جمعه, ۱۳ مهر, ۱۴۰۳ / 4 October, 2024
مجله ویستا
بیمه در مدیریت خانواده
مدیریت خانوادهها باید درآمدهای خود را بهگونهای مدیریت کنند که اختصاص منابع به هر یک از بخشهای خانواده براساس الویتبندی صورت پذیرد.
موارد هزینه خانوادهها بسیار متنوع است و چنانچه به شکل صحیح و درستی مدیریت نشود ممکن است مدیریت خانواده نتواند رفاه، آسایش و امنیتی که برای اعضاء خانواده لازم است تأمین نماید.
همانطور که، پوشاک و مسکن در سبد هزینهای یک خانواده سهم دارند باید ”بیمه“ نیز بهعنوان یک نیاز مهم و ضروری سهم منطقی از منابع خانواده را به خود اختصاص دهد.
شرکتهای بیمه با اطلاعرسانیهای درست، تبلیغات پرمحتوا و با هدف قرار دادن خانوادهها میتوانند نقش مهمی در حساس کردن خانوادهها به مقوله ”بیمه“ ایفاء نمایند. اگر بیمه فروش یک تأمین و اطمینان است، مدیریت خانواده نیز باید این تأمین و اطمینان را با کنار گذاشتن مبلغی از منابع خود بهصورت سالانه یا ماهانه برای خود و خانواده فراهم نمایند.
البته وظیفه دولت نیز در این زمینه بسیار حیاتی است. طبق اصل ۲۹ قانون اساسی برخورداری از تأمینهای بیمهای حقی است همگانی و دولت مکلف است تا با مشارکت مردم، افراد کشور را در قبال انواع خطرات از قبیل بیکاری، حوادث، بیماری، پیری، کارافتادگی و درمانی میشود بهنظر ما بیمههای زندگی یا خانواده جایگاه پررنگتری باید داشته باشد.
بیمههای خانواده با توجه به ابعاد انسانی، اجتماعی فرهنگی که دارد میتواند اقشار مختلف مردم در قبال عواقب ناشی از خطرات متعدد که جان، سلامتی و زندگی انسان را تهدید میکنند، نقش حمایتی و پشتیبانی خوبی داشته باشند.
بیمههای عمر زمانی، بیمه تمام عمر، بیمه تأمین فرزندان و بیمه عمر و پسانداز از انواع مهم بیمههای زندگی میباشند که مدیریت خانواده میتواند با خرید برخی از آنها آینده مطمئن و روشنی را به فرزندان و سایر اعضاء خانواده خود هدیه نماید.
ابراهیم حمیدی
موارد هزینه خانوادهها بسیار متنوع است و چنانچه به شکل صحیح و درستی مدیریت نشود ممکن است مدیریت خانواده نتواند رفاه، آسایش و امنیتی که برای اعضاء خانواده لازم است تأمین نماید.
همانطور که، پوشاک و مسکن در سبد هزینهای یک خانواده سهم دارند باید ”بیمه“ نیز بهعنوان یک نیاز مهم و ضروری سهم منطقی از منابع خانواده را به خود اختصاص دهد.
شرکتهای بیمه با اطلاعرسانیهای درست، تبلیغات پرمحتوا و با هدف قرار دادن خانوادهها میتوانند نقش مهمی در حساس کردن خانوادهها به مقوله ”بیمه“ ایفاء نمایند. اگر بیمه فروش یک تأمین و اطمینان است، مدیریت خانواده نیز باید این تأمین و اطمینان را با کنار گذاشتن مبلغی از منابع خود بهصورت سالانه یا ماهانه برای خود و خانواده فراهم نمایند.
البته وظیفه دولت نیز در این زمینه بسیار حیاتی است. طبق اصل ۲۹ قانون اساسی برخورداری از تأمینهای بیمهای حقی است همگانی و دولت مکلف است تا با مشارکت مردم، افراد کشور را در قبال انواع خطرات از قبیل بیکاری، حوادث، بیماری، پیری، کارافتادگی و درمانی میشود بهنظر ما بیمههای زندگی یا خانواده جایگاه پررنگتری باید داشته باشد.
بیمههای خانواده با توجه به ابعاد انسانی، اجتماعی فرهنگی که دارد میتواند اقشار مختلف مردم در قبال عواقب ناشی از خطرات متعدد که جان، سلامتی و زندگی انسان را تهدید میکنند، نقش حمایتی و پشتیبانی خوبی داشته باشند.
بیمههای عمر زمانی، بیمه تمام عمر، بیمه تأمین فرزندان و بیمه عمر و پسانداز از انواع مهم بیمههای زندگی میباشند که مدیریت خانواده میتواند با خرید برخی از آنها آینده مطمئن و روشنی را به فرزندان و سایر اعضاء خانواده خود هدیه نماید.
ابراهیم حمیدی
منبع : مجله اقتصاد خانواده
وایرال شده در شبکههای اجتماعی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست