پنجشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 23 January, 2025
مجله ویستا
تحقیقات بازار
تحقيقات بازار عمدتاً به سيستم اطلاعات مديريت و بخش تحقيقات دستگاه دولتى متولّى امور جهانگردى متکى است. |
آمار جهانگردى را بايد بهطور مداوم تهيه و ثبت کرد. در بسيارى از کشورها يان آمارها در مرزها تهيه مىشوند. روندها مشخص و در قالب گزارشهاى دورهاى تشريح و ارائه مىشوند. |
همچنين بايد فعاليتهاى مقصدهاى رقبا را پيگيرى کرد و مقايسههاى لازم را انجام داد. شناسائى اينکه کدام مقصدها بهتر هستند و بررسى علل موفقيت آنها حائزاهميت است. مىتوان به راحتى با ديگر کشورها بر سر تسهيم آمار و مبادلهٔ اطلاعات و دادهها (به شکل ماهانه) به توافق رسيد. تحقيقات کتابخانهاي، روندهاى جهانى جهانگردى را منعکس مىکنند. |
دستگاه دولتى متولّى امور جهانگردى بايد به شيوهاى دائمى از رفتار بازارها، بهويژه در مورد تورگردانها و وساطههاى بزرگ فروش مقصد، کسب اطلاع کند. با حفظ تماس دائمى يا تجارت جهانگردى مىتوان اطلاعات بسيارى را بهدست آورد. با مطالعهٔ مطبوعات خاص چهانگردى نيز مىتوان اطلاعات مفيدى بهدست آورد. همچنين مىتوان اطلاعاتى را از طريق مديران دفترهاى نمايندگى جهانگردى در خارج از کشور کسب کرد. |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست