سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 7 May, 2024
مجله ویستا
سبوی سبز (اخلاق با جانان عارفان)
تاریخ نشر : ۸۴۱۲۰۶
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۳۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۳۶۶-۷۷-۵
رده دیویی : ۲۹۷.۸۴
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : پناهی - مهین
کتاب حاضر، دربرگیرندهی مباحثی در باب اعمال و اخلاق صوفیان و عارفان، نتیجهی پژوهشی است که بر روی متون عرفانی از ابتدا تا قرن هشتم انجام گرفته است. نگارنده در بیان مطالب، نخست آیات و احادیث مربوط به موضوع را منحصرا از متون صوفیانه نقل کرده و سپس اقوال مشایخ صوفیه و آنگاه اعمال آنها را در ارتباط با موضوع آورده است. گاه نیز مقایسهای اجمالی با شیوهی ائمهی اطهار (ع) به دست داده است. در کتاب ذکر گردیده است: 'صوفیه، تصوف را اخلاق پسندیده تعریف و اخلاق را به ادب تعبیر کردهاند و آن را سه شاخه دانستهاند: ادب با خدا، ادب با خود، و ادب با خلق خدا... صوفیه عبادت را از حقوق خداوند دانستهاند؛ عبادتی که منجر به عبودیت و بندگی شود. آنان در ادای نماز، نوافل و جمعه و جماعت کوشا بودهاند، به ویژه نوافل خارج از طاقتهای عادی بشری از آنها نقل شده است.... صوفیه مقصود از عبارتها را رسیدن به مقام بندگی و عبودیت دانستهاند و این بالاترین مقامی است که خداوند، پیامبر اکرم (ص) را با آن توصیف کرده است. حاصل سخن این که صوفیه و عارفان به شریعت مقید بودهاند'. نگارنده چنین نتیجهگیری میکند که: 'صوفیه نه تنها به احکام و اوامر الهی و شریعت اسلامی مقید بودهاند، بلکه در مواردی بسیار افراطی و باریکبینتر از سایر متشرعین عمل کردهاند'.
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۲۳۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۳۶۶-۷۷-۵
رده دیویی : ۲۹۷.۸۴
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : پناهی - مهین
کتاب حاضر، دربرگیرندهی مباحثی در باب اعمال و اخلاق صوفیان و عارفان، نتیجهی پژوهشی است که بر روی متون عرفانی از ابتدا تا قرن هشتم انجام گرفته است. نگارنده در بیان مطالب، نخست آیات و احادیث مربوط به موضوع را منحصرا از متون صوفیانه نقل کرده و سپس اقوال مشایخ صوفیه و آنگاه اعمال آنها را در ارتباط با موضوع آورده است. گاه نیز مقایسهای اجمالی با شیوهی ائمهی اطهار (ع) به دست داده است. در کتاب ذکر گردیده است: 'صوفیه، تصوف را اخلاق پسندیده تعریف و اخلاق را به ادب تعبیر کردهاند و آن را سه شاخه دانستهاند: ادب با خدا، ادب با خود، و ادب با خلق خدا... صوفیه عبادت را از حقوق خداوند دانستهاند؛ عبادتی که منجر به عبودیت و بندگی شود. آنان در ادای نماز، نوافل و جمعه و جماعت کوشا بودهاند، به ویژه نوافل خارج از طاقتهای عادی بشری از آنها نقل شده است.... صوفیه مقصود از عبارتها را رسیدن به مقام بندگی و عبودیت دانستهاند و این بالاترین مقامی است که خداوند، پیامبر اکرم (ص) را با آن توصیف کرده است. حاصل سخن این که صوفیه و عارفان به شریعت مقید بودهاند'. نگارنده چنین نتیجهگیری میکند که: 'صوفیه نه تنها به احکام و اوامر الهی و شریعت اسلامی مقید بودهاند، بلکه در مواردی بسیار افراطی و باریکبینتر از سایر متشرعین عمل کردهاند'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
حماس غزه آمریکا رافائل گروسی رهبر انقلاب حج مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان دولت دولت سیزدهم حسین امیرعبداللهیان رسانه
هواشناسی تهران قتل شهرداری تهران حجاب قوه قضاییه سیل فضای مجازی آموزش و پرورش سلامت سیلاب سازمان هواشناسی
قیمت خودرو خودرو مالیات ایران خودرو بانک مرکزی قیمت دلار قیمت طلا بازار خودرو قیمت دلار مسکن حقوق بازنشستگان
تئاتر دفاع مقدس سریال تلویزیون نمایشگاه کتاب سینمای ایران مسعود اسکویی صدا و سیما سینما
دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان فضا
اسرائیل رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین روسیه رفح چین اوکراین طوفان الاقصی نوار غزه مصر طالبان
استقلال فوتبال پرسپولیس لیگ برتر ذوب آهن نساجی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران بازی سپاهان رئال مادرید جواد نکونام
هوش مصنوعی اپل سامسونگ آیفون باتری مایکروسافت گوگل ناسا تلفن همراه ماهواره
بیماران خاص کاهش وزن رژیم غذایی زیبایی بیمه دندانپزشکی فشار خون سبزیجات