان استفاده کنید تا در باز شود. به طبقهٔ بالا رفته و وارد راهرو سمت چپ شوید، در اول سمت چپ دق‌الباب کنید و آن‌را به‌خاطر بسپارید. جلوتر رفته و گلدان روی میز را بررسی کنید. جلوتر رفته می‌بینید که نگهبان جلو در اتاق آنا ایستاده است. کمک منتظر می‌شوید تا رقص خنده‌دار او تمام شود سپس با او صحبت کنید. راهرو را به عقب برگردید و جائی‌که سوسک‌های مرده روی زمین ریخته شده بود ایستاده یکی از آنها بردارید.
تابلوی اعلان ضدعفونی را نیز بررسی کنید. به پائین پله‌ها برگشته و پس از استفاده از کارت روی در، وارد تالار نشیمن شوید. سعی کنید در ساعت بزرگ را باز کنید سپس با آلفونسو حرف بزنید. از او راجع‌به Fumigation (با کلیک روی تصویر پائین) و Watch Beetle و سرانجام Grand father Clock (ساعت پدربزرگ) بپرسید. به طرف ساعت بروید و سوسک مرده (Watch Beetle) را روی ساعت بگذارید. اینک باید با آلفونسو راجع‌به ساعت صحبت کنید تا او پیشخوان را ترک کند و به طرف ساعت برود، شما سریع در پیشخوان را باز کنید و فندک را پشت پنجره بردارید. اگر قبل از آن‌که فندک را بردارید آلفونسو برگشت دوباره با او صحبت کنید و این عمل را تکرار کنید. اینک بهتر است بازی را ذخیره کنید، Esc را بزنید تا منوی مربوطه باز شود. اینک دوباره به طبقهٔ بالا بروید و پس از رد شدن از نگهبان کنار پنجره بایستید و موقعی که او رقص مسخره‌اش را شروع کرد سریع پنجره را باز کنید و موقعی‌که نگهبان می‌رود تا پنجره را ببندد سریع به پائین بیائید و توسط فندک گلدان روی میز را آتش بزنید و زمانی‌که نگهبان می‌رود تا سیستم اطفای حریق را از کار بیندازد وارد اتاق آناماریا شوید. اینک نیز بازی را ذخیره کنید.
گاوصندوق را گوشهٔ اتاق بررسی کرده و سعی کنید پنجره را باز کنید، نزدیک تخت بیائید و خودکار را کف اتاق بردارید. وارد حمام شده و دکمهٔ هواکش را فشار دهید تا خاموش شود. رشتهٔ طناب را که در موجودی دارید روی هواکش استفاده کنید و کلید هواکش را بزنید. هواکش اتصالی می‌کند و از جای کنده می‌شود. حالا آناماریا نیز از دریچه وارد می‌شود. به سمت چپ رفته، از در خارج شده و وارد راهرو شوید. به‌طرف اولین در سمت چپ (جائی‌که قبلاً آن‌را دق‌الباب کردید) بروید و برگهٔ Flyer را از موجودی برداشته از زیر در آن‌را داخل دهید سپس خودکار را نیز از موجودی به داخل در بفرستید. برگه از زیر در خارج می‌شود و شماره‌ای روی آن نوشته شده است. از صفحه کلید کنار در برای وارد کردن رمز استفاده کنید تا در باز شده و دختر زندانی را آزاد کنید. الویس اتاق را ترک می‌کند. در اتاق جدید (ساختمان Bail Bonds) به سمت در باز رفته و داخل اتاق دیگر روی میز تحریر پاکت سیگار ایتالیائی را بردارید.
به اتاق قبلی بازگشته و جلوی در آبی کلیک کنید تا نقشه ظاهر شود، به هتل آلفانسو برگردید. با دختر و سپس پلیس صحبت کنید. از پلیس حتماً راجع‌به خال‌کوبی بپرسید سپس بسته سیگار را به او نشان دهید و با آلفانسو نیز صحبت کنید. به سمت راست پله‌ها پائین رفته و توسط در (نقشه) به Bail Bonds برگردید. با آناماریا راجع‌به شرکت Martion Meat صحبت کنید (اگر گزینه صحبت با او میسر نشد دوباره به هتل آلفانسو رفته و با پلیس در این مورد صحبت کنید و بار دیگر به Bail Bonds برگشته این‌بار می‌توانید در این‌باره با آناماریا صحبت کنید) در مورد Mafia Gang نیز با او حرف بزنید. با Virgil که کنار کاناپه نشسته نیز صحبت کنید. توسط در آبی به شرکت بسته‌بندی Martion Meat بروید. به فروشگاه رفته و پیشبند خونی قصاب را که پشت فروشنده به دیوار آویزان است بررسی کنید و با مرد فروشنده راجع‌به گزینه‌های مختلف حرف بزنید سپس جعبه‌ٔ سیگار را به او نشان دهید.
موقعی‌که او در مورد خواسته‌تان سئوال می‌کند کالباس خشک را انتخاب کنید و از مغازه خارج شوید. به پشت پالت‌های چوبی نزدیک پنجره رفته و وقتی مغازه ‌دار می‌رود یک سیگار روشن کند سریع داخل مغازه شده و پیشبند را بردارید. سعی کنید سطل آشغال‌ها را بیرون مغازه باز کنید. در سبز رنگ را نیز بررسی کنید. به سمت دیگر رفته و به‌طرف کامیونی که کنار سکو ایستاده بروید و روی سکوی بارگیری با مرد صحبت کنید. راجع‌به هر چیزی می‌توانید صحبت کنید. کالباس خشک را به او نشان دهید.
وارد کارخانه شده و توسط در سمت راست وارد انبار شده گوشهٔ دیوار سمت راست Fire Proof (پارچهٔ ضد آتش) را بردارید. وارد در کناری شده و به کنار دستگاه رفته کلیدها را از روی آن بردارید. به محل روشن‌تر رفته صدای موسیقی از یکی از اتاق‌های روبه‌رو می‌شنوید. به‌طرف جعبهٔ سبز رنگ سمت راست رفته و سه‌بار آن را به‌طرف لیفتراک هل دهید تا روی بالابر آن قرار گیرد سپس کلید را روی سوئیچ لیفتراک استفاده کنید و جعبه را توسط فشار دادن دکمهٔ لیفتراک بالا ببرید. از پشت لیفتراک بالا رفته و پس از رفتن روی جعبه از طریق پنجره کوچک نگاهی به درون اتاق بیندازید. از لیفتراک پائین آمده بار دیگر به کارخانه گوشت بروید. به سمت چپ سالن گام برداشته از پله‌ها بالا رفته وارد قسمتی که گوشت‌های خوک آویزان است شود. انتهای سالن سمت راست وارد دری که بالای آن یک چراغ سبز روشن می‌باشد شده از پله‌های چوبی پائین رفته سعی کنید در سمت چپ را باز کنید. آه! چه‌قدر داغ است! از Fire Proof برای باز کردن در استفاده کنید.
