دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا
نیاز به شناخت مخاطب ”عینی“
سادهترين تعبير از مفهوم مخاطب احتمالاً همان است که شالوده اشکال متنوع رتبهبنديها را تشکيل مىدهد. در اينجا سؤالهايى که مطرح مىشوند تقريباً همگى از آنچه ديدگاه نهادي - ديدگاه صنايع رسانهاى - ناميده مىشود، نشأت مىگيرند. مطابق نظر آنگ، شناخت نهادى مربوط به مخاطبان تلويزيوني، است که سازمان رسانهاى آن را به عنوان مقولهاى عينى شده از آنهايى که بايد کنترل شوند، مىسازد. در وهله اول اين خود تأمينکنندگان محتواى رسانهها و ارتباطگران هستند که نياز دارند بدانند پيامهايشان به چندنفر و چه کسانى رسيده است. اين رويکردى است که تاحد زيادى در اغلب تحقيقات ارتباطات جمعى - به ويژه آنگاه که تحقيق با هدف برآورد اثرات رسانهها يا مطالعه برخى مشکلات اجتماعي مرتبط با رسانهها انجام گرفته - مدنظر بوده است. هنوز هم مدل غالب در اثر پژوهشى رسانهاى يا ارتباطات برنامهريزى شده خواستار شناخت دقيق اين نکته است که چه کسانى از شرائط تخمين اثرات رسانهاى و ميزان موفقيت ارتباطى است. |
تأمينکننده محتواى رسانهها براى امور مالي، سياستگذاري، سازماندهى و برنامهريزى نياز فراوانى به کسب اطلاعات وسيع در مورد بُرد رسانهها (که در عين حال معيارى است براى سنجش ميزان توجه مخاطبان) دارند. اين ملاحظات منجر به ايجاد منافع فزاينده مخاطبان متعارف مىشود. اين مفهوم ريشه در تئاتر و سينما دارد و به جمع نظارهکنندگان قابل شناسايى و مجذوب حاضر در سالن اشاره مىکند. اعتقاد به وجود چنين مخاطبانى براى کار روزمره رسانهها بسيار ضرورى است. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
اسرائیل ایران آمریکا شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی انتخابات دولت حسین امیرعبداللهیان حجاب جنگ دولت سیزدهم حسن روحانی
اصفهان قتل سلامت تهران هواشناسی شهرداری تهران سیلاب فضای مجازی آموزش و پرورش سامانه بارشی باران شهرداری
خودرو بانک مرکزی بازار خودرو قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو دلار یارانه مسکن ایران خودرو حقوق بازنشستگان تورم
مهناز افشار تلویزیون نمایشگاه کتاب سینمای ایران دفاع مقدس صدا و سیما مسعود اسکویی موسیقی سریال مهران غفوریان
دانش بنیان
رژیم صهیونیستی حماس فلسطین غزه جنگ غزه روسیه اوکراین امیرعبداللهیان طوفان الاقصی ایالات متحده آمریکا جنگ اوکراین نتانیاهو
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر جواد نکونام رئال مادرید سپاهان بازی بارسلونا لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس
اپل گوگل اینستاگرام آیفون مایکروسافت باتری ناسا عکاسی
کاهش وزن سیگار توت فرنگی فشار خون اعتماد به نفس کبد چرب