یکشنبه, ۱۰ تیر, ۱۴۰۳ / 30 June, 2024
![۱۶۵ برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات ایران خودرو در گام سوم طرح تحول کیفیت - مردم سالاری آنلاین](/news/u/2024-06-22/mardomsalari-5feje.jpg)
۱۴۰۳/۰۴/۰۲ / روزنامه مردم سالاری / اقتصادی
۱۶۵ برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات ایران خودرو در گام سوم طرح تحول کیفیت - مردم سالاری آنلاین
معاون کیفیت ایران خودرو، با بیان اینکه طرح تحول کیفیت را باید سرآغاز دگرگونی های بنیادین کیفی در گروه صنعتی ایران خودرو دانست، گفت: این طرح با ارج نهادن به مطالبات و حقوق مشتریان و در راستای کسب رضایتمندی عینی و واقعی آنها، در قالب برنامه سه ساله موجب اتفاقات مهم و تاثیرگذار در گروه صنعتی ایران خودرو شده است
خبر خودرو ۰ شنبه ۲ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۸معاون کیفیت ایران خودرو خبر داد؛۱۶۵ برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات ایران خودرو در گام سوم طرح تحول کیفیت معاون کیفیت ایران خودرو، با بیان اینکه طرح تحول کیفیت را باید سرآغاز دگرگونی های بنیادین کیفی در گروه صنعتی ایران خودرو دانست، گفت: این طرح با ارج نهادن به مطالبات و حقوق مشتریان و در راستای کسب رضایتمندی عینی و واقعی آنها، در قالب برنامه سه ساله موجب اتفاقات مهم و تاثیرگذار در گروه صنعتی ایران خودرو شده است ایکوپرس- سهراب برفروشان با اشاره به اجرای گام سوم طرح تحول کیفیت در سال ۱۴۰۳، عنوان کرد: در سال جاری راهبردهای گام سوم طرح تحول کیفیت در بستر سیاستها و رویکردهای تعیین شده در حوزه کیفیت و با بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای انسانی و تخصصی موجود در سطح گروه صنعتی ایران خودرو، با تمرکز بر خواست مشتری در شاخصهای کیفی ترسیم شده است. وی افزود: بر این اساس، بهبود و ارتقای تصویر ذهنی مشتریان و جامعه از شرکت ایران خودرو، ارتقای قابلیت دوام کیفیت محصولات (مراجعات حداقلی مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش بهواسطه عیوب کیفی)، ایجاد مزیت رقابتی ویژه در خدمات پس از فروش و خدمات امدادی، تامین و تولید محصولات جدید و فعلی مطابق با استانداردها و الزامات قانونی، تجهیز شرکت ایران خودرو به دانش فنی و مهارتهای نوین کیفی صنعت خودرو از طریق همکاری با شرکتهای دانش بنیان و شرکت های تخصصی (خودروهای برقی، هیبرید و...) و نیز به کارگیری اقدامات پیشدستانه جهت ارتقای کیفیت محصولات و خدمات از طریق شناسایی ریسکها و فرصتها به عنوان اهداف این خودروساز در دستور کار قرار گرفت.
معاون کیفیت ایران خودرو بیان کرد: در همین راستا، در سال جاری اجرای ۱۶۵ برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات، در قالب ۳۵ برنامه بهبود کیفیت محصولی و ۱۳۰ برنامه بهبود کیفیت زیرساختی تعریف و عملیاتی شده است.
به گفته وی، پیشبینی میشود، ضمن استمرار بهبود نتایج شاخصهای کیفی و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات ارایه شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو، با توجه به تمرکز برنامههای بهبود کیفی سال ۱۴۰۳ بر زنجیره تامین همچون برنامههای بهبود سطح کیفیت ۲۶ قطعه منتخب در شبکه تامین با تعمیق الزامات و استحکامات کیفیت در فرآیندهای سازندگان منتخب، مرحله دوم ارتقا و تثبیت سیستمهای تولید و کیفیت در سازندگان گروه صنعتی ایران خودرو، ارتقا و توسعه فرآیند نظارت کیفی بر قطعات تامینی، ایجاد منبع برای قطعات منتخب دارای تک منبع تامین تحت ریسک کیفی و نیز ایجاد بانک دانشی همگرا و متمرکز در طراحی و تامین و ارتقای کیفی قطعات، بهبودهای چشمگیری در زمینه کیفیت محصولات ایجاد شود.
برفروشان اظهار کرد: بر اساس هدفگذاری صورت گرفته، شاخصهای کلیدی کیفیت تامین نظیر میزان قطعات تعویضی در شبکه خدمات پس از فروش در سه ماهه اول مالکیت (C100)، PPM برگشتی از خطوط تولید، سهم قطعات در آدیتهای داخلی و اثربخشی سیستم حل مساله در حوزه تامین، دستکم به میزان ۴۰ درصد بهبود خواهند یافت.