وارد شده و تکه گوشت آویزان را بررسی کنید. با استفاده از پارچه Fire Proof یکی از کُنده‌های دودزا را کف زمین بردارید. تمام راه‌ را به‌جائی که لیفتراک بود برگشته و پس از بالا رفتن از لیفتراک پارچه و کندهٔ دودزا را جلوی پنجره قرار دهید. اینک باید به کامیون ایستاده جلوی کارخانه بروید و تکه‌ای یخ را از داخل کامیون بردارید و سریع آن‌را قبل از این‌که آب شود به جلوی پنجره بیاورید و استفاده کنید. با گذاشتن تکه یخ روی کُندهٔ چوب جلوی پنجره، مردان بد اتاق را ترک می‌کنند. پس از رفتن آنها، وارد کارخانه شده و وارد اولین در سمت راست شوید. صندلی را گوشه اتاق بررسی کنید و از در سمت چپ خارج شوید. به‌طرف در خروجی (جائی‌که کامیون ایستاده بود) بروید اما خارج نشوید. جائی‌که دو گوشت خوک آویزان می‌بینید روی دیوار جعبهٔ آبی کنترل را روشن‌کنید. Tony بی‌چاره! بدنش را بررسی کنید، هنوز گرم است. به سمت چپ رفته و وارد در شوید، از پله‌ها پائین رفته و سمت چپ وارد در باز (محوطه با نور آبی) شوید. سمت راست وارد در آبی شده و جعبهٔ کمک‌های اولیه کنار در، روی دیوار را بررسی کنید. از کارت شرکت بسته‌بندی گوشت روی جعبه استفاده کنید تا در مخفی باز شود. وارد در شده و از پله‌ها بالا بروید و وارد در سبز رنگ شوید. به‌طرف میز تحریر رفته و از کشوی وسط وسیلهٔ پیچیده داخل دستمال ابریشمی را بگیرید.
آن‌ را داخل موجودیتان باز کنید تا عکس و دستمال را داشته باشید. به‌طرف کمد رفته و آن‌را بررسی کنید. به سمت چپ رفته و توسط پنجره‌های باز بیرون را نگاه کنید. توسط در سبز از دفتر خارج شده و به‌طرف لیفتراک بروید و کلیدها را از آن بردارید. تمام راه را به اتاق دودی (جائی‌که کندهٔ نیم‌سوز را از آن برداشتید) بروید و دستمال ابریشمی را روی گوشت بالای آتش استفاده کنید. به جائی‌که جعبهٔ کمک‌های اولیه روی دیوار بود برگشته و وارد در مخفی شده و دوباره به اتاق مخفی بالای پله‌ها بروید. دستمال ابریشمی آغشته به روغن را روی قفسه استفاده کنید و سپس با کلیک روی قفسه و انتخاب نماد دست قفسه را به‌طرف پنجره هل دهید و به بیرون بفرستید. پائین آمده و قبل از رسیدن به لیفتراک، دستگاه خردکن را که کمد روی آن قرار دارد توسط کلیدی که دارید روشن کنید. در کمد باز می‌شود، MP۳ آناماریا و ورقهٔ دست‌نویس را بردارید. هرچیزی را می‌توانید روی دست‌نویس مطالعه کنید. نوشته‌های لاتین قسمت ۱و۲و۳و۴ را بخوانید. پس از آن Fleurdelys و Coats of Arms و Fortified و Holymam و Knight و Angel و King در اوج قلعه و Castle را مورد بررسی قرار دهید.
سرانجام Anno و نمادهای سیاه (Black Symbols) را پائین صفحه بخوانید. اگر تمامی موارد را خوانده باشید فلش خروج از تصویر ظاهر خواهد شد (وگرنه موارد روی تصویر را بار دیگر بررسی کنید). پس از خروج از تصویر با کسی که روی کاناپه نشسته صحبت کنید و MP۳ را به او نشان دهید. بار دیگر با او حرف بزنید و از او راجع‌به PDA و مافیا و آناماریا بپرسید. روی PDA و سپس روی Connect کلیک کنید و روی Lobineaus Private Server کلیک و سپس ok را بزنید و Yes را انتخاب کنید. Virgil به شما چگونگی استفاده از رایانه را شرح خواهد داد. پس از آن باید مانند تصویر ارتباط را برقرار کنید تا متنی را داشته باشید (به دو روش ارتباط را می‌توانید برقرار کنید) و در متن وقتی که پائین‌تر می‌روید روی قسمت نوشتهٔ رنگی Historical Database کلیک کنید و در پایان روی نوشتهٔ Wlcome Note کلیک کنید و متن خوش آمدید را بخوانید. سپس با فلش برگشت به صفحهٔ قبل بازگردید و فایل Baphomet را باز کنید. روی تمامی نوشته‌های رنگی کلیک کنید تا تمامی متن‌های آنها را بخوانید از جمله Philippe IV, Clement V, Molayde, Knight, Hospitaller.
با گرفتن کلیک چپ ماوس می‌توانید متن‌ها را بالا و پائین ببرید و تمامی آنها را مرور کنید. پس از اتمام شدن آن کار، روی دست‌نوشتهٔ روی میز کنار در آبی کلیک کنید و روی استحکامات شهر (سمت راست تصویر) کلیک کنید. اینک با کلیک روی در آبی رنگ به صورت اتوماتیک‌وار به استانبول می‌روید.
