جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا
ترس روح را میخورد - Angst Essen Essen Seele Auf
سال تولید : ۱۹۷۳
کشور تولیدکننده : آلمانغربی
محصول : تانگو فیلم
کارگردان : راینر ورنر فاسبیندر.
فیلمنامهنویس : راینر ورنر فاسبیندر.
فیلمبردار : یورگن یورگس
آهنگساز(موسیقی متن) : انتخابی
هنرپیشگان : بریگیتا میرا، ال هدی بنسالم، باربارا والنتین، ایرم هرمان، فاسبیندر، مارگونت بوئم، کارل شیت، الما کارلووا و آنیتا بوخر.
نوع فیلم : رنگی، ۹۴ دقیقه.
مونیخ. در یک شب بارانی، «امی» (میرا) یک زن مستخدم شصت ساله به نوشگاهی میرود که پاتوق «علی» (بنسالم)، کارگر مهاجم عرب است. «علی» با وجود مزاحمتها و تمسخرهای همراهانش، بهخصوص «باربارا» (والنتین)، دختری که در نوشگاه کار میکند، با «امی» میرقصد، سپس او را تا خانهاش همراهی میکند و وقتی «امی» او را برای نوشیدن قهوه دعوت میکند، به آنجا میرود و شبی را با هم میگذرانند. این ماجرا چندین روز ادامه پیدا میکند. وقتی «امی» میگوید که میخواهند ازدواج کنند، «گروبر» (بوئم)، پسر صاحبخانه این تغییر جدید را میپذیرد، اما «کریستا» (هرمان)، دخترش و همسر او با انزجار و البته ناباوری برخورد میکنند. «علی» و «امی» مراسم ازدواجشان را در رستورانی به تنهائی جشن میگیرند و در مراسم معرفی «علی» به خانواده، یکی از پسرهای «امی» با عصبانیت به تلویزیون لگد میزند و بقیه نیز خانه را ترک میکنند. در اینجا صاحب فروشگاه که «امی» همیشه از او خرید میکرده، با او دعوا میکند. دوستانش طردش میکنند و همسایهها مزاحمش میشوند. آن دو همه چیز تغییر کرده است: خانواده و همسایگان نیازمند کمک «وامی» هستند؛ همکارانش نیز او را دوباره در بین خود میپذیرند تا درباره یک کارگر جدید، یک دختر یوگسلاو، صحبت کنند. «امی» جلوی دوستانش با «علی» رفتاری متظاهرانه دارد و «علی» دلخور از این برخورد نزد «باربارا» باز میگردد، و بعدتر آپارتمان را ترک میکند. وقتی «امی» به محل کارش میرود تا با او صحبت کند، از «امی» دوری میکند. اما شبی درحالی که «علی» مشغول بازی ورق است، «امی» وارد نوشگاه میشود و با هم آشتی میکنند ولی ناگهان «علی» به کف سالن رقص میافتد. در بیمارستان، دکتر به «امی» میگوید که «علی» به به یکی از بیماریهای حاد کارگران مهاجر مبتلاست و امیدی به بهبود نیست. در اینجا «امی» در کنار بستر «علی» میماند.
* روایت شبه واقعگرایانه فاسبیندر از نوعی رابطه عاشقانه و کارگری که قربانی تبعیض اجتماعی و نژادی میشود. قالب سبک گرایانه فیلم از جذابیت و انسجام خاصی برخوردار است، و در عین حال یکی از عامهفهمترین آثار فاسبیندر را شکل میدهد. او تحت تأثیر فیلمساز محبوبش، داگلاس سیرک و بهخصوص فیلم همه آن چیزهائی که خدا مجاز میداند (1955)، از صحنهپردازی خوب و دقیقی استفاده میکند. در نتیجه کلیشههای محیطی اجتماعی را برجسته میکند و به طنز میکشد. تلفیق این ابعاد تراژدی - کمیک دقیق و تأثیرگذار درآمده، اما فاسبیندر آنها را سردستی پرداخت میکند. همچنین شخصیت «علی» با حفظ فاصله پرداخت میشود. و فردیت او چندان نمودی ندارد.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران حجاب دولت رئیسی افغانستان دولت سیزدهم گشت ارشاد پاکستان توماج صالحی کارگران رهبر انقلاب سریلانکا
کنکور تهران سیل سیستان و بلوچستان هواشناسی سازمان سنجش فضای مجازی سلامت خراسان جنوبی شهرداری تهران پلیس اصفهان
خودرو قیمت خودرو آفریقا دلار قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو بانک مرکزی ارز ایران خودرو مسکن سایپا
خانواده موسیقی تلویزیون فیلم مهران مدیری ترانه علیدوستی سینمای ایران سحر دولتشاهی بازیگر شعر تئاتر
کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
فلسطین غزه اسرائیل آمریکا جنگ غزه روسیه رژیم صهیونیستی حماس ایالات متحده آمریکا اوکراین طوفان الاقصی طالبان
پرسپولیس فوتبال آلومینیوم اراک استقلال جام حذفی فوتسال بازی بارسلونا لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران
هوش مصنوعی سامسونگ همراه اول ناسا بنیاد ملی نخبگان تسلا تیک تاک فناوری
مالاریا کاهش وزن زوال عقل سلامت روان داروخانه