|
|
اين طرح نخست عواملى را که سياست بازاريابى را تعيين مىکند. بررسى مىکند - آشوبهاى سياسى در دهه ۱۹۸۰، پوشش رسانههاى بينالمللى از اين آشوبها بهطور گسترده و گاهى نادرست، فقدان آگاهى در بازارهاى منبع از گستره پهناور جاذبههاى موجود، موسمى بودن جهانگردي، استانداردهاى متغير براى اتاق، ضرورت بهبود کيفيت، اهميت کسب توسعه پايدار، و اثرات اجتماعى جهانگردي.
|
|
اهداف بازاريابى بدين قرار در طرح ارائه شدهاند:
|
|
- ايجاد تصويرى از سرىلانکا در کشورهاى بازار منبع بهعنوان مقصدى با جاذبههاى امکانات و سرگرمىهاى با کيفيت.
|
|
- طراحى و اجراء فعاليتهاى بازاريابى براساس جاذبهها و مزيتهاى مشخص سرىلانکا.
|
|
- جذب جهانگردان ثروتمند و در نظر گرفتن راههاى تشويق به خرج کردن بيشتر.
|
|
- ايجاد آگاهى از مقصد توسط دولت که راه را براى بخش (خصوصي) در تلاش براى بازاريابى هموار مىکند.
|
|
- نفوذ در بازارهاى منطقهاى آسيا، بهويژه ژاپن، کرهجنوبي، و هند همچنين در استراليا، آمريکاىشمالى و خاورميانه.
|
|
- هدايت فعاليتهاى بازاريابى و تبليغاتى در جهت بخشهائى از بازار که توسط تحقيق دائمى بازار مشخص شدهاند.
|
|
- تبليغ گسترهٔ کامل جاذبهها و تسهيلات توريستى ايجاد شده در سراسر سرىلانکا.
|
|
- رسيدن به توزيع متوازنتر حرکت جهانگرد در داخل کشور در امتداد سياست توسعه ناحيه.
|
|
- انجام تبليغات موسمى و انواع ديگر براى بهبود بهرهگيرى از عمليات توريستى براى توليد سود در تمام طول سال.
|
|
براساس اين اهداف، يک سياست سهبخشى بازاريابى توصيه شده است:
|
|
- ايجاد تصويرى از سرىلانکا در بازاهاى مهم توليدکنندهٔ جهانگرد، بهعنوان مقصدى با جاذبهها، امکانات و سرگرمىهاى با کيفيت و متنوع. تمام اينها به آسانى قابل دستيابى هستند و در محيطى آرامبخش و سرزنده، بدون خطرى براى سلامتى شخصي، موجود مىباشند.
|
|
- ايجاد تمايز بين سرىلانکا و همسايگان آن، بهخصوص هند و مالديو، از نظر جاذبههاى توريستي، امکانات و خدمات توريستى آن.
|
|
- تأکيد زياد بر اينکه با توجه به جامعه و فرهنگ مردم و منابع طبيعى برجسته کشور مقياس، سرعت و نوع توسعه جهانگردى سرىلانکا پايدار است.
|
|
اين سياست بهشرح بهتر کردن جاذبههاى خاص ساير محصولات که بايد براى رسيدن به تنوع کيفى جاذبهها، امکانات و سرگرمىهاى توريستى صورت گيرد مىپردازد.
|
|
براى جهانگردى داخلي، اين طرح سه هدف تبليغاتى را مشخص مىکند - تشويق مسافرت براى مقاصد ديني، فرهنگى و تفريحى در ميان تمام بخشهاى اجتماع، تبليغ مسافرت جوانان، و تشويق شاغلان براى استفاده از حداقل يکبار تعطيلات در سال سياست پيشنهادى براى حمايت از جهانگردى داخلى بدين ترتيب ارائه شده است.
|
|
- تنظيم و تبليغ 'سرىلانکا را کشف کنيد' .
|
|
- تبليغ تورهاى يک هفتهاى يا تعطيلات آخر هفتهاي.
|
|
- تبليغ گذراندن تعطيلات از طريق برگزارى سمينارها و نمايشگاهها در جاهاى مختلف.
|
|
- تبليغ جهانگردى داخلى از طريق روزنامهها و مقالات.
|
|
- کسب همکارى صنعت، تجارت و اتحاديههاى کارگرى و سازمانهاى خدماتى براى توسعه و حمايت جهانگردى داخلي.
|
|
- تهيه راهنماهاى مسافرت و توزيع آنها.
|
|
- ارزيابى امکان حمايت از تنظيم و تهيه برنامههاى تعطيلاتى مشابه برنامههاى شوراء کار در فرانسه.
|