● استانبول
به سمت راست رفته و با مسئول پذیرش گفت‌وگو کنید. مونیتور را بررسی کرده و نگاهی به تابلوی سبز روی دیوار بیندازید. به سمت راست گام بردارید و به سالن ناهارخوری بروید و با پیشخدمت حرف بزنید. به لابی بازگشته و بار دیگر تابلو سبز را بررسی کنید. ساختمان Lover Vestibule را روی نقشه مطالعه کنید، آن تقریباً بالا سمت راست نقشه است. بازگشته و بار دیگر با پیشخدمت راجع‌به Lover Vestibule صحبت کنید. به لابی بازگشته و توسط در انتهای لابی به Topkapia Palace بروید. با نگهبان حرف بزنید. برگردید به عقب و به هتل pasha بروید. به‌طرف متصدی پذیرش رفته و دست‌نوشته‌های روی پیشخوان را بررسی کنید. سعی کنید آنها را بردارید، البته متصدی اجازه نمی‌دهد. با متصدی پذیرش راجع‌به Eamon Omara سئوال کنید. با آناماریا راجع‌به Eamon Omara گفت‌وگو کنید. با متصدی پذیرش در مورد باشگاه گلف حرف بزنید. به سالن ناهارخوری رفته و از روی دومین میز سمت راست کارد را بردارید.
با آناماریا راجع‌به Eamon Omara صحبت کنید. چوب گلف را از موجودی انتخاب کرده و آن‌را به متصدی پذیرش نشان دهید. آنا از فرصت استفاده می‌کند و کارت شناسائی Eamon Omara را از روی پیشخوان برمی‌دارد. با او صحبت کنید تا کارت را به شما بدهد. در موجودی از کارد روی کارت شناسائی Bail Bonds استفاده کنید تا عکس از کارت جدا شود سپس با کلیک راست روی کارت Eamon Omara، کارت را از روی دست‌نوشته جدا کنید و عکس خود را روی کارت بچسبانید تا کارت جدیدی داشته باشید. اینک به Topkapi بروید. کارت شناسائی را به نگهبان نشان دهید تا اجازه دهد وارد شوید.سعی کنید وارد در روبه‌رو شوید. سعی کنید به مسیر سمت چپ بروید. با آناماریا راجع‌به نگهبان حرف بزنید. موقعی‌که آناماریا حواس نگهبان را پرت می‌کند از فرصت استفاده کرده و به مسیر سمت چپ رفته سعی کنید وارد در انتهای محوطه سمت راست شوید، نمی‌توانید. از داربست بالا رفته و روی طبقهٔ اول داربست به سمت راست بروید.
روی داربست بعدی پریده و جلوتر به طبقهٔ بالائی رفته و از روی دیوار گوشی موبایل نگهبان را بردارید (بالای فانوس، زمانی‌که نگهبان نمی‌باشد). تلفن نگهبان را بررسی کرده تا شماره تلفن نگهبان دیگر را بفهمید سپس تلفن را دوباره روی دیوار بگذارید. به سمت چپ برگشته و به بالای اولی داربست بروید و توسط PDAتان به نگهبان تلفن کنید. منتظر شوید تا نگهبان برود سپس از دیوار بالا رفته و پشت دیوار مخفی می‌شوید. منتظر شوید تا نگهبان برگردد سپس سریع پشت دیوار بعدی مخفی شوید. باز منتظر شوید او بیاید و هنگام برگشتن از پشت سر او با مقداری فاصله حرکت کرده و وارد طاقچهٔ دالان‌مانند شوید. جلوی پنجره لکهٔ آبی رنگ را می‌بینید، توسط چاقو مقداری از آن‌را بتراشید. نگهبان متوجه صدا می‌شود و می‌آید. سریع به سمت چپ انتهای راهرو رفته و سپس سمت راست به محلی که نگهبان ایستاده بود بروید و از پنجره برگردید. نگهبان برمی‌گردد و متوجه می‌شود که چای ندارد، می‌رود که چای بیاورد. اگر کنار پنجره قبل از راهروئی که چای را خوردید بایستید یک طناب آویزان را بیرون پنجره می‌بینید. توسط کارد تکه‌ای از کالباس را بریده و نوک طناب گره بزنید تا سگ را داخل حیاط سرگرم کنید. اینک توسط راهرو سمت راست جائی‌که نگهبان با سگش آن‌جا بود بروید و از پله‌ها پائین رفته به سمت چپ وارد دالان شده روی بالکن به سمت چپ از پله‌ها پائین رفته رایانه را بررسی کنید. گویا نیاز به رمز دارد. روی PDAتان و Connect کلیک کنید و به مدیریت امنیت Topkapi متصل شوید. مانند تصویر (یکی از دو حالت) تنظیمات را انجام دهید و پس از خواندن موارد در قسمت Notes کامپیوتر را بررسی کنید.
کامپیوتر هک شده است. به سمت راست اتاف، دستگاه روی میز را بررسی کنید و وارد در آهنی دودهنه شوید. به سمت هواکش کنار در رفته و آن‌را باز کنید. از موجودی کاغذ Hotel Flyer را داخل هواکش گذاشته و آن‌را توسط فندک آتش بزنید. توسط دودی که پخش می‌شود می‌توانید لیزرها را ببینید. به داخل ساختمان پیش رفته اولین سری لیزرها را می‌بینید، آنها روشن و خاموش می‌شوند. موقعی‌که برای چند ثانیه خاموش می‌شوند، از مسیر بگذرید. به سمت اهرم‌های انتهای راهرو رفته و اهرم اول، دوم و چهارم را (از سمت چپ به راست) پائین دهید تا در باز شده و آناماریا نزد شما بیاید. به‌طرف دیوار سمت راست گام برداشته و کنار در سوئیچ را مورد بررسی قرار دهید. از آناماریا بخواهید که دو نفری سوئیچ‌ها را بچرخانید تا در باز شود. به‌طرف دیوار سمت راستتان رفته، باز ادامه دهید تا به جعبهٔ برق فواره (نرسیده به انتهای دیوار) برسید. از Paper Clip از موجودی روی سوئیچ استفاده کنید. منتظر شوید تا نگهبان از کنار فواره دور شود.
