یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
پنج روش رایگان برای افزایش ترافیک وبسایت
وقتی برای اولین بار وارد دنیای بازاریابی اینترنتی شدم، فكر كردم میتوانم وبسایت تازه تأسیسم را به تعدادكمی موتور جستجو معرفی كرده، سپس منتظر هجوم مراجعین بمانم. منتظر معجزهای بودم تا افراد را وادار كند به وبسایت من مراجعه كرده، كالا بخرند و دوباره باز گردند.
اما، زهی خیال باطل! ... تازه فهمیدم این كار به زمان بیشتری نیاز دارد.از آن زمان به بعد به كارآیی عجیب وغریب و خارق العاده بازاریابی اینترنتی پی بردهام.
در این مقاله پنج روش رایگان افزایش ترافیك وب سایت را برای شما بازگو میكنم.
مطمئن باشید تمام این روش ها كاملا رایگان بوده،با صرف كمی وقت به سودمندبودن آنها پی میبرید.
۱- نوشتن مقالات
نوشتن وانتشار مقاله با موضوع مرتبط با سایت شما دست كم دو فایدهی اساسی دارد:
- افرادی كه مجذوب این مقاله شدهاند، آن را خوانده، برای جستجوی مطالب بیشتر،روی
URL شما كلیك میكنند.به این ترتیب یك مراجع هدف دار دارید.از این جهت از كلمهی
جهت دار استفاده میكنم كه این خواننده میخواهد، مطالب بیشتری در مورد موضوع مقالهی قبلی پیدا كند.
- با هر بار انتشار این مقاله ،لینكهای شما نیز منتشر میشود.همراه بودن لیست لینكها و URLبا مقالات ، تعداد لینكهای برگشتی سایت شمارا زیاد كرده، به نوبهی خود رتبهی شما را در موتور جستجوی مربوطه افزایش میدهد.
۲-شبكهی تالار گفتگو
تالارهای گفتگوی فراوانی دربارهی هر موضوعی كه فكرش را بكنید،به شكل برخط(OnLine) وجود دارد. دربیشتر اعلانهای گفتگو، پوسترهایی برای ضمیمه كردن امضا
و همین طور اطلاعات دیگر مانند نام، URL و حتی گاهی تبلیغات، در نظر گرفته شدهاست. با مراجعهی منظم به این تالارهای گفتگو، شركت در بحثها، مطرحكردن پرسش و پاسخ به پرسشها، میتوانید ضمن ایجاد رابطهی توأم با اعتماد با سایر اعضا ، به طور رایگان به تبلیغ سایت خود بپردازید. فقط سعی كنید برای تالارهای گفتگو مفید بوده، به قوانین آن احترام گذاشته، هیچگاه هرزنامه نفرستید.
۳- لینكهای دوطرفه
این لینكها دو فایده برای شما دارد:
اول این كه با تبادل هرچه بیشتر لینكها ، احتمال این كه افراد، لینك شما را در سایتهای دیگر دیده و به سایت شما مراجعه كنند، بیشتر میشود.
نكتهی دیگر اینكه، موقعیت شما در موتورهای جستجو به كل تغییر میكند به طور خلاصه لینكهای بیشتر از سایتهای دیگر، مساوی است با رتبهی بالاتر در موتورهای جستجو.
در این جا چند "باید" و"نباید" را در مورد تبادل لینك ذكر میكنم:
- لینك خودرا به سایتهایی بفرستید كه مورد علاقهی مراجعین شما هستند.
- به صفحاتی با هزاران لینك،كه دایركتوریهای لینك نامنظمی دارند، لینك نفرستید.چون نه برای ایجاد ترافیك سایت سودمند است ونه برای رتبهی شما در موتورهای جستجو.
- با سایتهایی لینك، مبادله كنیدكه در صفحهی اصلی شان، دایركتوری لینك به طور صریح ذكر شده باشد.
- از صفحات، با لینكهایانبوه یاFFA استفاده نكنید.احتمال بالا بردن ترافیك سایت، از این طریق، بعیدبه نظر میرسدو حتی ممكن است موتورهای جستجو شما را جریمه كنند.
- از دایركتوریهای لینك، برای پیداكردن شركای مناسب تبادل لینك، استفاده كنید.سایتhttp:/www.homebiz-direct.com-Link-Exchange-Resources.html سایت مناسبی برای جستجوی دایركتوریهای مشهور تبادل لینك است.
