یکشنبه, ۱۰ تیر, ۱۴۰۳ / 30 June, 2024
![مردّدین؛ سرنوشتسازان انتخابات چهاردهم](/news/u/2024-06-27/farhikhtegandaily-lgxw2.jpg)
۲ روز قبل / سایت فرهیختگان / سیاسی
مردّدین؛ سرنوشتسازان انتخابات چهاردهم
در ساعات پایانی تبلیغات انتخاباتی هر یک از نامزدها بتواند به فراخور امکانهای خود و ترجیح مؤثر این افراد تناسبی برقرار کند، میتواند وضعیت خود را بهبود ببخشد.
۱۵ ساعت قبل۰0 0 مردّدین؛ سرنوشتسازان انتخابات چهاردهمدر ساعات پایانی تبلیغات انتخاباتی هر یک از نامزدها بتواند به فراخور امکانهای خود و ترجیح مؤثر این افراد تناسبی برقرار کند، میتواند وضعیت خود را بهبود ببخشد.پرویز امینی، استاد دانشگاه: با اتمام ظرفیتهای اصلی تبلیغات انتخابات علیالخصوص مناظرهها، نظرسنجیهای متفاوت از این حکایت دارد که بین یکپنجم تا یکچهارم رأیدهندگان قطعی و احتمالی انتخابات هنوز نتوانستهاند به نامزد مورد نظر خود برسند و بین نامزدهای موجود مرددند که با احتساب یک مشارکت حدود ۵۰ درصدی، رقم این افراد بین ۶ تا ۷ میلیون برآورد میشود که رقم بالایی است.
معنای این حرف آن است که این عده که عدد بزرگی در مجموع رأیدهندگان و تقریباً معادل رأی هر یک از سه نامزد اول انتخابات هستند، هنوز ترجیحی برای انتخاب نامزد مطلوب خود پیدا نکردهاند. بنابراین در ساعات پایانی تبلیغات انتخاباتی هر یک از نامزدها بتواند به فراخور امکانهای خود و ترجیح مؤثر این افراد تناسبی برقرار کند، میتواند وضعیت خود را بهبود ببخشد.
ائتلاف و بقای یک نفر از بین جلیلی و قالیباف در کورس رقابتها ظرفیت ساختن ترجیح این عده را دارد و چه بسا بتواند در دور اول انتخابات را تمام کند که البته چشمانداز مثبتی در این باره تا این لحظه در انتخابات از آن دیده نمیشود.
در غیر این صورت اگرچه دشوار است نامزدی بتواند رأی خود را به نصاب ۵۰ درصد بهعلاوه یک برساند، هر نامزدی بتواند به شکلی بر ترجیح این عده اثر بگذارد میتواند خود را جزء دو گزینه دور دوم تثبیت کند. یک تکنیک تا حدودی مؤثر استفاده از گروههای مرجع اجتماعی مثل دانشگاهیان، روشنفکران، روحانیون، عالمان دینی و حتی مداحان به عنوان واسطهای به طور نسبی قابل اعتماد و اتکاست که بتواند در ترجیح نهایی مرددین مؤثر افتد.
بیشتر بخوانید مردم برای حضور در انتخابات تنبلی نکنندپرویز امینیانتخابات ریاست جمهوریلینک کوتاه:
معنای این حرف آن است که این عده که عدد بزرگی در مجموع رأیدهندگان و تقریباً معادل رأی هر یک از سه نامزد اول انتخابات هستند، هنوز ترجیحی برای انتخاب نامزد مطلوب خود پیدا نکردهاند. بنابراین در ساعات پایانی تبلیغات انتخاباتی هر یک از نامزدها بتواند به فراخور امکانهای خود و ترجیح مؤثر این افراد تناسبی برقرار کند، میتواند وضعیت خود را بهبود ببخشد.
ائتلاف و بقای یک نفر از بین جلیلی و قالیباف در کورس رقابتها ظرفیت ساختن ترجیح این عده را دارد و چه بسا بتواند در دور اول انتخابات را تمام کند که البته چشمانداز مثبتی در این باره تا این لحظه در انتخابات از آن دیده نمیشود.
در غیر این صورت اگرچه دشوار است نامزدی بتواند رأی خود را به نصاب ۵۰ درصد بهعلاوه یک برساند، هر نامزدی بتواند به شکلی بر ترجیح این عده اثر بگذارد میتواند خود را جزء دو گزینه دور دوم تثبیت کند. یک تکنیک تا حدودی مؤثر استفاده از گروههای مرجع اجتماعی مثل دانشگاهیان، روشنفکران، روحانیون، عالمان دینی و حتی مداحان به عنوان واسطهای به طور نسبی قابل اعتماد و اتکاست که بتواند در ترجیح نهایی مرددین مؤثر افتد.
بیشتر بخوانید مردم برای حضور در انتخابات تنبلی نکنندپرویز امینیانتخابات ریاست جمهوریلینک کوتاه:
انتخابات انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی مسعود پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری 1403 پرسپولیس انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم انتخاب اصلح انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ فوتبال ایران استقلال