به‌طرف فواره رفته و سعی کنید آن‌را هل دهید. از آنا بخواهید که کمکتان کند (با کلیک کردن روی تصویر آنا و روی فواره). وارد سوراخ زیر فواره شوید. پائین روی سکوی فلزی به سمت چپ بروید. فلکه‌های شیر آب را روی لوله‌ها می‌بینید. شما باید شیرها را به‌گونه‌ای باز و بسته کنید که تمامی جریان آب را به سمت آخرین خروجی لوله بفرستید. اولین شیر باید بسته باشد (اهرم به حالت افقی). دومین شیر را باز کنید. سومین شیر (بالائی) باز باشد و پائینی بسته باشد. جلوتر رفته فلکه بسته باشد و فلکهٔ آر را باز کنید تا آب دریچهٔ روی دیوار را جدا کند و بتوانید از دریچه خارج شوید. تمام راه را به سمت چپ بروید تا زا راهرو تاریک خارج شوید. از آناماریا بخواهید که روی دکمهٔ نزدیک در فشار آورد و زمانی‌که او می‌رود تا دکمه را فشار دهد شما سریع به روی تصویر سفید شوالیه کف اتاق بروید. در باز می‌شود، داخل شوید. توسط راهرو به طرف سالن Knights می‌روید. به سمت چپ و به‌طرف مجسمهٔ شوالیه داخل تورفتگی دیوار بروید. این‌جا باید یک معما را حل کنید که می‌توانید سرنخ‌هائی برای حل این معما روی دست‌نویس و یادداشت‌ها داخل PDAتان بیابید. این‌جا چهار سنگ می‌باشد و شماره‌های پائین آن.
اول را دوبار حرکت دهید.
دوم را یک‌بار.
سوم را حرکت ندهید و چهارم را دوبار حرکت دهید.
به سمت راست گام بردارید و شوالیهٔ بعدی را این‌گونه آزمایش کنید:
به اول کاری نداشته باشید.
دوم را ۲بار حرکت دهید.
سوم را ۳بار و چهارم را ۲بار حرکت دهید.
به سمت راست رفته و سومین شوالیه را این‌گونه آزمایش کنید:
اول، یک‌بار
دوم، چهاربار
سوم، ۲بار
چهارم، ۳بار
به سمت راست رفته و شاه‌نشین را فعال کنید. راجع‌به شاه‌نشین با آنا حرف بزنید و به سوی مجسمهٔ طلائی گام بردارید. حالا درها بسته می‌شوند. اگر به کف اتاف نگاهی بیندازید نوعی نقشهٔ بزرگ با اسم‌ها و مکان‌های متفاوت روی آن می‌بینید. برای این‌که طلسم مجسمه شکسته شود و بتوانید مجسمه را بردارید باید روی مکان‌نماهائی که در عکس نشان داده شده بروید. جریب ـ لندن ـ پاریس و قبرس. پس از برداشتن مجسمه برای آن‌که در باز کنید باید زیر مجسمه را به این‌صورت حرکت دهید.
روی پایه کلیک کنید تا فلش‌هائی پائین صفحه ظاهر شود.
فلش سمت راست را یک‌بار فشار دهید و فلش پائین را بفشارید.
فلش سمت چپ را فشار دهید و فلش پائین را بفشارید.
فلش سمت چپ را فشار دهید و فلش پائین را بفشارید.
در باز شده می‌توانید خارج شوید.
پس از گذشت یک شب، دستگیر می‌شوید و به زندان می‌روید. اینک هدف شما خارج شدن از این مکان است. سعی کنید موش را بگیرید، اما فرار می‌کند. دستتان را داخل سوراخ موش کنید. آخ! مثل این‌که دستتان را گاز گرفت. به چپ رفته و تکهٔ پنیر را بررسی کنید. در سلول رابررسی کنید. سنگ روی دیوار را نیز آزمایش کنید. پنجرهٔ بالای تخت و راه آب فاضلاب کف را نیز بررسی کنید. از کروشه داخل موجودی روی دیوار سمت دریچهٔ بالای دیوار استفاده کنید. کروشه را روی تکه سنگ روی دیوار استفاده کنید تا کنارهٔ سنگ را برش بزنید. سپس سنگ را از دیوار بیرون بکشید. موقعی‌که بازدید کننده‌ها رفتند موش‌ مکانیکی را بررسی کنید. کیسهٔ کوچک حاوی سنگ مرمر غلتان را باز کنید. سنگ‌ها را روی کف لوله فاضلاب استفاده کنید. از سوراخ دیوار به سلول دیگر بروید. در سلول را بررسی کنید تا نگهبان برای سرکشی بیاید و توسط تیله‌ها به زمین خورده بی‌هوش شود. کلید سلول را از او بردارید و پس از باز کردن در سلول، او را توسط نخی که داخل موجودی دارید ببندید. تکه پارچه را نیز در دهانش بگذارید تا نتواند سروصدا راه بیندازد. از پله‌ها بالا رفته و انتهای راهرو داخل اتاق سگ، اسباب‌بازی (Squeaky Toy) را جلوی سگ بیندازید و سریعع از روی میز قوطی گوشت گاو را بردارید.با کلیک کوک موش درِ قوطی را باز کنید و تکه گوشت گاو را درون کاسهٔ سگ بگذارید. به سمت راست اتاق از پله‌ها بالا رفته و به‌طرف اتاق رایانه بروید. به‌طرف در آهنی رفته و از موش مکانیکی روی در استفاده کنید. به‌طرف رایانه رفته و از پله‌ها بالا بروید تا در بالکن دید حیاط را داشته باشید. روی دیوار سمت راست پیچک‌ها را می‌بینید. روی پیچک کلیک کنید تا توسط آن به روی پشت‌بام بروید. به سمت چپ رفته و روی ستون سنگ را بررسی کنید. اسباب‌بازی را روی سنگ بگذارید و سریع قبل از آن‌که نگهبان برسد به سمت مخالف به جائی که نگهبان ایستاده بود بروید و در ادامه به پشت‌بام دیگر و از آن‌جا به جائی که یک راهبه سمت چپ ایستاده بروید و با او حرف بزنید. یک اتفاق غیرمترقبه! به‌طرف متصدی پذیرش بروید و با او حرف بزنید. وقتی در مورد Eamon سئوال می‌کنید کلید آسانسور را دریافت می‌کنید. به‌طرف در آسانسور رفته و گزینهٔ Yes را انتخاب کنید. اینک می‌توانید اتاق را بررسی کنید. به سمت چپ رفته و پنجره را باز کنید. از پنجره بیرون رفته و به سمت راست گام بردارید. پس از گذشتن از پنجرهٔ اول روی لبهٔ رف کلیک کنید تا به‌صورت آویزان قرار بگیرید. به پائین بپرید تا روی بالکن زیرین قرار بگیرید. به سمت راست آمده و از نرده به روی بالکن کوچک بعدی بروید. از لبه آویزان شده و به روی بالکن پائینی بپرید. به‌صورت آویزان تمام مسیر را به چپ بروید و جلوی آخرین پنجره بالا بروید. این‌جا اتاق آناماریا است. توسط پنجره به اتاق وارد شوید. سبد کاغذهای باطله را بررسی کنید. دوباره به اتاق خواب آمده و تسبیح را کف اتاق بردارید. کارت اعتباری دریافتی را بررسی کنید. PDAتان را استفاده کرده و روی Connect کلیک کنید و Credid R us را برگزینید. مانند تصویر ارتباط را برقرار کنید و ok را بزنید.
