شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا
درون - INSIDE
سال تولید : ۱۹۹۶
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : هیلارد الکینز و دیوید ویچت
کارگردان : آرتور پن
فیلمنامهنویس : بیما استاگ
فیلمبردار : یان وینکه
آهنگساز(موسیقی متن) : رابرت لوین
هنرپیشگان : اریک استولتس، نایجل هوتورن، لوئیس گاست جونیر ،ایان رابرتس، جانین اسر، لوئیس وان نیکرک و گاری کوپین
نوع فیلم : رنگی، ۹۴ دقیقه
افریقای جنوبی، سال ۱۹۹۸. ̎مارتی استرایدام̎ (استولتس)، استاد دانشگاه سفیدپوست به خاطر سوءظن در مورد همکاریاش با نیروهای ضد دولتی، به زندان میافتد. پروندهٔ او در اختیار ̎سرهنگ کروگر̎ (هوتورن)، شکنجهگری باهوش و شیطانصفت که قصد دارد شخصیت آرمانگرای ̎استرایدام̎ را خرد کند، قرار میگیرد... ده سال بعد، یعنی پس از سقوط رژیم آپارتاید، حالا این ̎کروگر̎ است که زندانی شده و بیامان توسط یک سیاهپوست (گاست جونیر) که میخواهد با همان روشهای خود ̎کروگر̎، او را شکست بدهد، مورد بازجوئی قرار میگیرد...
● آخرین فیلم کارگردان نوجو و مستقل دهههای ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ که آن را در هفتادو چهار سالگی و به نیت پخش از شبکههای کابلی جلوی دوربین برده است. پن پیش از این نیز (در فیلمهائی مثل تیرانداز چپدست، ۱۹۵۸، بانی و کلاید، ۱۹۶۷، رستوران آلیس، ۱۹۶۹ و بزرگ مرد کوچک، ۱۹۷۰) به مایهٔ تقابل فرهنگی پرداخته بود. و در درون نیز، در واقع، بیشتر به فرهنگ میپردازد تا سیاست (̎کروگر̎ جائی میگوید آپارتاید نه دربارهٔ برتری نژادی، بلکه برتری فرهنگی است.) اما فیلم فارغ از پیام مهمش، اثر مهمی نیست. کار، پر گفتوگو و گرفتار ̎صحنه̎ است و تنها امتیاز آن بازیهای خوب بازیگران اصلی میتواند باشد. اینجا در چشمهای استولتس، هوتورن و گاست جونیر برقی را میبینیم که کمتر در آنها دیدهایم.
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : هیلارد الکینز و دیوید ویچت
کارگردان : آرتور پن
فیلمنامهنویس : بیما استاگ
فیلمبردار : یان وینکه
آهنگساز(موسیقی متن) : رابرت لوین
هنرپیشگان : اریک استولتس، نایجل هوتورن، لوئیس گاست جونیر ،ایان رابرتس، جانین اسر، لوئیس وان نیکرک و گاری کوپین
نوع فیلم : رنگی، ۹۴ دقیقه
افریقای جنوبی، سال ۱۹۹۸. ̎مارتی استرایدام̎ (استولتس)، استاد دانشگاه سفیدپوست به خاطر سوءظن در مورد همکاریاش با نیروهای ضد دولتی، به زندان میافتد. پروندهٔ او در اختیار ̎سرهنگ کروگر̎ (هوتورن)، شکنجهگری باهوش و شیطانصفت که قصد دارد شخصیت آرمانگرای ̎استرایدام̎ را خرد کند، قرار میگیرد... ده سال بعد، یعنی پس از سقوط رژیم آپارتاید، حالا این ̎کروگر̎ است که زندانی شده و بیامان توسط یک سیاهپوست (گاست جونیر) که میخواهد با همان روشهای خود ̎کروگر̎، او را شکست بدهد، مورد بازجوئی قرار میگیرد...
● آخرین فیلم کارگردان نوجو و مستقل دهههای ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ که آن را در هفتادو چهار سالگی و به نیت پخش از شبکههای کابلی جلوی دوربین برده است. پن پیش از این نیز (در فیلمهائی مثل تیرانداز چپدست، ۱۹۵۸، بانی و کلاید، ۱۹۶۷، رستوران آلیس، ۱۹۶۹ و بزرگ مرد کوچک، ۱۹۷۰) به مایهٔ تقابل فرهنگی پرداخته بود. و در درون نیز، در واقع، بیشتر به فرهنگ میپردازد تا سیاست (̎کروگر̎ جائی میگوید آپارتاید نه دربارهٔ برتری نژادی، بلکه برتری فرهنگی است.) اما فیلم فارغ از پیام مهمش، اثر مهمی نیست. کار، پر گفتوگو و گرفتار ̎صحنه̎ است و تنها امتیاز آن بازیهای خوب بازیگران اصلی میتواند باشد. اینجا در چشمهای استولتس، هوتورن و گاست جونیر برقی را میبینیم که کمتر در آنها دیدهایم.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران مجلس شورای اسلامی حجاب مجلس دولت دولت سیزدهم رئیسی رئیس جمهور گشت ارشاد سیدابراهیم رئیسی جمهوری اسلامی ایران پاکستان
تهران شهرداری تهران قتل هواشناسی سیل پلیس کنکور وزارت بهداشت سلامت زنان سازمان سنجش پایتخت
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو بازار خودرو دلار بانک مرکزی قیمت طلا سایپا مسکن ارز ایران خودرو تورم
سینمای ایران سریال سینما تلویزیون سریال پایتخت کیومرث پوراحمد موسیقی رهبر انقلاب قرآن کریم فیلم ترانه علیدوستی کتاب
کنکور ۱۴۰۳ اینترنت عبدالرسول پورعباس
اسرائیل رژیم صهیونیستی آمریکا فلسطین غزه جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
پرسپولیس فوتبال استقلال جام حذفی آلومینیوم اراک تیم ملی فوتسال ایران بازی فوتسال تراکتور باشگاه پرسپولیس بارسلونا لیورپول
هوش مصنوعی گوگل نخبگان سامسونگ مدیران خودرو اپل فناوری آیفون ناسا بنیاد ملی نخبگان ربات دانش بنیان
کاهش وزن روانشناسی بارداری مالاریا افسردگی آلزایمر