پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا
شیعه و دشمن شناسی
شیعیان که آوازه ارادت و عشقشان به علی(ع) جهان شمول است، باید همواره جایگاه افکار و کردار و نیات خود را نسبت به شخصیت و سلوک علی(ع) بسنجند و در نزدیکی خود به آن بزرگوار بکوشند. براستی اگر شیعه امروز، با همین کردار و اندیشه، در زمان حضور و حیات علی(ع) می زیست و ایام حکومت او را درک می نمود، در کدام جبهه قرار می گرفت؟ آیا عدالت علوی را می پسندید و در کنار علی(ع) و در رکاب او برای تحقق آن مبارزه می کرد و یا به هر دلیلی در صف مخالفان علی(ع) قرار می گرفت؟
برای یافتن پاسخ این سؤال، باید دشمنان و جریان های مخالف علی(ع) را شناخت و دنباله های آنها را در زمان کنونی شناسایی نمود. چرا که «دشمن شناسی» ضرورت اجتناب ناپذیر «شیعه گری» است!
الف) ناکثین: در این گروه طیفی از مخالفین علی(ع) قرار گرفته اند که دل در گرو دنیا و متاع قلیل آن سپرده اند. «ناکثین» دنیاطلبان زراندوزی اند که آنگاه که منافع دنیوی و زندگی راحت و مرفه خود را با عدالت طلبی علی(ع) در خطر می بینند، تمام سوابق قابل احترام خود، حتی افتخار همراهی با پیامبر(ص) را زیر پا نهاده و به صف دشمنان علی(ع) پیوسته و به بهانه خون خواهی خلیفه مقتول، «فتنه جمل» را برپا می نمایند.
ب) قاسطین: این گروه «قدرت طلبان» زورمداری اند که تمام هم و غم آنان، حفظ مقام و ریاست خودشان است؛ معاویه و همراهان وی که در جنگ صفین به مبارزه مسلحانه و علنی با علی(ع) برمی خیزند و به هر دری می زنند تا دارالحکومه خود را آباد کنند. علی(ع) که تسلط آنان را بر امور مردم تاب نمی آورد، دشمنی و کینه و عداوت آنان را به جان خریده، تا تاریخ، دلبستگی شرم آور آنها را به ریاست و حکومت و بی شرمی آنان را در فتنه صفین» و بر نیزه کردن قرآن، نظاره گر باشد.
۳- مارقین: علی(ع) از همان ابتدا می دانست که جهل و نادانی آنانی که از دین و اسلام تنها ظاهر و پوسته آن را می بینند، او و عدالت طلبی اش را تحمل نخواهند نمود و به نام دین در مقابل او خواهند ایستاد و فتنه عمروعاص در صفین و ماجرای حکمیت بهانه ای شد تا این قوم متحجر مقدس مآب، حقیقت خود را نشان داده و جبهه مارقین شکل گیرد.
«فتنه نهروان» تابلوی روشن تقابل جهل و تحجر و قشری گری با آگاهی و روشن بینی است. ... آری تاریخ همواره شاهد تقابل «دنیاطلبی»، «قدرت طلبی» و «جهل و کج اندیشی» با «حق» و «عدالت» بوده است و شیعه نیز اگر گرفتار «زرق و برق دنیا»، «ریاست طلبی» و «کج اندیشی» گردد در صف مخالفان علی(ع) قرار خواهد گرفت و باید در ادعای شیعه گری خود شک کند.
... آری تشیع با «زراندوزی»، «قدرت طلبی» و «تحجر و مقدس مآبی» سازگار نیست!!
دکتر محمد جعفر طالب پور
منبع : روزنامه کیهان
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران انتخابات سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی روز دختر رافائل گروسی رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی رهبر انقلاب حجاب مجلس
قتل تهران پلیس هواشناسی شهرداری تهران وزارت بهداشت بارش باران آموزش و پرورش سیل فضای مجازی سلامت قوه قضاییه
گاز دولت مسکن خودرو قیمت دلار مالیات قیمت طلا قیمت خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو بازار خودرو بانک مرکزی
نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون ازدواج کتاب محمدمهدی اسماعیلی سینمای ایران سریال دفاع مقدس تئاتر موسیقی سینما
هواپیما دانشجویان دانش بنیان اینوتکس
رژیم صهیونیستی اسرائیل جنگ غزه فلسطین آمریکا رفح حماس روسیه حمله به رفح نوار غزه ترکیه مصر
رئال مادرید فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ لیگ برتر بازی باشگاه استقلال لیگ برتر ایران ذوب آهن نساجی
تبلیغات اینترنت اپل سامسونگ ناسا عیسی زارع پور آب گوگل مایکروسافت
سرطان هندوانه کنسرو بیماران خاص آسم سنگ کلیه بیمه سبزیجات اعتماد به نفس