به خیابان می‌روید. ماشین زرد را بررسی کنید و با مردی که خیابان را جارو می‌زند حرف بزنید. به‌طرف مردی که روی پله‌ها نشسته (گدا) رفته و با او صحبت کنید. نام او Archie می‌باشد. به‌طرف آپارتمانی که دو گلدان جلوی ورودی آن می‌باشد بروید. سعی کنید در آن‌را باز کنید. یک‌بار دیگر با مارک (رفتگر) حرف بزنید. از او راجع‌به کلید بپرسید. راجع‌به گدا نیز از او سئوال کنید. یک‌بار دیگر با گدا حرف بزنید و راجع‌به کلید از او بپرسید. از او راجع‌به خودش و Nico سئوال کنید. سعی کنید که تکه نان او را بردارید. به‌طرف آپارتمان با گلدان جلوی آن برگردید. سعی کنید گلدان سمت چپ را حرکت دهید. با مارک راجع‌به گدا و هنرپیشه‌ٔ سینما سئوال کنید. یک‌بار دیگر با گدا راجع‌به نان کپک‌زده سئوال کنید. با نیکو دوبار راجع‌به مارک حرف بزنید. وقتی‌که حواس گدا به نیکو است نان را از کنار او بردارید. به‌طرف ماشین زرد رنگ رفته و نان کپک‌زده را روی ماشین خورد کنید. وقتی‌که رفتگر به سمت ماشین رفت سریع به‌طرف گلدان سمت چپ جلوی در رفته و کلید را از زیر گلدان برداشته در را توسط آن باز کنید و داخل شوید. از پله‌ها بالا رفته و سمت چپ اولین در داخل راهرو را آزمایش کنید. این در آپارتمان آناماریا است که قفل می‌باشد. در دولنگهٔ انتهای راهرو را باز کنید و به بالکن بروید. به روی گلدان سمت راست رفته و رو به‌طرف دیوار قرار گرفته بالا بپرید و به‌طرف بالکن سمت راست بروید.
توسط میله به‌طرف دیگر خیابان بروید و روی بالکن فرود آئید. به سمت راست رفته و سعی کنید در دودهنه را باز کنید. به‌محض آن‌که راهبه به اتاق می‌رود تا به بالکن بیاید و شما را بیرون بیندازد به روی نرده رفته و به‌طرف دیگر بالکن و تمام راه را به سمت راست و آخرین بالکن بروید. سعی کنید در دولنگه را باز کنید. به‌طرف دیوار روبه‌رو رفته و بپرید و به سمت راست بروید و روی بالکن دیگر خیابان بپرید. سعی کنید در دولنگه را باز کنید اما بسته است. از پنجره نیمه‌باز نگاهی درون بیندازید. نگاهی به پیچ بالای در دولنگه (پشت در داخل اتاق) بیندازید. از چوب گلف روی آن استفاده کنید تا آن‌را باز کنید و وارد اتاق شوید. عکس آنا را از روی پیش‌بخاری بردارید. کتاب‌ها را درون جاکتابی بررسی کنید. نگاهی به کتاب باز شده روی میز بیندازید. وارد آشپزخانه شده و بلیط خط هوائی را از روی میز بردارید. به اتاق نشیمن برگشته و وارد اتاق خواب شوید. بلیط مترو را از روی تخت بردارید. دمپائی‌ها را نیز بررسی کنید. کتاب انجیل را روی میز بررسی کنید. وارد حمام شوید. این‌جا چیزی راجع‌به آنا وجود ندارد ولی می‌توانید فلکهٔ دوش را باز و بسته کنید. از حمام خارج شده و وارد اتاق نشیمن شوید. لپ‌تاپ را آزمایش کرده و از آپارتمان خارج شوید. به پائین پله‌ها رفته و در خیابان به سمت راست بروید. مقصد بعدی شما واتیکان است. سعی کنید در دولنگهٔ سمت راست را باز کنید. با نگهبانان حرف بزنید. دو بار با هرکدام حرف بزنید. پلاک زرد رنگ کنار در را بخوانید و سعی کنید در پشت سر نگهبان‌ها را باز کنید. پنجرهٔ کوچک سمت راست را مورد بررسی قرار دهید. با راهبه صحبت کرده و سعی کنید کاغذ روی میز را بردارید. به سمت راست رفته و زنگ در را فشار دهید. با راهبه که در را باز می‌کند حرف بزنید. تمام راه را به سمت راست رفته تا به آپارتمان آنا برگردید. PDAتان را استفاده کنید و با کلیک روی Connect و سپس Vatican Server مانند شکل عمل کنید.
از ساختمان خارج شده و به واتیکان برگردید. تمام راه را به‌طرف پنجرهٔ دفتر خواهر آنجلیکا بروید. به داخل نگاهی بیندازید. از PDAتان استفاده کنید و داخل منوی تلفن روی کارخانهٔ ویفر کلیک کنید. این‌بار بین پنجره و در قرار گرفته و دوباره به کارخانه ویفر زنگ بزنید و بخواهید که خانم آنجلیکا را صدا بزنند، وقتی خانم آنجلیکا می‌رود سریع رفته و ورقه یادداشت روی میز را بردارید بخوانید. وقتی خانم آنجلیکا برگشت با او راجع‌به هر چیزی سئوال کنید. داخل محوطه خواهید شد و گفت‌وگوئی آزاد با Serena خواهید داشت.
