شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا
نمره قبولی برای بیست
یکی از خاطراتی که هر سال، با حضور در جشنواره فیلم فجر و تماشای فیلم های جشنواره در یاد مخاطبان می ماند، گریه های تکان دهنده «پرویز پرستویی» است. پرستویی این بار در فیلم «بیست» و در نقش یک انسان رنج کشیده، بار حسی و نمایشی فیلم را برعهده دارد. «بیست» یک فیلم بازیگرمحور است، و باز هم بازی پرستویی حال و هوایی دیگر به فیلم بخشیده است.
با شروع فیلم و صحنه هایی که از عزاداری و فقر و مردمی با لباس های مندرس و چهره های خسته و داغ دیده به نمایش درمی آید، مخاطب می پندارد در ادامه تماشای فیلم سست می شود و باز هم یک فیلم پرادعای روشنفکری را در پیش دارد. اما کمی که می گذرد، متوجه می شویم که نه! با فیلمی داستان گو، به دور از پیچیدگی های ذهنی و خسته کننده روبرو هستیم. فیلمی که نگاهش به زندگی دشوار طبقه مستضعف جامعه ابزاری نیست، بلکه تنها بخشی از واقعیت روزمره را نمایش می دهد. هیچ انسانی در آن کاملاً سیاه یا مطلقاً سفید نیست. همه راه تعادل را می روند. هرچند گاهی اشتباه و خطا می روند، اما در نهایت مسیر درست را پیدا می کنند.
پایان تأمل برانگیز فیلم هم حکایت دیگری است.
علی تربتی
منبع : روزنامه کیهان
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
امیرعبداللهیان دولت چین سیستان و بلوچستان حسین امیرعبداللهیان جنگ انتخابات مجلس شورای اسلامی عراق دولت سیزدهم رسانه حجاب
سیل تهران هواشناسی شهرداری تهران بارندگی باران سازمان هواشناسی فضای مجازی آتش سوزی یسنا هلال احمر آموزش و پرورش
ایران بانک مرکزی دلار قیمت خودرو قیمت دلار مسکن قیمت طلا تورم ارز بازار خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو
صدا و سیما مسعود اسکویی تلویزیون دفاع مقدس بی بی سی موسیقی مهران غفوریان صداوسیما ساواک سریال سینمای ایران تبلیغات
رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه اسرائیل حماس روسیه آمریکا ترکیه انگلیس اوکراین نوار غزه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان لیگ برتر رئال مادرید باشگاه استقلال جواد نکونام بازی علی خطیر باشگاه پرسپولیس بایرن مونیخ
هوش مصنوعی اینستاگرام خواب آیفون دیابت اپل ناسا عکاسی موبایل گوگل تلفن همراه
سلامت طب سنتی کبد چرب فشار خون گرما