همواره كارهایتان را طبق اصولی مشخص انجام دهید.میتوانیداز نرم افزارهای تبادل لینك یا صفحهی گسترده برای پیگیری لینكهای درخواستی و حفظ جزییات ارتباط با سایر سایتها استفاده كنید.
۴- امضای ایمیل
این روشی بسیار ساده ، اما تقریبا فراموش شده برای افزایش مراجعین به سایت است.
ما تقریبا هرروز، ایمیلهای زیادی میفرستیم، اما اغلب فقط اسم خودرا در آن نوشته،گاه حتی چیزی نمینویسیم. چرا ایمیلهایتان را با امضایی حاوی اسم و مطالب اندكی دربارهی وب سایتتان به همراه URL تمام نمیكنید؟
باوركنید بدون زیاده روی میتوان در چهار خط، تمام مطالب لازم را بـیان كرد. حتماً از افزایش خارق العادهی مراجعین به سایت، پس از این كار، متعجب خواهید شد. باورش سخت است، اما كنجكاوی، دریافت كنندگان ایمیلها را وادار میكند روی لینك شما كلیك كنند.
۵- تبادل ترافیك
این روش ازآسانترین راههای جذب مخاطب به سایت است. مثلاً، میتوانید مزیتهای رایگان برای وب گردی تعیین كنید.
نقطهی ضعف این روش این است كه افرادی كه از طریق مبادلهی ترافیك به سایت شما مراجعه میكنند، به اندازه مراجعین از روشهای قبلی هدفمند نیستند، زیرا این افراد به یك دلیل در این تبادل ترافیك شركت میكنند و آن به دست آوردن اعتبار بیشتر در كمترین زمان ممكن است. اكنون زمان آن فرا رسیده كه شما وارد عمل شوید، چگونه میتوانید فردی را كه فقط بیست ثانیه یا كمتر در صفحهی وب شما توقف میكند، تحت تأثیر قرار دهید.
- مخاطبین خود را بشناسید. زمانی را به مبادلهی تبلیغات اختصاص داده، در عین حال به نوع صفحات وبی كه تبلیغ میكنید، توجه كنید. اطمینان حاصل كنید كه تبلیغات شما به شكلی هدفمند، افراد را جذب میكند.
- سعی كنید، تبلیغاتی تنظیم كنید كه خواندن آنها حداكثر چند ثانیه وقت بگیرد. تهیهی تبلیغات طولانی وقتگیر، هنر چندانی نمیخواهد. مطمئن باشید افراد از خواندن آنها خسته شده، بدون توجه به مطالب، روی دكمهی "Next" كلیك میكنند.
به طور منظم، زمانی را به مطالعه این پنج روش مولد ترافیك، اختصاص دهید. خواهید دید در یك چشم به هم زدن سایت شما در مسیر پیشرفتی هدفمند گام برمیدارد.
نویسنده: Suzanne Morrison
مترجم:eMarketingway.ir
ناشر: eMarketingway.ir
مترجم:eMarketingway.ir
ناشر: eMarketingway.ir
منبع : پایگاهعلمیبدنسازی وپرورشاندامایران
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس مجلس شورای اسلامی ایران حجاب شورای نگهبان دولت دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران جنگ رئیسی افغانستان گشت ارشاد
تهران هواشناسی شهرداری تهران پلیس دستگیری وزارت بهداشت سیل قتل سلامت کنکور سازمان هواشناسی تصادف
قیمت دلار مالیات خودرو قیمت خودرو دلار بانک مرکزی بازار خودرو قیمت طلا سایپا مسکن ارز ایران خودرو
زنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد خزاعی سریال تلویزیون نمایشگاه کتاب سینمای ایران فیلم سریال پایتخت سینما موسیقی قرآن کریم
کنکور ۱۴۰۳ خورشید
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین غزه جنگ غزه آمریکا روسیه چین اوکراین حماس عربستان ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال فوتسال بازی سپاهان جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور تیم ملی فوتسال ایران باشگاه پرسپولیس رئال مادرید
فناوری همراه اول تبلیغات گوگل اپل سامسونگ ناسا آیفون بنیاد ملی نخبگان ربات
خواب بارداری دندانپزشکی میوه مالاریا