شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا
شبکه - The Net
سال تولید : ۱۹۹۵
محصول : اروین وینکلر و رب کاوئن
کارگردان : وینکلر
فیلمنامهنویس : جان برانکاتو و مایکل فریس.
فیلمبردار : جک ن. گرین
آهنگساز(موسیقی متن) : مارک ایشم.
هنرپیشگان : ساندرا بولاک، جرمی نوردم، دنیس میلر، دایان بیکر، وندی گازل، کن هوارد و ری مکینن.
نوع فیلم : رنگی.
صدا : ۱۱۲ دقیقه.
"آنجلا بنت" (بولاک)، متخصص برنامهریزی کامپیوتری در منزل کار میکند. از میان مشتریانش، شرکتی هم هست که دیسکها و برنامههایش را برای کنترل نزد او میفرستد. روزی میان یکی از دیسکها، متوجه وجود یک کد مخصوص میشود که بهطور محور و نامشخص، خبر از وجود یک توطئه دولتی و سیاسی ـ اقتصادی میدهد. اما او نمیتواند رمز دیسکت و کد را کشف کند. این البته مصادف است با خودکشی یکی از مقامات سطح بالای حکومت در پارک. "آنجلا" برای کشف قصیه با یکی از دوستانش تماس میگیرد و او را به خانهاش دعوت میکند اما او در میانه راه، دچار حادثهای مرموز میشود و میمیرد. روزی "آنجلا" برای کشف قضیه با یکی از دوستانش تماس میگیرد و او را به خانهاش دعوت میکند اما او در میانه راه، دچار حادثهای مرموز میشود و میمیرد. روزی "آنجلا" با مردی بهنام "جک" (نوردم) آشنا میشود که این آشنائی خیلی زود به صمیمیت میانجامد. اما "آنجلا" وقتی در مییابد "جک" یک آدمکش حرفهای است که برای کشتن او اجیر شده، فرار میکند. حالا مأموران امنیتی و آدمکشی حرفهای دنبال او هستند. از طرفی FBI نیز قصد جان او و دزدیدن دیسکت را دارند و از دوستانش نیز کاری برنمیآید، پس به محبوبه سابقش، "آلن" (میلر) تلفن میکند. "آلن" میکوشد رمز را کشف کند اما هر بار باتعهدید و حملهای ناگزیر است کار را رها کند. مأموران حکومتی "آلن" را به قتل میرسانند حالا "جک" حلقه محاصره را تنگتر میکند. سرانجام "آنجلا" در یک نمایشگاه کامیپیوتر اسم رمز را کشف میکند اما وقتی "جک" سر میرسد، در یک تعقیب و گریز او را میکشد و دیسکت و اطلاعاتش را برای پلیس میفرستد.
٭ با پس زمینهای از ورود فیلم به حیطه سینمای افشاگرانه سیاسی درباره فساد طبقه حاکم، و با گوشه چشمی به فیلمی اصلاً درباره کامپیوتر و دنیای کامپیوتر بازها، فیلم خیلی زود به یک فیلم حادثهای متوسط، (حتی بدون تعلیق و معما) و یک تعقیب و گریز موش و گربهوار تنزل میکند که اهمیت، جذابیت و موفقیتش، را به بسیاری عوامل خارج از حیطه سینما وا میگذارد: این که مثلاً تا چه حد این مایه تعقیب و گریز تعلیق و هیجان دارد (که ندارد) یا در انتخاب محل و مکان وقوع این حوادث تا چه حد رعایت تازگی و بداعت را روا داشته است (که نداشته)، که شخصیتها چقدر تازگی دارند (که اصلاً ندارند) که آیا اصلاً فکر تازهای داریم (که نداریم). فیلم حتی با ایده کمرنگ جابهجائی هویتها هم چندان کار نمیکند، و خیلی زود (از همان ابتدا) در حد یک موش و گربه بازی بسیار سطح پائین تنزل میکند. فیلم حتی مایه رابطه مهر آلود صیاد و صید را نیز رها میکند. به قولی مارک شاپیرو اگر ساندرا بولاک (که بازی درخشان او در دو سه فیلم اخیرش را به یاد میآورد) نبود، فیلم به زحمت حتی ارزش دیدن داشت.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انگلیس رفح بنیامین نتانیاهو انتخابات دولت حجاب مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم چین روز معلم رهبر انقلاب نیکا شاکرمی
سیل ایران سازمان هواشناسی آتش سوزی شهرداری تهران آموزش و پرورش هلال احمر قوه قضاییه پلیس معلم فضای مجازی زلزله
ترکیه خودرو مسکن قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو تورم ایران خودرو حقوق بازنشستگان بانک مرکزی
مهران غفوریان رضا عطاران ساواک تلویزیون موسیقی سریال شهاب حسینی صداوسیما مسعود اسکویی سینمای ایران دفاع مقدس
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه آمریکا روسیه حماس اوکراین نوار غزه ایالات متحده آمریکا یمن
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر علی خطیر بازی جواد نکونام لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا
اپل هوش مصنوعی آیفون صاعقه موبایل گوگل ناسا عکاسی تلفن همراه مدیران خودرو
کبد چرب فشار خون چای دیابت طول عمر