زمانی‌که داخل کارخانه گفت‌وگویتان تمام شد جعبه روی قفسه را بررسی کنید. سمت مقابل، جعبهٔ سفید را بررسی کنید و آن‌را روی زمین بیندازید. وقتی Serena می‌رود که جعبه را از روی زمین بردارد از روی میز، داخل جعبه یک ویفر بردارید. یک‌بار دیگر جعبهٔ سفید را به پائین هل دهید و زمانی‌که او می‌رود تا آن‌را بردارد نان کپک‌زده از موجودی برداشته و داخل جعبه روی میز بیندازید. با این کار توانسته‌اید نقطهٔ ضعفی از او به‌دست بیاورید. به سمت جعبهٔ روی فقسه رفته و با کارد آن‌را باز کرده یک بطری نوشیدنی از جعبه بردارید. به وسط محوطهٔ کارخانه رفته و از پله‌ها بالا بروید. تا انتها بروید و درپوش دیگ مخلوط‌کن خمیر را باز کرده بطری را داخل دیگ خالی کنید. به پائین آمده و کنار دستگاه، خواهر آنجلیکا نیز می‌آید و خمیر آغشته را مشاهده می‌کنید. او نیز تسلیم شما می‌شود. توسط راهرو کنار دفتر آنجلیکا به انتهای راهرو رفته و وارد در آبی رنگ به سمت چپ رفته از روی جعبه‌ها بالا رفته و دیوار را رفته به سمت چپ از جائی که نرده ندارد بالا بروید. این‌جا یک باغ زیبا را پیش روی خود دارید. هدف شما این است که وارد در روبه‌رو شوید بدون آن‌که راهب‌ها ببیندتان.
شکل صفحهٔ ۴۶
ابتدا به نقطهٔ شماره ۱ رفته و از نان کپک‌زده آن‌جا روی گیاه بریزید. سپس سریع به سمت چپ به نقطهٔ ۲ رفته و با دقت به نقطهٔ ۳ و وقتی‌که راهب به سمت راست می‌رود به‌طرف در رفته وارد شوید. درون ساختمان به سمت چپ از پله‌ها بالا بروید. به انتهای راهرو رفته و وارد در سمت چپ شوید. اطراف اتاق گام بردارید و کتاب‌ها را بررسی کنید. تابلوی نقاشی روی دیوار را بررسی کرده و موارد نقاشی از جمله Corpse، بحث مردان، زن با Baby و Temple Block و Angel را حاشیه قاب سمت چپ و راست آزمایش کنید. از تصویر خارج شده و داخل کشوی میز تحریر پرونده آنا را بردارید.از آپارتمان خارج شده و داخل راهرو سمت راست به در مارک ضربه بزنید. کارت شغلی Gregor و سپس خودکار را نشان او دهید. به اتاق آنا برگردید و نگاهی به لپ‌تاپ انداخته پروندهٔ آنا را داخل موجودی بررسی کنید تا DVD را از آن به‌دست آورید و DVD را داخل لپ‌تاپ ببینید. دوباره به آپارتمان مارک بروید و یک‌بار دیگر خودکار را به او نشان داده و از او راجع‌به انجمن بلک‌کت حرف بزنید. به پائین پله‌ها رفته و پس از خارج شدن از آپارتمان به پائین خیابان و به انجمن بلک‌کت بروید. به‌طرف مردی که جلوی در ایستاده بروید و با او حرف بزنید.
انجمن تعطیل است! به آپارتمان آنا برگشته و با مارک راجع‌به انجمن بلک‌کت صحبت کنید و عکس Lucy Chu را به او نشان دهید. به‌طرف اتاق آنا برگشته و موقعی‌که مارک در را می‌بندد عکس Lucy Chu را روی خودکار کلیک کنید تا یادداشتی شخصی را روی آن بنویسید. بار دیگر به اتاق مارک برگشته و عکس را به او بدهید تا امضاء کند و کارت بلک‌‌کت را دریافت کنید. به انجمن بلک‌کت بروید و کارت را به دربان نشان دهید. به پائین پله‌ها رفته و وارد باشگاه شوید. به سمت راست رفته و سعی کنید وارد در شوید. به سمت راست ادامه داده و وارد اتاق دوش شوید. اطراف دوش بچرخید و سعی کنید حوله را بردارید. از اتاق دوش خارج شده و داخل محوطهٔ رختکن گلدان را گوشهٔ اتاق حرکت دهید و پشت آن فلکهٔ آب گرم را باز کنید. اینک بروید و حوله را کنار دوش بردارید.
وارد تالار نشیمن شده سمت راست با متصدی پذیرش پشت پنجره گفت‌وگو کنید. از او راجع‌به هر چیزی می‌توانید بپرسید. به‌طرف در باز سمت راست بروید. به راهرو رفته و اطراف را بگردید و وارد در باز سمت راست شوید. به چپ رفته و داخل محوطهٔ سونا با مرد چاق گفت‌وگو کنید. راجع‌به Duane نیز از او بپرسید. موقعی‌که گفت‌وگو تمام شد به راهرو برگشته و گرفتار می‌شوید. وقتی به هوش می‌آئید به‌طرف پریز برق رفته و دوشاخه را فشار دهید. جعبهٔ فلزی را بررسی کنید و با مرد درون آن حرف بزنید. دو بار زنجیر آویزان را حرکت دهید. شامپوی روی میز را بر زمین بریزید. یک‌بار دیگر دوشاخه را داخل پریز فشار داده تا دست و پایتان باز شود. به‌طرف پرده رفته و پس از تمام شدن گفت‌وگوی آن طرف پنجره، سوئیچ سمت چپ پنجره را فشار دهید تا دری مخفی باز شود. وارد شده و به اتاق بخار بروید. پائین پله‌ها روی دریچه با Duane حرف بزنید. از اتاق بخار خارج شده و توسط راهرو به اتاق سمت راست و رختکن بروید. کمد شما اولین قفسه نزدیک در می‌باشد، لباستان را بپوشید. به اتاق بخار برگردید و پائین پله‌ها، جلوی دریچه، Paper Clip را با تسبیح ترکیب کرده و روی دریچه گذاشته از اتاق خارج شوید. به راهرو رفته و داخل راهرو در را توسط تسبیح و کلید که در موجودی دارید باز کرده داخل شوید. این‌جا اتاق شستشو می‌باشد ماشین لباسشوئی را بررسی کنید. از پله‌ها بالا رفته و در آبی رنگ را باز کرده خارج شوید و به‌طرف آپارتمان آنا بروید. اوه، مثل این‌که یک بمب این‌جا کار گذاشته‌اند و ۵دقیقه برای خنثی کردن آن وقت دارید. بهتر است که بازی را ذخیره کنید. از PDAتان استفاده کنید و پس از کلیک روی Connect و برقرار کردن ارتباط یادداشت‌ها را تماماً بخوانید. ابتدا نوشتهٔ US Military Bomb سپس Self Protection و بعد Defusal و Part ۲ و Part ۳ را بررسی کنید. با مارک در مورد دستکش‌هایش حرف بزنید. از Paper Clip روی سیم آبی پائین و سپس انتخاب Live Trigger Wire و استفاده کارد روی سیم آبی بالائی.