وی در ادامه، با بیان اینکه برنامههای کیفی در حال به ثمر نشستن است، اظهار کرد: گام اول طرح تحول گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ با تعریف و اجرای ۲۷۹ برنامه بهبود محصولی و زیرساختی عملیاتی شد. بررسی نتایج شاخص های کیفی قبل و بعد از تحویل که عموما توسط شخص ثالث اندازهگیری میشوند و ارزشیابی پیشرفت برنامه های تدوین شده، حاکی از اثربخشی ۹۱ درصدی اجرای برنامهها و تاثیر ۲۴درصدی در شاخصهای کلان کیفی بوده است.
معاون کیفیت ایران خودرو، با بیان اینکه این خودروساز در سال ۱۴۰۲، گام دوم طرح تحول کیفیت را با هدف کلان ایجاد هویت ممتاز کیفی و تجلی ارتقای کیفیت محصولات و خدمات در جامعه، از طریق تعریف و اجرای ۱۹۰برنامه در راستای تحقق ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات اجرا کرد، گفت: از این تعداد، ۱۵۰ برنامه با تمرکز بر بهبود کیفیت زیرساختهای کیفی گروه عملیاتی شد. هم چنین با توجه به میزان سهم کیفیت قطعات در کیفیت محصول نهایی و لزوم ارتقای عملکرد سازندگان و تضمین کیفیت زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو، طرحریزی و اجرای بیش از ۴۰ برنامه بهبود محصولی با هدف ارتقا و ایجاد یکپارچگی در ساختار کیفیت گروه صورت گرفت.
وی با اشاره به اجرای برنامه های بهبود و اقدامات صورت گرفته کیفی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: بهبود سطح کیفیت ۳۴ قطعه منتخب شبکه با تعمیق الزامات و استحکامات کیفیت در فرآیندهای سازندگان منتخب، مرحله نخست استقرار سیستم های تولید و کیفیت در سازندگان گروه صنعتی ایران خودرو، یکپارچهسازی فرآیندهای کیفی حوزه تامین در گروه صنعتی ایران خودرو، اصلاح مشخصات و ویژگی های طراحی و تستپلن مواد و قطعات تحت ریسک و نیز کنترل ویژه فرآیند و محصول قطعات اثرگذار در شماره گذاری خودرو و الزامات قانونیCOP، از جمله این برنامهها به شمار میرود.
برفروشان، بهبودهای قابل ملاحظه در شاخصهای کلان کیفی نظیر کیفیت اولیه محصول (CSI)، ارزشیابی خودروی صفر توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، میزان مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش (R100) ، ایرادات اظهار شده مشتریان درخصوص سطح کیفی (IQS)، رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش، سلامت خودرو در زمان تحویل و خودروهای متوقع شبکه خدمات پس از فروش را از دستاوردهای اجرای برنامه های بهبود و اقدامات صورت گرفته کیفی در سال ۱۴۰۲ برشمرد.
کد مطلب: 218266 کپی متن خبر برچسب ها: ایران خودرو بهبود ۵۰ درصدی شاخص های کیفی ایران خودرو در تولید موتور همچنان آرام و بدون حاشیه سکوت ابهام برانگیز سعید جلیلی درباره FATF ظریف: واقعا تفاوت می کند چه کسی در پاستور بنشیند جان تازه به کمپین پزشکیان پزشکیان در صدر جستجویهای گوگل سلامت رئيس جمهوری در هالهای از ابهام قیمت سکه، نیمسکه و ربعسکه امروز شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ افزایش ۶۱درصدی نرخ اجارهبها در کشور ما برای یک توافق خوب و پایدار آمادگی داریم شناسنامه دار کردن گردش پول اینفوگرافی: ایرلاینهای وقتناشناس ایرانی اینفوگرافی: پایان تلخ سرنشینان نفتکش سانچی نام شما آدرس ايميل شما نظر شما * ارسال نظر تماشای پادشاه فصلها، فقط در این جاده رژیم غذایی متناسب با گروه خونی خود را بشناسید استوری تلگرام فعال شد
معاون کیفیت ایران خودرو بیان کرد: در همین راستا، در سال جاری اجرای ۱۶۵ برنامه ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات، در قالب ۳۵ برنامه بهبود کیفیت محصولی و ۱۳۰ برنامه بهبود کیفیت زیرساختی تعریف و عملیاتی شده است.
به گفته وی، پیشبینی میشود، ضمن استمرار بهبود نتایج شاخصهای کیفی و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات ارایه شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو، با توجه به تمرکز برنامههای بهبود کیفی سال ۱۴۰۳ بر زنجیره تامین همچون برنامههای بهبود سطح کیفیت ۲۶ قطعه منتخب در شبکه تامین با تعمیق الزامات و استحکامات کیفیت در فرآیندهای سازندگان منتخب، مرحله دوم ارتقا و تثبیت سیستمهای تولید و کیفیت در سازندگان گروه صنعتی ایران خودرو، ارتقا و توسعه فرآیند نظارت کیفی بر قطعات تامینی، ایجاد منبع برای قطعات منتخب دارای تک منبع تامین تحت ریسک کیفی و نیز ایجاد بانک دانشی همگرا و متمرکز در طراحی و تامین و ارتقای کیفی قطعات، بهبودهای چشمگیری در زمینه کیفیت محصولات ایجاد شود.
