دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا
انواع استفاده از رسانهها
سؤال مربوط به ميزانهاى متفاوت استفاده از رسانه را به بهترين وجه مىتوان از منظر خود مخاطبان پاسخ گفت. بُرد رسانهاى متفاوت در اصل برآيند گزينشهاى مستمر مردم است. باوجود اين، استفاده از رسانه براى بيشتر مردم يک عادت بسيار پايدار و نيز برآيند تعداد بىشمارى از رفتارهاى انگيزهمند و مشخص است. برخى محققان معتقد هستند که ميزان قرارگرفتن افراد در معرض تلويزيون (يعنى زمانى که صرف تماشاى آن مىکنند) ويژگى زيربنايى و پايدارى است و به لحاظ تأثيرات آن بر گرايشها و رفتار افراد، با برخى مشخصههاى جمعيتشناختى نظير سن و تحصيلات، قابل مقايسه است. چنين باورى را مىتوان در مورد رفتارهاى رسانهاى ديگر - مانند خواندن يک روزنامه صبح يا عصر - نيز بيان نمود. |
مردم غالباً از نظر عاطفى به رسانهاى خاص وابسته هستند و ميزان اين وابستگى را مىتوان به عنوان يک گرايش پايدار، که با استفاده عملى آنها از رسانهها همبستگى دارد، اندازهگيرى نمود. وابستگى به رسانهها در کل خود شکلى از هواخواهي است که به نوع خاصى از محتوا مربوط نمىشود. |
ظاهراً بر سر اصولى که انواع اصلى رسانهها را مشخص و متمايز مىکنند اتفاقنظر زيادى وجود دارد. اما اين حقيقت که ميزان دلبستگى افراد به رسانههاى مختلف و رغب آنها براى استفاده از آنها، بسيار متغير است، به سؤال مربوط به بُردِ رسانهاى جهت متفاوتى مىدهد: اين که رسانهها، يا کانالها، يا پيامهايى که بالاترين رتبهها را (از نظر نسبت جمعيت تحت پوشش) دارند، الزاماً مؤثرترين آنها براى اهداف متفاوت نيستند، بلکه بايد شدت جذابيت نسبى آنها هم در نظر گرفته شود. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
غزه ایران آمریکا شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی انتخابات دولت حسین امیرعبداللهیان حجاب جنگ دولت سیزدهم حسن روحانی
سلامت هواشناسی اصفهان شهرداری تهران تهران قتل فضای مجازی سیلاب سامانه بارشی سازمان هواشناسی آموزش و پرورش باران
بانک مرکزی خودرو بنزین بازار خودرو قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو دلار یارانه مسکن ایران خودرو حقوق بازنشستگان
تلویزیون نمایشگاه کتاب سینمای ایران صدا و سیما دفاع مقدس مسعود اسکویی موسیقی سریال مهران غفوریان
معماری
اسرائیل رژیم صهیونیستی حماس فلسطین جنگ غزه روسیه اوکراین امیرعبداللهیان طوفان الاقصی ایالات متحده آمریکا نوار غزه جنگ اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر جواد نکونام رئال مادرید سپاهان بارسلونا بازی لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس
باتری اپل گوگل اینستاگرام آیفون مایکروسافت ناسا عکاسی سامسونگ
کاهش وزن دیابت توت فرنگی سیگار فشار خون کبد چرب