شما موفق شدید که بمب را خنثی کنید. بازی را در بیابان و جلوی یک کارخانهٔ متروکه آغاز می‌کنید. سعی کنید در را باز کنید. روی جیپ کلیک کنید تا یک دستهٔ جک بگیرید. توسط آن در را باز کرده و به جلو بروید. نیمه‌های راه سمت چپ سعی کنید نردبان اضطراری را پائین بیاورید. به‌طرف مخالفان گام برداشته و سعی کنید جعبهٔ بزرگ چرخدار را حرکت دهید. تکان نخواهد خورد. جعبهٔ چوبی سمت راست را بیرون کشیده و زنجیر جعبه را بکشید تا ترمز رها شود سپس جعبه‌ٔ چرخدار را به سمت چپ هل دهید. جعبهٔ چوبی را به‌طرف دیوار هل داده و توسط ان بالا بروید. بالای سکو به سمت راست بروید. به بالای سکوی فلزی رفته و لبهٔ بالای دیوار را گرفته به سمت چپ بروید تا به سکوی بعدی بروید. سکو را جلو رفته و جائی که سیم خاردار بریده شده به روی پشت‌بام بروید. یک قلوه ‌سنگ بردارید. از این‌جا می‌توانید نردبان اضطراری را سمت مقابل ببینید. آنتن ماهواره را روی پشت‌بام بررسی کنید و چهار بار دستگیرهٔ آن‌را به سمت چپ بچرخانید. مطمئن شوید که رو به نردبان اظطراری قرار گرفته است سپس قلوه سنگ را توسط آن به‌طرف اهرم نردبان پرتاب کنید. نردبان آزاد می‌شود.
تمام راه را به‌طرف نردبان رفته و از آن بالا بروید. جعبه را روی سقف به جلو هل دهید سپس لوله را نیز به جلو هل دهید. از داخل لوله به‌طرف مقابل بروید. کمی به راست رفته و قلوه سنگ را با پا بزنید و از شکاف به پائین بروید. از پنجره نگاهی به داخل بیندازید. سعی کنید در را باز کنید. به‌طرف میز رفته و عکس را مورد بررسی قرار دهید. به سمت چپ اتاق رفته و روی میز زرد رنگ را بررسی کنید. نگاهی به عکس روی دیوار بیندازید. پوستر روی دیوار را نیز بررسی کنید. نگاهی به عکس روی دیوار بیندازید. پوستر روی دیوار را نیز بررسی کنید. کنار دیوار را نیز نگاهی بیندازید. به‌طرف در رفته و فقل رمزدار را بررسی کنید. اینک باید توسط PDA جستجوی دیگری را آغاز کنید. PDAتان را استفاده کنید تا رمز را به‌دست آورید. رمز را وارد کرده داخل شوید. از بریدگی سکو به جلو پریده از سکوی بعدی آویزان شده به چپ آمده و روی جعبهٔ چوبی پائین بپرید. کف اتاق، قیف بزرگ را بررسی کنید و کارت کلید را سمت راست قیف آزمایش کنید. به پائین لیز می‌خورید. بشکه‌ها را پشت ‌سرتان بررسی کنید. سمت راست وارد در شوید. وارد در روبه‌رو شده داخل آشپزخانه می‌روید. قلاب را از بالای ظرفشوئی بردارید.
به‌طرف میز رفته و آن‌را به چپ هل دهید. روی میز رفته و آدامس را از بالای قفسه بردارید. از آشپزخانه خارج شوید. به چپ چرخیده وارد در اول شوید. این‌جا رختکن مردانه است. با دستهٔ جک قفسه وسط را باز کنید و قوطی روغن را از داخل بردارید. به‌طرف در رفته سعی کنید آن‌را باز کنید. قفل الکتریکی سمت چپ در را بررسی کرده یک‌بار دیگر باید از PDAتان کمک بگیرید. کلیک روی Connect و .... در باز شده خارج شوید و وارد در سمت چپ شوید. سعی کنید درها را باز کنید. جلوتر آمده وارد در دیگر شوید. در بسته می‌شود، سعی کنید آن‌را باز کنید اما گرفتار شده‌اید. نجات‌دهنده از راه می‌رسد. از طریق شکاف سقف بالا بروید. صفحهٔ کنترل را بررسی کنید. مقداری روغن موتور روی زنجیر زنگ‌زده بریزید. یک‌بار دیگر صفحه‌ کنترل را آزمایش کنید و زنجیر را به راست بدهید. سپس به پائین حرکت دهید تا از سوراخ سقف پائین رود. پائین رفته و توسط قلابی که داخل موجودی دارید قرقره را به گاوصندوق وصل کنید. بالا آمده و گاوصندوق را بالا کشیده به سمت چپ حرکت دهید. به سمت راست اتاق رفته و از کنارهٔ دیوار ادامه دهید تا سمت دیگر به جلوی صفحهٔ کنترل کنار در برسید.
صفحهٔ کنترل را آزمایش کنید. سیم‌ها را پشت جعبهٔ کنترل بررسی کنید. از آدامس روی سیم‌ها استفاده کنید. با دیگر صحفهٔ کنترل را آزمایش کنید. به سمت چپ حرکت کرده و با Maynard حرف بزنید تا آن‌را درست کند. به‌طرف جعبهٔ کنترل رفته و آن را روشن کنید. اینک شما باید گاوصندوق را به‌طرف خودتان و جلوی در اتاق گریز از مرکز بیاورید و سپس آن را به داخل در هل دهید. وقتی گاوصندوق را به نزدیک خودتان هدایت کردید آن را به سمت اتاق گریز از مرکز هل دهید. اما زورتان نمی‌رسد. از Maynard بخواهید که کمک کند. پس از انداختن گاوصندوق به داخل، Maynard می‌گوید کلید را فشار دهید. این کار را انجام دهید. پس از تمام شدن ماجراها، کلیدها و پوشه را از داخل بردارید. پوشه را بررسی کنید تا یک صورت‌حساب بانک و مقداری رسم‌های تخصصی بیابید. از این‌جا خارج شده و به سمت چپ رفته توسط کلیدها در را باز کنید. پس از خروج از در، آن را با کلید دوباره قفل کنید. جلوی در با چراغ سبز رنگ، روی لاستیک جلوی در مقداری روغن بریزید.