برفروشان اظهار کرد: بر اساس هدفگذاری صورت گرفته، شاخصهای کلیدی کیفیت تامین نظیر میزان قطعات تعویضی در شبکه خدمات پس از فروش در سه ماهه اول مالکیت (C100)، PPM برگشتی از خطوط تولید، سهم قطعات در آدیتهای داخلی و اثربخشی سیستم حل مساله در حوزه تامین، دستکم به میزان ۴۰ درصد بهبود خواهند یافت.
وی در ادامه، با بیان اینکه برنامههای کیفی در حال به ثمر نشستن است، اظهار کرد: گام اول طرح تحول گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ با تعریف و اجرای ۲۷۹ برنامه بهبود محصولی و زیرساختی عملیاتی شد. بررسی نتایج شاخص های کیفی قبل و بعد از تحویل که عموما توسط شخص ثالث اندازهگیری میشوند و ارزشیابی پیشرفت برنامه های تدوین شده، حاکی از اثربخشی ۹۱ درصدی اجرای برنامهها و تاثیر ۲۴درصدی در شاخصهای کلان کیفی بوده است.
معاون کیفیت ایران خودرو، با بیان اینکه این خودروساز در سال ۱۴۰۲، گام دوم طرح تحول کیفیت را با هدف کلان ایجاد هویت ممتاز کیفی و تجلی ارتقای کیفیت محصولات و خدمات در جامعه، از طریق تعریف و اجرای ۱۹۰برنامه در راستای تحقق ارتقا و بهبود کیفیت محصولات و خدمات اجرا کرد، گفت: از این تعداد، ۱۵۰ برنامه با تمرکز بر بهبود کیفیت زیرساختهای کیفی گروه عملیاتی شد. هم چنین با توجه به میزان سهم کیفیت قطعات در کیفیت محصول نهایی و لزوم ارتقای عملکرد سازندگان و تضمین کیفیت زنجیره تامین گروه صنعتی ایران خودرو، طرحریزی و اجرای بیش از ۴۰ برنامه بهبود محصولی با هدف ارتقا و ایجاد یکپارچگی در ساختار کیفیت گروه صورت گرفت.
وی با اشاره به اجرای برنامه های بهبود و اقدامات صورت گرفته کیفی در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: بهبود سطح کیفیت ۳۴ قطعه منتخب شبکه با تعمیق الزامات و استحکامات کیفیت در فرآیندهای سازندگان منتخب، مرحله نخست استقرار سیستم های تولید و کیفیت در سازندگان گروه صنعتی ایران خودرو، یکپارچهسازی فرآیندهای کیفی حوزه تامین در گروه صنعتی ایران خودرو، اصلاح مشخصات و ویژگی های طراحی و تستپلن مواد و قطعات تحت ریسک و نیز کنترل ویژه فرآیند و محصول قطعات اثرگذار در شماره گذاری خودرو و الزامات قانونیCOP، از جمله این برنامهها به شمار میرود.
برفروشان، بهبودهای قابل ملاحظه در شاخصهای کلان کیفی نظیر کیفیت اولیه محصول (CSI)، ارزشیابی خودروی صفر توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، میزان مراجعات مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش (R100) ، ایرادات اظهار شده مشتریان درخصوص سطح کیفی (IQS)، رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش، سلامت خودرو در زمان تحویل و خودروهای متوقع شبکه خدمات پس از فروش را از دستاوردهای اجرای برنامه های بهبود و اقدامات صورت گرفته کیفی در سال ۱۴۰۲ برشمرد.
کد مطلب: 218266 کپی متن خبر برچسب ها: ایران خودرو بهبود ۵۰ درصدی شاخص های کیفی ایران خودرو در تولید موتور همچنان آرام و بدون حاشیه سکوت ابهام برانگیز سعید جلیلی درباره FATF ظریف: واقعا تفاوت می کند چه کسی در پاستور بنشیند جان تازه به کمپین پزشکیان پزشکیان در صدر جستجویهای گوگل سلامت رئيس جمهوری در هالهای از ابهام قیمت سکه، نیمسکه و ربعسکه امروز شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ افزایش ۶۱درصدی نرخ اجارهبها در کشور ما برای یک توافق خوب و پایدار آمادگی داریم شناسنامه دار کردن گردش پول اینفوگرافی: ایرلاینهای وقتناشناس ایرانی اینفوگرافی: پایان تلخ سرنشینان نفتکش سانچی نام شما آدرس ايميل شما نظر شما * ارسال نظر تماشای پادشاه فصلها، فقط در این جاده رژیم غذایی متناسب با گروه خونی خود را بشناسید استوری تلگرام فعال شد
انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی انتخابات مسعود پزشکیان پرسپولیس استقلال انتخابات ریاست جمهوری 1403 فوتبال ایران انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ انتخاب اصلح