جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا
ازدواج ناموفق روابط عمومی و تبلیغات!
از بسیاری از دوستان، همکاران و اساتید فن تبلیغات شنیدهام که اعتقاد داشتند مشکل دنیای تبلیغات از زمانی آغاز شد که این دو رشته با هم ازدواج کردند. یکی از دوستان و اساتید این فن، ازدواج این دو را به ازدواج دایانا تشبیه میکرد که این اختلاف طبقاتی راه حلی جز مرگ به ارمغان نداشت.
به جرات میتوان گفت که روابط عمومی در ایران تا چند سال پیش در قالب یک اتاق که بر در ورودی آن روی کاغذ A۵ نوشتهشده بود: ?واحد روابط عمومی? خلاصه میشد. امروز اکثر سازمانها، نهادها و ادارات که نیاز به اطلاعرسانی یا تبلغات داشند چنین اموری را از طریق این واحد انجام میدهند تا واحدهای روابطعمومیشان را از بند پارچهنویسی و پلاکاردنویسی در مناسبتهای مختلف رهایی دهند. اما آیا با دیدگاه روابط عمومی میشود تبلیغات کرد؟
جالب اینجاست که از سوی دیگر کسانی که خارج از حرفه روابط عمومی، بع تبلیغات روی آوردهاند، هووی دیگری به نام ?بازاریابی? را به تبلیغات نسبت میدهند تا به آنجا که کار جز با جدایی روابط عممی و تبلیغات نتیجه نخواهد داد. به شرطی که تبلیغا را دوباره مجبور به ازدواج با ?بازاریابی? نکنیم.
شرکت توسعه مهندسی بازار (TMBA) در راستای ارتقای کیفیت کسب و کار بنگاه های اقتصادی، در چهار موضوع آموزش، مشاوره، تحقیق و نشر در حوزه مارکتینگ به ارایه خدمت می پردازد.
این کشتی به ناکجا آباد میرود، ناخدا لنگر بینداز!
و اما ناخدای این کشتی که مقصدش ناکجاآباد است، کیست؟ امروز، البته کمتر مسافر این کشتی است که امید به ساحل مقصد بستهباشد، اما چرا این مسافران، که آگاهی از این کجروی و گمراهی دارند، اقدام اساسی در جهت رهایی اهالی تبلیغات نمیکند؟
طبق آمارهای موجود بیش از نیمی از ثروتمندان جهان، بازاریاب بودهاند. اکثر مایهداران نیز معمولا دستی بر آتش تبلیغات دارند و بخشی از سرمایه خود را مرهون این صنف هستند. اما کدام ثروتمندی را دیدهایم که از ?روابط عمومی? چیزی کسب کرده باشد؟ آیا تبلیغات یک موجود اشرافی و روابط عمومی یک عامی است؟
و آیا حالا که تبلیغات را به بازاریابی نزدیکتر کردهایم، ازدواج موفقی پیش روی آنها میبینیم؟
شاید اگر همه این علوم را جداگانه بخواهیم و بپذیریم، وضعیت هر سه بهتر و حقیقیتر باشد، ما و اطرافیانمان هم از این سردرگمی نجات پیدا کنیم. اگرچه حالا دیگر تلاش برای طلاق دادن آن دو و جلوگیری از ازدواج این دو، شاید سرنوشتی شبیه به دایانا (مرگ) پیدا کند. کاش روابط عمومی را شوهر نمیدادیم و انگ بازاریابی را هم به تبلیغات نمیچسباندیم.
حالاست که باید بگوییم چشمها را باید شست. زیرا ?جور دیگر تبلیغات? همان تبلیغات حقیقی است که امروز در ایران با کمی جرات میگویم نبوده و نیست. و حتی (با جرات بیشتر میگویم) یک تبلیغاتچی واقعی و کامل در ایران نداریم. یا داریم و مجال جولان نیافته است.
منبع: نشریه دانش تبلیغات ? شماره ۱۲
منبع : بانک مقالات تخصصی شرکت توسعه مهندسی بازارگستران آتی
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران حجاب رئیس جمهور رئیسی دولت سیزدهم دولت سریلانکا توماج صالحی مجلس شورای اسلامی پاکستان کارگران سید ابراهیم رئیسی
کنکور تهران سیل آتش سوزی قم سردار رادان هواشناسی فضای مجازی سازمان سنجش شهرداری تهران پلیس سلامت
قیمت خودرو خودرو قیمت طلا دلار مسکن تورم قیمت دلار بازار خودرو بانک مرکزی ارز ایران خودرو سایپا
خانواده موسیقی رهبر انقلاب تلویزیون فیلم ترانه علیدوستی سینمای ایران مهران مدیری بازیگر شعر تئاتر
کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
غزه فلسطین آمریکا اسرائیل رژیم صهیونیستی جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین طوفان الاقصی ایالات متحده آمریکا
پرسپولیس فوتبال استقلال جام حذفی بازی آلومینیوم اراک بارسلونا لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس فوتسال تراکتور
هوش مصنوعی ناسا بنیاد ملی نخبگان ربات گوگل تیک تاک فیلترینگ
مالاریا کاهش وزن زوال عقل سلامت روان داروخانه