کلید برق را خاموش کرده و در را باز کنید. توسط راهرو ادامه داده و به سرعت وارد آخرین در سمت چپ شوید. در را از درون قفل کنید. به‌طرف آسانسور رفته و دکمه را بزنید و تمام راه را به چپ بروید و خارج شوید. داخل واتیکان دوباره دوست قدیمی (Archie) را خواهید دید. بطری کنار او را بردارید. با او حرف بزنید. تمام راه را به چپ گام برداشته و بطری را از سطل آشغال بردارید. به‌طرف گدا برگشته و بار دیگر با او راجع‌به بطری حرف بزنید. بطری سبز رنگ را به او بدهید و بطری الکل صنعتی را از کنارش بردارید. الکل صنعتی را روی سطل آشغال بریزید و آن را آتش بزنید. به سمت در کارخانهٔ ویفرسازی رفته و وارد شوید. سمت راست وارد اتاق ذخیره‌سازی ویفرها شوید. نگاهی به ویفرهای روی نقاله بیندازید. به سمت راست رفته، کنترل ماشین را آزمایش کرده و خمره‌های سفید را بررسی کنید. خاک طلا را مابین دو خمره بررسی کنید. به‌طرف در برگشته، نیکو و آنجلیکا سر می‌رسند. از آنجلیکا راجع‌به ماشین ویفرسازی سئوال کنید.
از او راجع‌به پودر مقدس دو بار سئوال کنید. در پایان شما Gianelli را می‌بینید که مخفیانه از کارخانه خارج می‌شود. اینک باید او را که به باغ می‌رود تعقیب کنید. از اتاق خارج شده به چپ رفته و توسط راهرو مابین اتاق ذخیره‌سازی و دفتر آنجلیکا وارد در انتهای راهرو شوید. از پله‌ها بالا رفته سمت راست بروید و مخفیانه بدون آن‌که دیده شوید وارد در انتهای باغ شوید. روبه‌روی در هنور دریچهٔ کف اتاق قفل می‌باشد. به سمت چپ از پله‌ها بالا رفته و داخل راهرو در نیمه‌باز سمت چپ را نگاهی بیندازید سپس با کمی تأخیر وارد شوید. دست‌نویس جدید را داخل موجودی مورد بررسی قرار دهید.
نمادهای Hospitaler, Mamluk, Assassin, Turk, Templar را مورد بررسی قرار دهید. از صفحه خارج شده و با مارک حرف بزنید. از اتاق خارج شده و به محوطهٔ اصلی، جائی‌که دریچه کف اتاق قفل بود بروید، اینک باز شده است. سعی کنید آن را باز کنید. عکس مارک را روی دریچه به کار ببرید سپس از چوب گلف استفاده کنید تا در باز شود. به پائین بروید و پایهٔ دو مجسمه فرشته‌ها را مورد بررسی قرار دهید ولی فعلاً کاری روی ساعت‌های شنی انجام ندهید. ساعت‌های شنی قاب نقاشی را به‌خاطر بیاورید. به طبقهٔ دوم برگشته و آخرین در سمت چپ راهرو را وارد شده و هر دو فرشتگان چارچوب قاب را بررسی کنید. سرنخ‌هائی به‌دست خواهید آورد. دوباره به‌طرف دریچه کف اتاق برگشته و پیش دو مجسمه بروید. به‌طرف مجسمهٔ سمت چپ بروید. ساعت شنی سمت چپ، قسمت زرد آن رو به پائین باشد. ساعت شنی سمت راست افقی و قسمت زرد آن به راست باشد. سپس از مجسمه بالا رفته و سر مجسمه را فشار دهید. به‌طرف مجسمهٔ سمت راست رفته و ساعت شنی سمت چپ را قسمت زرد آن رو به پائین و ساعت شنی سمت راست قسمت زرد آن سمت راست باشد. ممکن است مطابق تصویر نیز باشد.
سپس بالا رفته و سر مجسمه را حرکت دهید. دریچه کف زمین بین دو مجسمه باز می‌شود. اما دوباره بسته خواهد شد. تصویر مارک را روی سر مجسمه کلیک کنید و داخل شوید. جلو رفته گوشهٔ راهرو از چاقو روی جعبهٔ اتصال استفاده کنید. از دستکش‌ها استفاده کنید تا برق وصل شود. به‌طرف در انتهای راهرو رفته سعی کنید آن را باز کنید.
روی کاشی شمشیر سمت راست بروید
روی کاشی شیر سمت راست بروید
روی کاشی تقاطع جلوئی بروید
روی کاشی تقاطع جلوئی بروید
روی کاشی تقاطع سمت چپ بروید
روی کاشی تقاطع جلوئی بروید
روی کاشی شکل ماه سمت چپ بروید
روی کاشی شکل شیر سمت چپ بروید
روی کاشی تقاطع جلوئی بروید
روی کاشی تقاطع جلوئی بروید
روی کاشی ماه سمت راست بروید
روی کاشی شیر سمت راست بروید
روی کاشی تقاطع جلوئی و تمام.
به جلو رفته تا وارد اتاقی که کف آن فروریخته شوید. مابین دو فروریختگی به آهستگی جلو بروید اما جلوتر به دریچه‌ای فرو می‌افتید. اینک آنا باید اهرم‌ها را درست بکشد تا نجات پیدا کنید.
اهرم Assassin
اهرم Turk
اهرم Mamluk
اهرم Templar
به‌سوی اتاق بعدی بروید. نقشهٔ سبز را روی دست مجسمه گذاشته و با فندک آن را آتش بزنید تا در باز شود. وارد اتاق بعدی شوید. پس از بسته شدن در، تسبیح را داخل سوراخ کنار قبر بگذارید تا دری دیگر باز شود. مستقیم جلو رفته، نیکو را می‌بینید که به مجسمه‌های طلائی با زنجیر بسته شده است. با چوب گلف مجسمه‌ها را خراب کنید که پس از شکستن مجسمه دوم بازی به پایان می‌رسد و نیکو نجات پیدا می‌کند.
منبع : مجله بازیهای رایانه ای


همچنین مشاهده کنید