چهارشنبه, ۲ خرداد, ۱۴۰۳ / 22 May, 2024
مجله ویستا
آشنا بودن توریستها با صنایعدستی
- شناساندن صنايعدستى ايران به توريستهاى وارده توسط کاتالوگ، بروشور و ارائه آنها در سفارتخانهها، دفاتر فروش IRAN AIR، مبادى ورودى کشور، هتلها و تورها. |
- برپائى تورهائى جهت بازديد توريستها از کارگاههاى توليد صنايعدستى |
چنانچه در انگلستان تعدادى از کارخانجات توليد چينى و سراميک ضمن برپائى تورهائى جهت بازديد توريستها از نحوهٔ ساخت و مراحل توليد و تکميل محصولات آنها با نمايش فيلم و ارائه کاتالوگ و حتى با راهاندازى نمايشگاههائى به معرفى توليدات آنها مىپردازند. همچنين علاوه بر درآمد حاصل از تور، از فروش صنايعدستي، کتاب، عکس و... و همچنين از رستوران، محل بازى کودکان و پارکينگ محل نيز درآمدى کسب مىنمايند. |
- از توريستها بهعنوان منابعى ارزان جهت Filled Research مىتوان استفاده کرد |
مطابق آمار مربوط به سال ۱۳۷۰ از مجموع ۲۴۹۱۰۳ (گزارش جهانگردى خارجى ايران ۱۳۷۰) نفر توريست وارده به ايران بيش از ۱۰۰ هزار نفر آنها مربوط به کشورهاى اروپائي، آمريکائي، خاور دور و خاورميانه مىباشند که به سادگى مىتوان تحقيقات بازاريابى را بر روى آنها انجام داد. |
در دههٔ ۷۰ ميلادى که درآمد ارزى ايران زياد شده بود خيل عظيمى از ايرانيان جهت مسافرت، تفريح و ادامهٔ تحصيل به اروپا و آمريکا روانه شدند و کسانىکه در اين ايام به انگلستان مسافرت کرده بودند اظهار مىکنند که هنگامىکه جهت خريد به فروشگاههاى معتبر ماند Mards & spencer مىرفتند. تعدادى از فروشندگان ضمن برورد صميمانه و همراهى آنها جهت ارائهٔ سرويس، در آخر از آنها سؤالاتى در مورد نوع لباسهاى درخواستي، رنگ و طرح و... کرده و همچنين ابعاد بدن آنها را اندازهگيرى مىکردند. دليل اين امر اين بود که مديران فروش اين فروشگاههائى بورده بودند که نسبت بين تعداد خريداران ايرانى و خريد آنها کم مىباشد. آنها به بررسى علت پرداختند و پى بردند که کالاهاى ارائهشدهٔ آنها با سلايق ايرانىها يکى نمىباشد. |
لذا پس از انجام دادن تحقيقات ذکرشده، ضمن شناخت سليقهها، رنگها و ساير آقايان و خانمهاى ايراني، لباسهائى توليد کرده و در معرض فروش گذاشتند، چنانچه در آن ايام در اين فروشگاهها حتى پارچهٔ چادرى مشکى يک قواره نيز يافت مىشد. |
- بررسى آمار خريد توريستها از فروشگاههاى صنايعدستى جهت شناخت نوع خريد آنها. |
- تهيه پرسشنامه جهت بررسى خصوصيات موردنظر آنها و تغييرات احتمالى در طراحي، رنگ و ابعاد |
- ارزيابى پرسشنامهها و مشخص نمودن کالاهائى با خصوصيات خاص براى کشورهاى خاص (قلمکار آبى به ژاپن و قلمکار قرمز به اروپا) |
- با توجه به نوع توريستهاى وارده به ايران که اغلب فرهنگى مىباشند. اين توريستها عاملى ارزان جهت تبليغ و شناساندن هنر و صنايعدستى ياران در رسانههاى گروهي، دانشگاهها و گالرىها مىباشند ـ مانند تحقيقات انجامشده به روى فرش ايران که توسط محققين خارجى انجام گرفته و در اغلب روزنامهها و مجلههاى معتبر چاپ مىشوند. |
- ايجاد سمينارها و نمايشگاههاى فروش صنايعدستى و فرش، که جاذبهٔ جديدى علاوه بر جاذبههاى موجود جهت جذب توريست خواهد بود. |
چنانچه در اولين سمينار و نمايشگاه فرش، که در تيرماه سال ۱۳۷۱ برگزار شد تعداد توريستهاى وارده به ايران ۴۰۰۰ نفر (خانم جاهد، مدير دومين نمايشگاه بينالمللى فرش ايران) بيش از ماه مشابه در سال ۷۰ بوده است. يعنى ۲۲% افزايش داشته است. از اين تعداد ۸۰ نفر از ۱۷ کشور بهصورت رسمى دعوت شده بودند که اغلب آنها محققين، اساتيد، نويسندگان و موزهداران کشورهاى پيشرفتهٔ غربى بودند. همچنين در زمان برگزارى نمايشگاه ۲۷ ميليون مارک (گزارش جهانگردى خارجى ايران، ۱۳۷۱) فروش مستقيم فرش صورت گرفته است و پيشبينى مىشود که اين رقم در سال ۷۲ به ۱۰۰ ميليون مارک افزايش يابد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سیدابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی سقوط بالگرد رئیسی رئیس جمهور شهدای خدمت شهید جمهور ابراهیم رئیسی رئیسی شهادت ایران حسین امیرعبداللهیان بالگرد
آیت الله رئیسی فرودگاه مهرآباد هواشناسی کنکور امتحانات نهایی شهرداری تهران بارش باران آموزش و پرورش شورای شهر تهران تهران هلال احمر سیل
قیمت دلار حقوق بازنشستگان قیمت خودرو خودرو بازار خودرو یارانه بورس دلار قیمت طلا سایپا یارانه نقدی
سینمای ایران تلویزیون سینما آیت الله سید ابراهیم رئیسی هنرمندان رسانه ملی شعر لیلا حاتمی سریال
کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل فلسطین غزه رژیم صهیونیستی روسیه امیرعبداللهیان جنگ غزه ترکیه آمریکا ولادیمیر پوتین چین عربستان
پرسپولیس استقلال مهدی قایدی فوتبال رئال مادرید لیگ برتر باشگاه پرسپولیس فدراسیون فوتبال والیبال لیگ برتر ایران لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال
هوش مصنوعی مایکروسافت اپل گوگل سامسونگ ناسا انسان تبلیغات موبایل فناوری
سلامت کاهش وزن آلزایمر مغز افسردگی طول عمر سلامت روان مغز انسان شادی