دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 May, 2024
مجله ویستا
مدیریت ارتباط با مشتریان(Customer Relationship Management)
امروزه تجارت الکترونيک تنها به فرآيند خريد و فروش محصولات محدود نمىگردد، بلکه ارائه خدمات و سرويس به مشتريان ازجمله فعاليتهاى عمده در اين حوزه محسوب مىشود و نظر به اهميت مديريت ارتباط با مشتريان نرمافزارهايى تحت نام CRM مورد بهرهبردارى قرار مىگيرند. |
با افزايش بکارگيرى اينترنت، پست الکترونيکى و فاکس، موج ديگرى از امکانات ارتباطي، سازمانهايى را که نيازمند برقرارى ارتباط با مشتريان خود مىباشند فراگرفته است. و مراکز call center تبديل به مراکز چندرسانهاى موسوم به contact center و نهايتاً به Interactive Contact Center گرديدهاند. Voice mail ،Fax ،Voice overNet ،Web callbacks ،Web chat ،Web و Phone calls ازجمله کانالهاى ارتباطى (contact channel) موجود در حال حاضر مىباشند. |
بدين ترتيب با تبديل call centers به contact centers مشتريان مىتوانند بجاى استفاده از تلفن، فاکس و يا پست الکترونيکى از روشهاى ديگرى نيز بهدلخواه خود جهت برقرارى ارتباط با فروشندگان و يا ارائهدهندگان خدمات، استفاده نمايند. از سوى ديگر نيز سازمانها و شرکتها در تلاش بکارگيرى راهحلهاى جامع در زمينه کسبوکار الکترونيکى مىباشند تا بتوانند ضمن حفظ مشتريان خود، خدمات بهترى را بهآنها ارائه نمايند. آمارهاى منتشره در رابطه با حجم مبادلات تجارى و يا ارائه خدمات، مبين اهميت بکارگيرى تکنولوژى تجارت الکترونيکى است. |
ازجمله پيشبينى مىشود، تعداد خريداران امريکايى که ازطريق contact centerها خدمات خود را دريافت مىنمايند بين سالهاى ۱۹۹۸ و ۲۰۰۳ به ۷۸ ميليون نفر افزايش يابد. |
چشماندازها در اين رابطه متحيرکننده مىباشند، پيشبينى مىگردد طى کمتر از سهسال آينده ۵۶ درصد تماسهاى مشتريان ازطريق شبکههاى وب صورت پذيرد و درمقابل تماسهاى تلفنى به کمتر از ۵ درصد کاهش يابد. |
چه اين آمار را باور داشته باشيم يا نداشته باشيم بکارگيرى مراکز تماس چندرسانهاى (multimedia contact centers) بسرعت جايگزين call centerها خواهند شد و براى اين انتقال بکارگيرى تکنولوژىهاى Unified Messaging و Web Integration اجتنابناپذير مىباشد. |
منبع آمار فوق Theresa Vanlaeken مىباشد که شرکت سينکام در مجله Objective خود ارائه نموده است. |
همچنین مشاهده کنید
- ارتباط در تجارت الکترونیک
- استانداردهای ایجاد اسناد در کسبوکار تجاری
- امنیت اطلاعات در تجارت الکترونیک (۳)
- تعریف و انواع تجارت الکترونیک
- کارتهای اعتباری و بانکداری الکترونیکی
- ارتباط اشیاء تجاری توزیعشده براساس استاندارد(2) CORBA
- کاربرد مؤسسات ذینفع در فرآیند خرید online
- معایب تجارت الکترونیکی
- امنیت اطلاعات در تجارت الکترونیک
- نیازهای تجارت الکترونیکی
- طراحی برنامه کاربردی براساس مدل کسب و کار
- نیازمندیهای کاربر
- مزیتهای تجارت الکترونیکی
- دولت الکترونیکی (e-Government)
- ارتباط اشیاء تجاری توزیعشده براساس استاندارد CORBA
- چالشهای کسب و کار
- مدیریت ارتباط با مشتریان(Customer Relationship Management)
- استانداردهای ایجاد اسناد در کسبوکار تجاری (۲)
- قوانین حقوقی حاکم بر کسبوکار الکترونیکی (e-law)
- زیرساختهای لازم جهت تجارت الکترونیکی (Infrastructure)
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ابراهیم رئیسی رئیسی سقوط بالگرد رئیسی ایران بالگرد سقوط بالگرد شهادت شهادت ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم
هلال احمر سردار رادان تهران هواشناسی پلیس سانحه بالگرد رئیسی مشهد سیل سیل مشهد بارش باران سیلاب آموزش و پرورش
یارانه بورس قیمت دلار قیمت خودرو خودرو قیمت طلا دلار بازار خودرو بازنشستگان حقوق بازنشستگان ایران خودرو مالیات
سینما هنرمندان تلویزیون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسیقی کنسرت سینمای ایران نمایشگاه کتاب لیلا حاتمی زری خوشکام علی حاتمی کتاب
قرآن
روسیه رژیم صهیونیستی سوریه اتحادیه اروپا غزه اسرائیل فلسطین جنگ غزه آمریکا حماس چین لبنان
فوتبال پرسپولیس ابراهیم رییسی استقلال لیگ برتر انگلیس لیگ برتر لیگ برتر ایران فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس تراکتور بازی بارسلونا
سامسونگ هوش مصنوعی موبایل فناوری تبلیغات اپل ناسا اینترنت نمایشگاه ایران هلث هواپیما
سرطان رژیم غذایی استرس آلزایمر سازمان غذا و دارو کاهش وزن افسردگی رابطه جنسی