یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا
جنگ رُزها - The War Of The Roses
سال تولید : ۱۹۸۹
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : جیمز ل. بروکس و آرنن میلکان
کارگردان : دانی دِویتو
فیلمنامهنویس : مایکل لیسن، برمبنای رمانی نوشته وارن آدلر
فیلمبردار : استیون بروم.
آهنگساز(موسیقی متن) : دیوید نیومن.
هنرپیشگان : مایکل لیسن، کاتلین ترنر، دِویتو، ماریانه زاگهبرشت، شان آستین، هیتر فرفیلد و پیتر دونات.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۶ دقیقه.
«گاوین داماتو» (دِویتو)، وکیل متخصص پروندههای طلاق، ماجرائی را تعریف میکند که باعث شده او پس از سیزده سال، دوباره سیگار بکشد: «آلیور رُز» (داگلاس)، دانشجوی حقوق، با «باربارا» (ترنر) برخورد میکند و به یکدیگر علاقهمند میشوند. آن دو سپس ازدواج میکند و صاحب دو فرزند میشوند. زندگی مشترک آن دو، به خصوص پس از خرید خانهای بزرگ و مجلل، بینقص به نظر میآید. هنگامی که «آلیور» برای کسب موقعیت بهتری در مؤسسه حقوقیاش میکوشد، «باربارا» تمام وقت خود را صرف کار خانه میکند، اما آرامآرام نشانههائی را از دوست نداشتن شوهرش بروز میدهد. هنگامی که «آلیور» به علت ناراحتی فتق در بیمارستان بستری میشود، «باربارا» اعتراف میکند که از احتمال مرگ او، شادمان شده است. در ادامه، «باربارا» تقاضای طلاق میکند و میگوید که از دریافت نفقهاش در برابر تملک خانم چشمپوشی خواهد کرد. وقتی «باربارا» از یادداشت کوتاهی که «آلیور» هنگامی که خود را در آستانه مرگ حس میکرده، نوشته: «هرچند که هستم و هرچه را که دارم، مدیون توأم» بهعنوان مدرک استفاده میکند، او سخت به خشم میآید و تعقیب پرونده را به وکیلش «داماتو» میسپارد. ان دو به خانه باز میگردند، اما رفتاری خصمانه بروز میدهند. «آلیور» بهطور اتفاقی باعث مرگ گربه «باربارا» میشود و «باربارا» نیز او را در سونای خانه محبوس میکند. «آلیور» پاشنه تمام کفشهای او را اره میکند و «باربارا» سعی میکند «داماتو» را اغوا کند. وقتی «آلیور» مهمانی شامی را که «باربارا» برای همکارانش برپا کرده به هم میزند، «باربارا» در پی انتقامی سخت برمیآید. در ادامه، دعوای آن دو به نبردی تن به تن در داخل خانه میانجامد و در نهایت هر دو بر اثر سقوط از لوستر بزرگ خانه جان میبازند.
* این کمدی سیاه از معایت کار قبلی دویتو در این زمینه، مامان را از قطار پرت کن (1987) که بهرغم بعضی درخششهای لحظهای، از پایان خوش قراردادیاش، لطمه خورده بود، بری است. بعضی منتقدان فیلم را به لحاظ لحن غیرقراردادی آشکارا ضد کلیشههای رمانتیکش و همچنین ضرباهنگ جنونآمیز آن (به حق) قابل قیاس با کمدیهای پرستن استرجس دانستهاند. تصویر سیاه ارائه شده از نهاد «خانواده» و «زندگی زناشوئی» در فیلم، در سطحی به مراتب بالاتر از تصویر متظاهرانه رومن پولانسکی در ماه تلخ (1992) قرار میگیرد. دویتو که پیش از این (در مقام بازیگر) در فیلمهائی مثل جواهردوستی (رابرت زمکیس، 1984) و جواهر نیل (لوئیس تیگ، 1985) در کنار زوج داگلاس / ترنر قرار گرفته بود، موفق به ارائه تصویری تازه از این زوج میشود، در حالیکه خشونت سوررآل درگیری نهائیشان، بیش ازز هر چیزی یادآور زدوخوردهای بیپایان «تام و جری» است. هنگامی که «باربارا» در پایان برای آخرین بار دستدوستی «آلیور» را پس میزند، فیلم لحن هجوی ظریف را بر صحنه پایانی جدال در آفتاب (کینگ ویدور، 1946) به خود میگیرد. عنوانبندی زیبا و در خدمت مضمون اصلی فیلم از کارهای سال باس است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
مجلس شورای اسلامی ایران مجلس صادق زیباکلام انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم دولت انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور رهبر انقلاب
تهران قتل هواشناسی فضای مجازی شهرداری تهران سیل زلزله سازمان هواشناسی پلیس وزارت بهداشت آتش سوزی سلامت
خودرو قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو بازار خودرو سایپا گاز حقوق بازنشستگان بورس نمایشگاه نفت ایران خودرو بانک مرکزی
کتاب نمایشگاه کتاب تهران دفاع مقدس نمایشگاه کتاب رضا عطاران کیانوش عیاری سینمای ایران تلویزیون نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران سینما سریال کتابخانه
خورشید فناوری تجهیزات پزشکی
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا حماس روسیه سازمان ملل افغانستان رفح اوکراین
پرسپولیس فوتبال استقلال رئال مادرید لیگ برتر هوادار باشگاه پرسپولیس سپاهان لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران بازی تراکتور
هوش مصنوعی همراه اول شفق قطبی دبی ناسا ایلان ماسک نوآوری اپل تبلیغات گوگل طوفان خورشیدی
سرطان درمان و آموزش پزشکی کاهش وزن رژیم غذایی زیبایی فشار خون بارداری توت فرنگی هندوانه