دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 May, 2024
مجله ویستا
نگاهی کلی به بُرد و اثرات رسانهای
سازمانهاى رسانهاى هميشه اضطراب نامرئى بودن مخاطبان خود را داشتهاند. اين ترس به خصوص در پخش راديويى و تلويزيونى مشهود است، چرا که تعداد مخاطبان اين رسانهها، حتى با کمک تحقيق هم، تنها به صوتر بسيار غيرمستقيم، تخمينى و پسنگرانه قابل برآورد است. در ديگرسو، موسيقي، کتابها، مجلات، فيلمها و روزنامهها قرار دارند که شواهدى مستقيم، مستمر، و مستقل در مورد توجه و علاقه مخاطبان خود دارند. در دو رسانه راديو و تلويزيون تنها تعداد مخاطبان نيست که ناشناخته است، بلکه کيفيت دريافت مخاطبان نيز - به دليل متغيربودن ميزان توجه آنها و تعويض مدام کانالها - کاملاً غيرقابل پيشبينى است. |
سازمانهاى پخش براى شناخت سه اصل اساسى در مورد مخاطبان خود وابسته به تحقيقاتى هستند که پس از استفاده مخاطب از رسانه انجام مىگيرد. اين سه اصل عبارتند از: تعداد مخاطبان کانالها و برنامههاى متفاوت؛ ميزان توجه مخاطبان؛ و ميزان رضايت و قدردانى مخاطبان. عدم قطعيت، خالقيت و نوآورى زيادى در تحقيقات آفريده است. به علاوه افزايش تعداد کانالها در نتيجه فنآورىهاى جديد و پخش بينالمللى تلويزيونى هم وضعيت موجود را - با غيرقابل پيشبينىتر، بىثباتتر، و غيرقابل شناختتر کردن مخاطبان - بغرنجتر کردهاند. از سوى ديگر، تعداى از ابزارهاى توزيعى جديد (به ويژه کابل دوسويه) امکان کسب اطلاعات دقيق در مورد مخاطبان (يا کاربران دستگاههاى گيرنده) حتى در لحظه استفاده را عملى ساختهاند. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی ایران بالگرد رئیسی ابراهیم رئیسی سقوط بالگرد رئیسی سقوط بالگرد دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی دولت
هلال احمر جمعیت هلال احمر تهران سیل هواشناسی سلامت مشهد سیل مشهد بارش باران آموزش و پرورش پلیس سازمان هواشناسی
یارانه هوش مصنوعی مالیات قیمت دلار خودرو دلار حقوق بازنشستگان قیمت خودرو ایران خودرو قیمت طلا بازار خودرو بورس
سینما سینمای ایران نمایشگاه کتاب تلویزیون لیلا حاتمی زری خوشکام علی حاتمی کتاب فیلم نمایشگاه کتاب تهران
قرآن ایلان ماسک مریخ
روسیه جمهوری اسلامی ایران اتحادیه اروپا رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس چین اوکراین
فوتبال پرسپولیس لیگ برتر انگلیس استقلال لیگ برتر منچسترسیتی فدراسیون فوتبال بازی تراکتور بارسلونا باشگاه پرسپولیس اشکان دژاگه
گوگل هواپیما آیفون اپل تبلیغات اینترنت نمایشگاه ایران هلث
خواب سازمان غذا و دارو استرس کاهش وزن پزشک سلامت روان ویتامین دیابت